پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زهره عابدی

حوزه/ برخی از بانوان به قدری فعال و دغدغه‌مند هستند که علی‌رغم نبود بودجه‌، گاهی از هزینه‌های زندگی خود و فرزندان‌شان می‌زنند تا بتوانند در حوزه فعالیت‌شان، کارهای فرهنگی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، زهره عابدی، متولد سال ۱۳۶۶ و راهیار شبکه شریکة الامام(همسران امامان محله) استان مرکزی است؛ او همسر حجت الاسلام بهزاد محمدی و دارای ۳ فرزند است که از مرداد ماه سال جاری با پیوستن به شبکه راهیاری در راستای تشکیل شبکه شریکة الامام می‌کوشد.

او در اولین گام خود با همراهی امور بانوان سازمان تبلیغات، لیستی از شماره تماس بانوان شریکة الامام را دریافت و گروه‌هایی را جهت تبیین این طرح در فضای مجازی ایجاد نمود.

این بانوی فعال از ۱۱۵ شریکة الامام استان مرکزی، توانسته ۱۰۰ نفر را فعال و عضو گروه‌ استانی خود کند.

وی همچنین با کمک راهیاران شهرستانی استان، اقدام به تشکیل گروه‌های شهرستانی کرده تا با کمک آن‌ها در راستای فعال‌سازی بانوان شریکة الامام و جذب آن‌ها به این طرح تلاش نمایند.

راه اندازی مسابقه کتابخوانی؛ بهانه‌ خوبی برای پیوستن به شبکه شریکة الامام

خانم عابدی در اقدامی ارزشمند مسابقات کتابخوانی در موضوعات مختلف از جمله عفاف و حجاب و احکام را برگزار کرده است و در هر مسابقه هدایایی را برای ۱۰ نفر برگزیده نیز در نظر گرفته که تاکنون استقبال بسیارخوبی از این مسابقات به عمل آمده است.

به گفته او کتاب و محتوای مسابقات توسط امور بانوان سازمان تبلیغات پیشنهاد می‌شود و این اقدام علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، راهکار مؤثری برای مشارکت فعال افراد در این گروه‌ها می‌باشد و موجب تشویق آنها برای پیوستن به شبکه شریکة الامام نیز شده است.

از دیگر فعالیت‌های آن‌ها در گروه‌های تشکیل شده در فضای مجازی، هم‌فکری با یکدیگر است که افراد به بیان مشکلات خود پرداخته و با استفاده از راهکارهای دیگران به حل مسائل پیش آمده اقدام می‌کنند.

برگزاری ۲ اردوی خانوادگی در کمیجان و ۳ اردوی خانوادگی در شازند، خنداب و زرندیه برای بانوان شریکة الامام و راهیاران شهرستانی از دیگر اقدامات این بانوی فعال است.

او در این اردوها به توجیه بانوان پرداخته و افراد نیز مشکلات خود را مطرح کرده و خانم عابدی برای حل مشکلات آن‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته است.

حل اختلافات خانوادگی و تهیه جهیزیه برای نیازمندان / برگزاری نشستی با حضور امام جمعه بوئنوس آیرس

حل اختلافات خانوادگی، تهیه جهیزیه، خرید ۳ گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان، تأمین سیسمونی با استفاده از مشارکت‌های مردمی و همراهی سازمان تبلیغات برای دیگر خانواده‌های نیازمند نیز با تلاش‌های این بانو انجام گرفته است.

این راهیار فعال همچنین اقدام به برگزاری نشستی با سخنرانی حجت الاسلام عبدالکریم پاز امام جمعه شهر بوئنوس آیرس کشور آرژانتین کرده که این شخص در ابتدا پیرو آیین مسیحیت بوده که در اثر آشنایی با یکی از مبلغان ایرانی مسلمان می‌شود و اکنون همراه با همسر خود به کار تبلیغ می‌پردازد.

مباحث این نشست با سخنرانی حاج آقا پاز موجب شد بانوان برای همراهی و کمک به همسرانشان در زمینه تبلیغ، تشویق و ترغیب شوند.

خانم عابدی افزون بر این برای تسریع در شبکه سازی شریکة الامام‌ها، به همراه همسر و فرزندانش تاکنون سرکشی حضوری به شهرستان‌های مختلف داشته و در این سفرها موفق شده تعدادی از راهیاران شهرستانی را فعال کند.

او همچنین به بانوان راهکارهایی ارائه می‌کند که چگونه در کنار ایفای نقش مادری به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند و نحوه برنامه ریزی درست را برای فعال نمودن بانوانی که وجود فرزند و رسیدگی به امور منزل را علت نپذیرفتن چنین مسئولیتی مطرح می‌کنند آموزش می‌دهد.

خانم عابدی به عنوان یکی از راهیارانی که در شبکه سازی موفق عمل کرده و در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته اقدامات ارزشمندی را برای جذب افراد انجام دهد؛ برقراری ارتباط صمیمانه با بانوان و همدل شدن با آن‌ها را مهمترین راهکار برای جذب افراد به این شبکه می‌داند.

سختی‌های کار تبلیغ و شیرینی همراهی همسران مبلغان در این مسیر دشوار

یکی از دلایل موفقیت این بانو در عرصه راهیاری، شناخت دقیقی است که از سختی‎های کار تبلیغ دارد، چراکه سال‌ها در کنار همسرش زندگی تبلیغی داشته و دشواری‌های آن را حس کرده است و تجربه فعالیت در روستاهای مختلف را دارد.

او در خصوص علت پیوستن خود به شبکه راهیاری می‌گوید: وقتی مشکلات افراد را حل می‌کنم، احساس می‌کنم فرد مفیدی در جامعه هستم؛ ضمن اینکه همه طلبه‌ها را یک خانواده می‌دانم و در ارتباط‌ خود با این اقشار مذهبی، احساس امنیت و راحتی می‌کنم.

راهیار استان مرکزی همچنین به فعالیت برخی از بانوان شریکة الامام اشاره و عنوان کرد: برخی از این بانوان به قدری فعال و دغدغه‌مند هستند که علی‌رغم نبود بودجه‌های فرهنگی، گاهی از هزینه‌های زندگی خود و فرزندان‌شان می‌زنند تا بتوانند در منطقه حوزه فعالیت‌شان، کارهای فرهنگی انجام دهند.

خانم عابدی در پایان گفت وگوی خود، از همراهی خوب سازمان تبلیغات استان مرکزی قدردانی کرد و گفت: مسئول سازمان تبلیغات این استان، واقعا همکاری بسیار خوبی را با شبکه شریکة الامام دارند؛ حتی در بعضی از اردوها شرکت کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و سختی‌های این کار قرار می‌گیرد که همین خود باعث دلگرمی ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha