جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی نمایندگان طلاب با معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: یکی از نکات ضروری در حوزه های علمیه، تقویت جریان های قرآنی است که در این راستا مجموعه دارالقرآن در مدارس علمیه و مراکز مدیریت استانی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در نشست هم اندیشی نمایندگان طلاب با معاون تهذیب حوزه های علمیه که بیست و یکم آبان ماه در دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد، اظهار داشت: پایه گذار مشاوره در حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین حق جو بوده که در آن زمان، در تک تک مدارس علمیه حضور پیدا کرده و مشاوره را جا انداخت.

وی ابراز داشت: بحمدالله امروز مرکز مشاوره حوزه های علمیه به بلوغ مناسبی رسیده است که در کنار ارائه مشاوره، فعالیت عالمانه ای نیز در آن انجام می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: یکی از نکات ضروری در حوزه های علمیه، تقویت جریان های قرآنی است که در این راستا مجموعه دارالقرآن در مدارس علمیه و مراکز مدیریت استانی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، توسعه مدارس قرآنی را ضروری دانست و گفت: طلاب باید در کنار تحصیل، انس با قرآن نیز داشته باشند؛ البته در حال حاضر نمی توانیم حفظ قرآن را در مدارس علمیه شرط کنیم؛ اما باید این جریان در میان طلاب فرهنگ سازی شود.

یک دهم مدارس علمیه کشور، مدارس قرآنی هستند

وی یادآور شد: قرآن در کنار نسخه بودن، دارو نیز هست و نور و شفاست و اگر بتوانیم طلاب را به سمت انس با قرآن سوق دهیم، بخشی از اهداف تهذیبی و تربیتی حاصل خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در حال حاضر، یک دهم مدارس علمیه در سطح کشور، مدارس قرآنی است، خاطرنشان ساخت: طلابی که حافظ کل قرآن هستند، در فعالیت های طلبگی خود نیز موفقیت های بسیاری داشته که از برکات قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تأکید کرد: معاونت آموزش حوزه باید عالم بودن طلاب را تضمین و معاونت تهذیب حوزه باید انسان مؤمن، ربانی و مجاهد تربیت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha