جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها و معاونان و مدیران ستادی روز دوم

حوزه/آیت الله شب زنده دار گفت: عمل هم مصادیقی دارد که از جمله قبول مسئولیت و پست در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت گزاری است و در این رابطه نهایت این که هر کسی در هر حیطه ای مشغول به کار شده، بهترین عمل را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ آیت الله شب زنده دار در دومین روز از اجلاسیه مدیران استانی و معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، با اشاره به آیات ۷ سوره هود و آیه ۷ سوره کهف، گفت: شما مدیران حوزه های علمیه در استانهای مختلف کشور هستید و منصب بسیار ارزشمندی را در اختیار دارید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بیان داشت: شاید هیچ یک از اهدافی که خدا برای خلقت هستی به اندازه این هدف یعنی «لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» که در این آیات تکرار شد نباشد؛ اما برداشت از این آیات و هدف از خلقت، این است که انسانها اهل عمل و در مقام عمل، بهترین عمل را انجام دهند و اگر این گونه شد، نتیجه اش هم بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: عمل هم مصادیقی دارد که از جمله قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت گزاری است و در این رابطه نهایت این که هر کسی در هر حیطه ای مشغول به کار شده، بهترین عمل را انجام دهد. بعضی هم نقل کردند مراد از احسن عمل، کیفیت عمل مورد نظر است. این هم روشن و عقلانی است که کیفیت عمل بر کثرت آن مقدم است.

عضو فقهای شورای نگهبان، بیان داشت: ما باید دنبال این باشیم که در هر عمل و کاری که مسئولیت آن را قبول کردیم، احسن عمل را انجام دهیم.

آیت الله شب زنده با اشاره به این که چه مدیرانی در مسئولیت خود موفق تر می باشند، اظهارداشت: وقتی مدیر می تواند بهترین مدیر باشد که رفتار و سلوک او قبل از گفته او، جاذبه داشته و راهنما باشد. آنچه که مؤثرتر است و شخص مدیر را به هدف نزدیک می کند، عمل او است و این را دیگران هم مشاهده کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: اگر مدیر استان و مدرسه علمیه ای، دارای نظم نباشد، طلاب هم این را ببینند، او نمی تواند در هدایتش موفق باشد.

این استاد اخلاق با طرح این سؤال که چه عملی انجام دهیم که حضرت حجت(عج) از ما راضی باشند، ادامه داد: در عمل صادق باشیم ، پشت کارداشته باشیم و بهترین عمل را انجام دهیم.

عضو فقهای شورای نگهبان، مدیران را به مباحثه علمی، تدریس، فعالیت علمی و پژوهشی توصیه کرد و عنوان کرد: مدیری که خود را در کنار درس و بحث ببیند و به مباحثه علمی در کنار مدیریت خود توجه داشته باشد، در هدایتش هم موفق تر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha