شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با طرح این سؤال که مگر حوزه مرکز فرهنگی نیست؟ پس چرا حمایتی صورت نمی‌گیرد؟، گفت: برخی از مدارس نزدیک به ۱۰ سال است که ساختمان آنها نیمه کاره مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان بعد از ظهر امروز در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، با تاکید بر اینکه انقلاب برای اسلامی شدن نظام شکل گرفت نه برای انتقال قدرت، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عملکرد اشتباه برخی از مدیران و مسئولان آن اهدافی که مد نظر امامین انقلاب بود در سال‌های پس از انقلاب کم‌تر محقق شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی، پیاده کردن اسلام ناب محمدی در جامعه بود، گفت: در اسلام، حکومت وسیله‌ای برای پیاده شدن احکام الهی در جامعه است و لذا شهدا جان خود را در راه اسلام تقدیم کردند تا پلی برای تحقق این هدف باشند.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه مسئولان باید قدردان توفیق خدمت رسانی به مردم باشند، مطرح کرد: دولت ها و مسئولانی که بر سر کار می‌آیند در معرفی اسلام به جامعه نقش کلیدی بر عهده دارند و اگر در این حوزه بد عمل شود از اهداف و آرمان های اسلامی فاصله خواهیم گرفت.

وی افزود: اگر گاهی حرف‌ها و صحبت‌هایی بر ضد حوزه و روحانیت شنیده می‌شود مقصر آن عملکرد معممین طراز اول و دوم در راس حکومت بعد از رهبر معظم انقلاب است.

هدف اصلی در حکومت اسلامی، پیاده کردن احکام دین الهی است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسئولیت در دستان مدیران یک امانت الهی است، مطرح کرد: هدف اصلی در حکومت اسلامی، پیاده کردن احکام دین الهی است و این مهم نباید هیچگاه در تصمیم گیری‌ها مورد غفلت واقع شود.

وی به اشاره به لزوم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی و تقویت معیشت مردم مقدمه‌ای برای تقویت اسلام است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه در انتخاب مسئولان باید مراقب افراد دو چهره و منافق بود، گفت: در رابطه با کفار تنها چند آیه در قرآن وجود دارد اما برای منافقین بیش از ده ها آیه نازل شده و این تاکیدی بر خطر این گروه است که با چهره حق به جانب به دنبال براندازی هستند.

در چینش نیروها مراقب افراد منافق باشید

وی تصریح کرد: مراقبت از نیروهای انسانی از همه مسایل دارای اهمیت بالاتری است و لذا در مهره چینی و انتخاب مسئولان مراقبت بسیاری لازم است.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه مسایل نظارتی، گلوگاه انقلاب است، مطرح کرد: زمانی که فردی برای مسئولیتی انتخاب شد لازم است تا پس از چند ماه اعمال، رفتار و عملکرد او مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از انتصاب به حال خود رها نشود.

وی با اشاره به اینکه از مدیران گزارش‌های شفاف سه ماه در طول سال دریافت کنید، ابراز کرد: هر غیر شفاف کاری باید ممنوع شود و هر مدیری باید بداند که ارائه گزارشی شفاف جز وظایف او می باشد.

غیر شفاف کاری برای مدیران باید ممنوع شود

مدیر حوزه علمیه استان همدان، بهره‌مندی از تعهد و تخصص را دو بال ضروری برای مسئولان خواند و عنوان کرد: در انتخاب مدیران باید با وسواس عمل کرد و به دنبال کسی باشیم که تعهد و تخصص را توامان با یکدیگر داشته باشد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه برای موفقیت در مسئولیت‌ها باید از نظر نخبگان و بزرگان استفاده کرد، یادآور شد: دیدار با بزرگان نباید تنها به روزهای اول حضور در مقام و منصب جدید انحصار پیدا کند، بلکه باید در طول سال و در ایام مختلف از نظرات و دیدگاه های این افراد بهره برد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مشورت با دیگران علاوه بر اینکه معاونت عقلی مسئول خواهد بود، به لحاظ ارتباطی که این بزرگان و نخبگان با عامه مردم دارند نیز از آن می‌توان به عنوان منبع مطمئنی برای شنیدن مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم یاد کرد و استفاده برد.

وی با اشاره به نامه حضرت امیر(ع) به مالک که در آن حضرت بر نشست و برخواست با مردم و صحبت با آنها تاکید دارند، گفت: خوب است تا مسئولان با حضور در نمازهای جمعه و یا جماعت بدون پرده با مردم صحبت کننده و از نزدیک شنونده مشکلات جامعه باشند.

در سال‌های گذشته حوزه‌ها مورد جفا قرار گرفته‌اند

آیت الله موسوی اصفهانی خواستار رسیدگی به وضع حوزه‌های علمیه شد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته حوزه‌ها مورد جفا قرار گرفته‌اند و در استان همدان برخی از مدارس نزدیک به ده سال است که ساختمان آنها نیمه کاره مانده است.

وی با طرح این سؤال که چند درصد از بودجه‌های فرهنگی کشور برای حوزه صرف می‌شود، گفت: مگر حوزه مرکز فرهنگی نیست؟ پس چرا حمایتی صورت نمی‌گیرد؟ البته باید تاکید کنیم که منظور از موضوع حمایت در چارچوب قانون بوده و هست.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: زمانی که استاندار به شهرستان‌های مختلف سرکشی می کند، خوب است تا بازدیدی از حوزه ها نیز داشته باشد و از نزدیک در روند کارها و فعالیت آن قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی طلاب، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از موارد به نیازهای اولیه طلبه‌ها نیز رسیدگی نمی‌شود و حوزه های علمیه از حداقل امکانات نیز محروم هستند.

دولت برای رفع مشکلات معیشتی آسیب دیدگان از کرونا تدبیر ویژه ای داشته باشد

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه در دوران کرونا بسیاری از مردم و اقشار مختلف از نظر مالی دچار مشکلاتی شدند، گفت: طرح معیشتی برای آسیب دیدگان از کرونا یکی از ضرورت‌های امروز کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از اقشار و مردم کسب و کارشان در این مدت آسیب دیده و از دست فروشان تا مغازه داران باید تدبیری شود تا حداقل به زندگی عادی خود بازگردند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه از ۱۲۰۰ روستا در استان، تنها ۲۵۰ روستا دارای روحانی هستند، گفت: محیطی که در آن روحانی نباشد، شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و لذا این درخواست وجود دارد تا برای اعزام روحانی به روستاهایی با جمعیت بالای هزار نفر و یا ساخت خانه عالم همکاری لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha