پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی بوشهری

امام جمعه بوشهر گفت: سرمایه بانک های کشور وارد اقتصاد و چرخه تولید نمی شود و این مسئله نشان می دهد که چرخ اقتصاد کشور خوب نمی چرخد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار مدیر شعب و مسئولین بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان بوشهر با بیان اینکه بانک به عنوان یک پشتیبان قوی می تواند در خدمت زندگی اقتصادی مردم باشد، اظهار کرد: بانک در عرصه اقتصاد به عنوان یک پشتیبان قوی در زندگی بشری نقش مهمی دارد به ویژه اگر یک کشور در عرصه تولید و جهش تولید دارای یک رویکرد راهبردی باشد.

امام جمعه بوشهر بانک را مهمترین پشتیبان معیشت مردم و اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: اگر دارایی و نقدینگی مردم و عدم توانمندی آنها در زندگی معیشتی مورد پشتیبانی قرار نگیرد قطعاً زندگی آنها دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک، کانون جوشان حمایت است، افزود: بانک در عرصه خدمات تسهیلاتی در تولید کالای مورد نیاز جامعه و جهش تولید جهت خودکفایی و مرجعیت بین المللی و ایجاد ثروت برای کشور و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه معوقات بانکی در سطح کشور بسیار بالاست و سرمایه موجود در بانک ها نیز تأثیر چندانی در اقتصاد کشور ندارد، خاطرنشان کرد: سرمایه بانک های کشور وارد اقتصاد و چرخه تولید نمی شود و این مسئله نشان می دهد که چرخ اقتصاد کشور خوب نمی چرخد به همین خاطر ضروری است که طبق قانون، سرمایه موجود در بانک ها در راستای سرمایه گذاری و حل مشکلات استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: بانک های ما در حوزه های تولید، خودشان نقش شریکِ تازیانه به دست را بازی می کنند که این اشتباست و لازم است این رویه اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد مانند یک منظومه است و ایجاد اشکال در یک جای این منظومه باعث بروز مشکل در کل منظومه می شود، اظهار کرد: بانکداری وقتی می تواند حرکت کند که در یک منظومه صحیح قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: اولین کاری که باید در عرصه بانکداری در ایران انجام شود، تحول بنیادین در سیستم بانکداری است.

وی، استان بوشهر را یک استان نیازمند به تسهیلات عنوان نموده و بیان کرد: اگر قراردادهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که در تهران بسته می شود، در بوشهر بسته شود باعث می شود سرمایه این قراردادها وارد بانک های استان شده که در نتیجه باعث افزایش نقدینگی بانک های استان و کمک به چرخ اقتصاد و توسعه استان خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha