چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احمد حاجی زاده

حوزه/ معاون استاندار قم تصریح کرد: آن چه مهم است این که باید با ابزار هنر و رسانه به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از جمله سیره و سبک زندگی شهدا بپردازیم.

احمد حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به اهمیت و برکات ناشی از برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا و ایثارگران در کشور، اظهار داشت: نخستین بار، کنگره شهدا در سال ۷۳ با سخنرانی مرحوم آیت الله مشکینی و حضرت آیت الله جوادی آملی در دانشگاه قم برگزار شد که در آن برنامه، شخصیت های مختلف از جمله رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف حضور داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به صورت ویژه کنگره شهدا را در سطح کشور دنبال می کنند و از برنامه های ایشان است که اعضای همه ستادهای کنگره استان ها را به حضور می پذیرند و معمولاً در این دیدارهای صمیمانه، نگاه و دریچه های نوینی را در موضوع شهید و شهادت می گشایند.

وی همچنین گفت: یکی از بخش های بسیار مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدارها، اشاره به نقش مهم زنان جامعه در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل است و این که این نقش آفرینی چقدر در سال های دفاع مقدس و حتی پس از آن مفید و مؤثر بوده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ و سیره و سبک زندگی شهدا خاطرنشان کرد: در کنار بحث سیره و سبک زندگی شهدا ما باید نقش مهم مادران، همسران و خانواده های معظم شهدا را مورد توجه قرار دهیم و باید کاری کنیم که نسل جدید ما و آحاد مردم متوجه ایثار و از خودگذشتگی بزرگ این عزیزان شوند.

وی با اشاره به این که شهر مقدس قم، ۱۳۱ زن شهیده دارد، گفت: این شهیدان والامقام شامل شهدای بمباران در سال های دفاع مقدس، شهدای مکه، شهدای انقلاب اسلامی و نیز شهدای مدافع سلامت می باشد که هر کدام از این شهدا داستان و قصه شنیدنی خاص خود را دارند که امروز باید با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه به تبیین آن ها بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha