پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پویش اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم

استقبال شما مخاطبان خوب خبرگزاری حوزه و همراهی مدیران حوزوی و فرهنگی، پویش نقد و ایده‌پردازی را به ایستگاه «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نقد، آزاداندیشی، مطالبه گری و شفاف سازی از فرهنگ های جاری در حوزه های علمیه است و طلاب از همان روزهای آغاز طلبگی که وارد فرایند مباحثه، انتخاب استاد و بحث های جدی علمایی در متون درسی می شوند با آن انس می گیرند.

استقبال شما مخاطبان خوب خبرگزاری حوزه و همراهی مدیران حوزوی و فرهنگی، پویش نقد و ایده پردازی را به ایستگاه «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» رساند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۴ برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور تأسیس شد تا تصویری روشن از فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

این سازمان بیش از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان دارد و رایزنان فرهنگی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف هم زیر نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور، رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آماده شنیدن ایده ها و ابتکارات شما مخاطبان و همراهان عزیزاست. دیدگاه های خود را برای پیشبرد امور این سازمان، با رئیس جدید در میان بگذارید.

تمام دیدگاه ها بدون کلمه ای حذف یا سانسور، تقدیم جناب ایمانی پور خواهد شد.

برای درج ایده ها، ابتکارات، طرح ها و نظرات خود درباره سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لطفا دیدگاه های خود را ذیل همین خبر ارسال بفرمایید.

نکته مهم: نوشتن ایمیل و همین طور نام کامل هنگام ثبت نظر، ضرورت ندارد.

انتهای پیام

پویش «اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم» کلید خورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • k.h.t2018 IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    11 1
    طلاب مبلغ ، مقیم خارج کشور را شناسایی و ارتباط برقرار کرده و از تجربیاتشان استفاده بشه
    • ۱۲۱۶ IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 2
      دیدگاه شما خوب است اما چون بار مالی دارد توسط شورای نگهبان رد میشود.
  • علی‌قلی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 5
    امروز در شرایطی نیستم که رایزنی فرهنگی ایران برای کشورهای مختلف جذابیت داشته باشد به نظر میرسد این رایزنی فرهنگی باید همراه با رایزنی اقتصادی پیوست شود تا اثرگذار باشد. خب الحمدلله ارزشهای انقلاب هم که دیگه همش صادر شده
    • رسول AU ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      4 0
      احسنت.
  • sajjadmirzaei_ir IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 1
    جناب حجه الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور.مستحضرید که کشورما خصوصا در دولت پیشین از تبعات ضعف دیپلماسی فرهنگی در سطوح مختلف رنج برده است.حال که دولت آیت الله رئیسی به شما برای این سمت حساس اعتماد کرده است آنهم سمتی که زمانی امثال آیت الله واعظ زاده خراسانی و آیت الله تسخیری صاحب آن بودند،لطفا از تمام ظرفیت های موجود در زمینه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنید.رایزنی ها و وابستگی های فرهنگی سفارتخانه ها،نمایندگی های ولی فقیه و مراجع عظام تقلید در کشورها،جامعه المصطفی،گروههای نزدیک یا قابل تعامل با تفکرات انقلاب اسلامی و حجم قابل توجه فعالان بین الملل تنها بخشی از ظرفیتهای دیپلماسی فرهنگی کشورمان است.
  • sajjadmirzaei_ir IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    دستاوردها: اصل وقوع انقلاب اسلامی ایران یک اثر دیپلماتیک فرهنگی داشت.و آن نجات دنیا از اجبار به انتخاب بین کمونیسم و لیبرالیسم و طرح دوباره اصل خدا و معنویت و خصوصا اسلام بود و با وجود چالشهای بسیار داخلی و خارجی،دستاوردهای قابل ملاحظه ای داشتیم که پرورش تعداد قابل ملاحظه ای نیروی همسو با انقلاب در کشورهای مختلف ازجمله تربیت تعداد قابل ملاحظه ای مبلغ در جامعه المصطفی و گرایش جمعیتی قابل ملاحظه به اسلام و مکتب تشیع،ایجاد زیرساختهای بالقوه و بالفعل نقش آفرینی فرهنگی ایران و ایجاد مرجعیت نسبی برای ایران در منطقه تنها بخشی از دستاوردهای ایران در دیپلماسی فرهنگی است
  • علی مرادخانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 3
    خدمت مسئول محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سلام علیکم اگر بنده در چنین جایگاهی بودم یکی از فعالیت های مهمی که انجام می دادم در صورت امکان راه اندازی دسته عزاداری (فقط مداحی و سینه زنی ساده) در ایام محرم و اربعین به صورت گسترده و دیگر ایام حزن و برگزاری جشن در ایام شادی ائمه طاهرین علیهم السلام داخل شهرهای مختلف مخصوصا غیر شیعه نشین راه می انداختم و در صورت امکان دادن غذای نذری که از برکت خاصی بهره مند هست. و من الله التوفیق
  • mirseyfi_sm IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    حقیقتا وقتی برخی برنامه ها و فعالیت های سازمان های فرهنگی ، تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه و معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات رو میبینم گریه ام می گیره. چقدر زمان نشناسی و مخاطب نشناسی . خیلی از فعالیت ها فله ای هست! یه مشکل فراگیر در همه نهاد ها این است که کارمندان و مسئولان فرهنگی چون استخدام رسمی هستند ، با هر فکر و سلیقه و ذهنیتی باید در همان اداره فعالیت کند. نهایت کار این است که یک مدیرکل کشوری خوش فکر اختیار رو به دست بگیره و نهایت معاونین رو تغییر بده.ولی در شهرستان ها و استان های دیگه کارها به دست بزرگوارانی هست که بیست سی سال پیش استخدام شده اند و از آن ها انتظار داریم با سن پنجاه شصت سال برای جوانان امروزی برنامه ریزی و کار فرهنگی کنند. البته این ضعف های اینچنینی در صورتی هست که این عزیزان هنوز دغدغه مند باشند . ولی اگه اصل استخدامشون فقط از این جهت باشه که یه کاری داشته باشند ، دیگه واویلا میشه. آدم وقتی به آثار تولیدی موسسه منتظران منجی استاد شجاعی نگاه می‌کنه ، کاملا معلومه که افراد دغدغه مند کار کرده اند. خوبه که با این موسسه هم گفتگویی باشه
  • محمد DE ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    با عرض سلام و خسته نباشید. الحمد لله که پس از سالها، میراث گرانقدری که از أمثال آیت الله تسخیری (رضوان الله تعالی علیه) به دست آمده، مجدداً به یکی از فرزندان مخلص حوزه های علمیه سپرده شد. إن شاء الله ایشان با رویکردی جدید و تحوّلی، به بازسازی مؤثر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخته و با اتکای به نیروهای متخصص، متعهد، جوان و دارای ایده، چهره جدید و جذّاب تری از این سازمان را به نمایش بگذارند.
  • محمدرضا میرزائی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 2
    سلام من اگر جای رئیس این سازمان بودم تلاش می کردم، این سازمان را منحل کنم و بودجه اش را صرف عمران و آبادانی کشور کنم. در طول بیش از چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، نه تنها نتوانستیم روابطمان را با کشورهای اسلامی همسایه و حاشیه خلیج فارس که حتی با انها ارتباط داشتیم حفظ کنیم، بلکه دشمن تراشی کردیم. سیاستهای غلط دیپلماسی به جای خود، اما سازمان فرهنگ و ارتباطات و مجمع تقریب در طول این سالها چه کرده اند که عربستان و امارات و... به جای دوستی با ایران خواهان نابودی آن هستند؟ معلوم است که ضعف شدیدی در این دستگاهها حاکم است و باید یا این سازمان تعطیل شود یا تحول ساختاری عمیقی در آن ایجاد شود که حتی سیاستهای دولتها هم بر اساس تفکر این سازمان شکل بگیرد. نه اینکه سیاستها بر تصمیمات این سازمان اثر بگذارد. فرستادن چند روحانی برای ایرانیان خارج از کشور خیلی نباز به تشکیلات عریض و طویل ندارد. این نهاد باید دیپلماسی کشور را حداقل درباره کشورهای اسلامی تغییر دهد.
  • s.a.s.hosseini IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    8 0
    یک سیستم عقلایی و مشخص و تعریف شده و خالی از پارتی بازی برای جذب طلاب زبان دان درست می‌کردم. سیستمی که در انحصار افراد خاص و مبتنی بر سفارش و فامیل بازی و رفیق بازی نباشه
    • Javad IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      احسنت بر شما جانا سخن از زبان ما میگویی
    • Dr.movahedi IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      دقیقا. الان در ایران تعداد زیادی مبلغ با سابقه با سواد و با تجربه در عرصه تبلیغ بین الملل هستم اولویت به کار گیری آنها است.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    پیگیری بحث تقریب مذاهب در کشورهای مختلف اسلامی مخصوصا کشورهایی که دچار تنشهای مذهبی هستند مثل هند و پاکستان ادامه روند انتقال میراث فرهنگی ( آثار و نسخ خطی علمای اسلام) از نقاط مختلف دنیا به ایران ارسال مبلغین محدود و منحصر به مبلغین مشهور نباشد و میشود از مبلغین جوان همراه با آموزشهای قبلی استفاده کرد
  • sajjadmirzaei_ir IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    راهکارها: حال این دولت فعلی یعنی دولت آیت الله دکتر رئیسی است که باید با عبرت گرفتن از آنچه رخ داد،درون زایی و برون نگری را در دیپلماسی های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و کلا در اداره کشور در پیش بگیرد.ازجمله اتفاقات مثبتی که باوجود همه چالشها در این مدت رخ داد از این قرار است:محور قرار دادن شعار روابط حداکثری با بیشتر کشورهای دنیا در دیپلماسی کشور،شعار گره نزدن امور داخلی کشور خصوصا معیشتی به دیپلماسی و مذاکره،همسویی گفتمان دولت و جریان محور مقاومت،مرجعیت و مقبولیت دولت فعلی نزد نیروهای فعال و کارآمد کشورمان،فراهم شدن زمینه بهره برداری اقتصادی و فرهنگی و علمی و... از روابط با کشورهای عضو پیمان شانگهای با پیوستن دائم به این پیمان،فراهم شدن بهره برداری اقتصادی و فرهنگی از روابط با چین خصوصا از قبل قرارداد 25ساله،مذاکرات با دولت موقت مستقر افغانستان یعنی گروه امارت اسلامی طالبان برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع افغانستان و حمایت از مردم افغانستان،تلاش برای مذاکرات برای عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی،تلاش دیپلماتیک برای کنترل اوضاع منطقه قفقاز جنوبی یعنی آذربایجان و ارمنستان بنفع ایران و مردم این منطقه،تلاش برای احیای ظرفیتهای مغفول ایران در سازمان همکاری های اسلامی و دیگر پیمانها و سازمانهای بین المللی و منطقه ای،تلاش برای فعال کردن و ارتقا بخشیدن ظرفیتهای نام برده شده در بخش اول این یادداشت،بخشی از عملکرد دیپلماتیک فرهنگی دولت تاکنون بوده است و نمونه این دیپلماسی اقتصادی فرهنگی علمی را در سفر رئیس جمهور محترم به تاجیکستان آنهم بعد از برخی چالشها در روابط ایران با این کشور شاهد بودیم.ان شاء الله هرچه خیر و مصلحت است برای انقلاب و نظام ما رقم بخورد.
  • s.a.s.hosseini IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    یک سیستم عقلایی و مشخص و تعریف شده و خالی از پارتی بازی برای جذب طلاب زبان دان درست می‌کردم. سیستمی که در انحصار افراد خاص و مبتنی بر سفارش و فامیل بازی و رفیق بازی نباشه. 9
  • mirseyfi_sm IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    حقیقتا وقتی برخی برنامه ها و فعالیت های سازمان های فرهنگی ، تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه و معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات رو میبینم گریه ام می گیره. چقدر زمان نشناسی و مخاطب نشناسی . خیلی از فعالیت ها فله ای هست! یه مشکل فراگیر در همه نهاد ها این است که کارمندان و مسئولان فرهنگی چون استخدام رسمی هستند ، با هر فکر و سلیقه و ذهنیتی باید در همان اداره فعالیت کند. نهایت کار این است که یک مدیرکل کشوری خوش فکر اختیار رو به دست بگیره و نهایت معاونین رو تغییر بده.ولی در شهرستان ها و استان های دیگه کارها به دست بزرگوارانی هست که بیست سی سال پیش استخدام شده اند و از آن ها انتظار داریم با سن پنجاه شصت سال برای جوانان امروزی برنامه ریزی و کار فرهنگی کنند. البته این ضعف های اینچنینی در صورتی هست که این عزیزان هنوز دغدغه مند باشند . ولی اگه اصل استخدامشون فقط از این جهت باشه که یه کاری داشته باشند ، دیگه واویلا میشه. آدم وقتی به آثار تولیدی موسسه منتظران منجی استاد شجاعی نگاه می‌کنه ، کاملا معلومه که افراد دغدغه مند کار کرده اند. خوبه که با این موسسه هم گفتگویی باشه
  • shh_irir IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 6
    از حضرت ایت الله قزوینی دعوت میکردم که بصورت قوی بیان وارد میدان پاسخگویی ب شبهات اتئیست ها و معاندین بشن و تیمشون رو فعالن کنن ... که جوون ها دارن پر پر میشه اعتقاداتشون ب دلیل نبود افکار جدید در راه اندازی برنامه های نو در زمینه پاسخ ب شبهات . مناظره هایی فوق العاده در شبکه راه مینداختم ک دشمن قلبش بلرزه و تساتید خبره مناظره رو دعوت میکردم که در خط مقدم پاسخگویی به شبهات علم بکوبند و پناهگاهی برای شیعیان در عالم باشند ...
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    یکی از مهمترین کارهایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات می تواند پیگیری کند، ترجمۀ آثار خوب و روان و امروزی برای مخاطب بین المللی است. ظاهراً تاکنون رویکرد این بوده که کتب مرجع یا کتب بزرگانی مثل شهید مطهری و علامه و ... ترجمه شوند. درحالیکه به نظر می رسد اگر کتبی که با ذائقۀ مخاطب عامه، تناسب بیشتری دارد ترجمه شوند، تاثیر بیشتری هم خواهد داشت. من در این زمینه چند پیشنهاد دارم: * ترجمۀ رمان های مربوط به خاطرات شهدا * ترجمۀ کتاب تمثیلات آیت الله حائری شیرازی که به دلیل ادبیات فطری این کتاب، جذابیت و اقناع بسیار زیادی برای مخاطبین جهانی دارد و به نوعی مانند کتاب مثنوی می تواند ذائقۀ مخاطب عامه را تامین کند. * ترجمۀ خاطرات و داستانهای زندگی علما
  • sheykhalirezaahmadi_1400 IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    سلام. طلبه‌ی ورودی سال ۷۲ هستم. دو تا مدرک سطح دو (فقه و اصول، تاریخ اسلام) دارم. پایان خدمت دارم. مدتی مسؤل سازمان تبلیغات شهرستان بوده‌ام. مدتی امام جمعه بوده‌ام. ولی الان فقط امام جماعت یک مسجدم و گاهی از سر مجبوری به کار مسافرکشی در قالب اسنپ می‌پردازم. محض رضای خدا کاری برای من بکنید
    • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      2 0
      اسنپ کار خوبیه. شکر خدا که ماشین دارید. بقیه ماشین ندارند با اسنپ کار کنند
  • ali_tatpoor_ IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    9 1
    استعفا میدادم
    • خادم الشهدا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      نشر عقائد حقه شیعه و گفتمان مقاومت
  • sharifipakvar63 IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام.باید با طرح و برنامه شروع کنم و بر اساس اسلام باشد و گام به گام قدم بر می داشتم آن هم اول کار تربیتی بعد کار های دیگر
  • talabe_rahi IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    آموزش زبان و هنر به طلاب و به کار گیری آنها در امور
  • IN ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام واحترام انتخاب اقای ایمانی پور را به ریاست سازمان را تبریک عرض نموده از صمیم قلب برایشان در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت دارم. اراده جدی شکل گرفته در مجموعه نظام در اصلاح امور سازمان ، چشم انداز امیدبخشی را برای دلسوزان عرصه فرهنگ ترسیم نموده است . با ایجاد تحول از روزمرگی ها ورویکردهای بسته اداری و کارمندی به رویکردهای بلند راهبردی وفرهنگی بین المللی ، افزایش سهم ونقش نخبگان داخل وخارج سازمان در نظام برنامه ریزی وسیاستگذاری و همچنین احیاء گفت وگوههای فرهنگی به عنوان یک راهکار جامع وموثر در ظرفیت سازی و تحقق اهداف بلند وراهبردی فرهنگی نظام در عرصه های بین المللی ؛ شاهد بالندگی وارتقاء هرچه بیشترسازمان خواهیم بود . توجه به تفکیک وظایف نهادهای فرهنگی خارج از کشور و پرخیز از فعالیت های موازی وتکراری تمرکز بر قابلیت وکارکرد دیپلماسی فرهنگی وشیوه های نوین ان در معرفی ونشر ارزش های فرهنگی دینی وانقلابی ارتقا جایگاه وعملکرد دستکاه دیپلماسی در حل چالش های بین المللی فراروی جمهوری اسلامی ایران تلاش در بسترسازی تمدن نوین اسلامی پرهیز از شعارزدگی و تبلیغات در فعالیت ها فعال کردنذسهم سازمان در واسطه گری تعاملات علمی ونخبگی ایران با جهان از جمله روس مهم در موفقیت سازمان خواهددبود. محمد علی ربانی ر
  • frases.motivadoras.2018 IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    6 0
    طلبه زبان آموز را پیدا کنید تقویت کنید هدایت کنید. وگرنه تلف میشه. با اون همه وقت
  • mortezainejad69 IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    در انتصاباتم دقت می کردم و پیگیری کارهای اجرایی می شدم
  • ravii2030 IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    جوانان فرهیخته و نخبگان را دعوت می کردم و از ایده های این عزیزان استفاده می کردم
  • aqaymamoulii IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    مسیر بورسیه ی طلاب و همکاری با بهترین مراکز علمی باید در اولویت قرار بگیره
  • masoud313.14.12 IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    بالاترین و بهترین کار آموزش اندیشه سیاسی اسلام به مردم است
  • ادیتور CH ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 7
    کمتر ملت رو سرکار بذارید! تاحالا چه خروجی و اثری داشته این پویش‌ها چرا گزارشی از نتایجش مشخص نیست. !!پیام‌رو هم بدون ادیت منتشر کن یا اصلا منتشر نکن
  • hamid.amini.110 IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام علیکم ، ابتدا طلاب نخبه ، دلسوز و فعال را از سرار کشور شناسایی می کردم و یک تشکل ایجاد می کردم. در مرحله بعد ماهی دو بار جلسه می گرفتم یک بار حضوری و بار دیگر مجازی و با این شکل علاوه بر شنیدن دغدغه هایشان ( که البته انها هم به نیابت از مردم حرف میزنند) در جریان اوضاع موجود کشور قرار می گرفتم که بر اساس یافته های موجود برای حرکت و رسیدن به وضع مطلوب برنامه ریزی می کردیم
  • rafigh_aghaebrahim IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    به دیدگاه های حجت الاسلام پناهیان در زمینه تبلیغات اسلامی توجه ویژه ای میکردم و از حجت الاسلام امینی خواه به عنوان یک مشاور نخبه استفاده میکردم ، هیچ گاه تعاملم را با نخبگان قطع نمی کردم 1
  • reza.fardipour.1361mis IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    برای رابزن های فرهنگی سفارت خانه های ایران از روحانیون و طلاب استفاده شود
  • hazadi1986 IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    ایده ویژه دارم برای رئیس سازمان فرهنگ البته با شناخت این سازمان و طرفیت هاش و البته بدنبال راهی هستم که با خود ایشون مطرح کنم
  • میرزائی اصفهانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    سلام من اگر جای رئیس این سازمان بودم تلاش می کردم، این سازمان را منحل کنم و بودجه اش را صرف عمران و آبادانی کشور کنم. در طول بیش از چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، نه تنها نتوانستیم روابطمان را با کشورهای اسلامی همسایه و حاشیه خلیج فارس که حتی با انها ارتباط داشتیم حفظ کنیم، بلکه دشمن تراشی کردیم. سیاستهای غلط دیپلماسی به جای خود، اما سازمان فرهنگ و ارتباطات و مجمع تقریب در طول این سالها چه کرده اند که عربستان و امارات و... به جای دوستی با ایران خواهان نابودی آن هستند؟ معلوم است که ضعف شدیدی در این دستگاهها حاکم است و باید یا این سازمان تعطیل شود یا تحول ساختاری عمیقی در آن ایجاد شود که حتی سیاستهای دولتها هم بر اساس تفکر این سازمان شکل بگیرد. نه اینکه سیاستها بر تصمیمات این سازمان اثر بگذارد. فرستادن چند روحانی برای ایرانیان خارج از کشور خیلی نباز به تشکیلات عریض و طویل ندارد. این نهاد باید دیپلماسی کشور را حداقل درباره کشورهای اسلامی تغییر دهد.
  • سید محمد حسین امامی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام علیکم. به اعتبار حدود بیست سال سابقه فعالیت و مراوده با مراکز فرهنگی خارج از کشور، درخواست عاجل دارد که کسی که با زبان و فرهنگ کشور مقصد آشنا نیست، بی مبالغه به هیچ وجه فایده ای بر حضورش مترتب نیست و بی تردید بیت المال را حیف و میل می کند. این اقدام بدیهی و در عین حال دشوار را در دستور کار خود قرار دهید تا مدیون خون شهدا نشوید.
  • ققنوس IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم باتشکر از این اقدام جالب برای نظر خواهی. بنده خودم از علاقه مندان بتبلیغ بین المللی هستم و با افرادی که زباندان هستند نیز در ارتباط هستم. لکن این آقایان معمولا از پارتی بازی در اعزام صحبت میکنند که واقعا درد ناک هست . از حضرتعالی تقاضا مندم نیروهای زبده و جهادی را به کشورهای مختلف جهت تبلیغ اعزام بفرمایید و دربحث تبلیغ مجازی و تولیدمحتوای دینی از جمله بلاگری تبلیغی لطفا اهتمام ویژه فرمایید و اگر ممکن هست لطفا از بنده نیز بعنوان رایزن فرهنگی و کارهایی ازین قبیل در سفارت یکی از کشورها استفاده بفرمایید م.عزیزی _مبلغ_ درس خارج (شماره تماس محفوظ است )
  • باوند پور IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام تقویت این موضوع در حوزه های علمیه ایجاد دفاتر استانی در استانهای مرزی آنهم در حوزه علمیه برای تعامل بیشتر و علمی با همسایگان آنطرف مرز که اشتراکات دینی و مذهبی با ما دارند.
  • عبدالله IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    من یه بار رفتم سازمان فرهنگ؛ جای بزرگ و خوبی داره؛ ولی اطلاعات بیشتری ازش ندارم
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    تاسیس اتاق فکر جهت دریافت ایده از صاحبنظران و نخبگان
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    شناسایی فعالان و نخبگان بین المللی در عرصه-های تبلیغ اسلامی، فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی و زبان فارسی. شناسایی فعالان طیف بین المللی حوزوی، طلاب زباندان دعوت به مبلغین به حضور در میان شیعیان سایر کشورها خصوصا شیعیان محروم
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 4
    پرداختن به زبان فارسی به نحو صحیح طوریکه در خدمت توسعه فرهنگ ایرانی-اسلامی در بحث بهبود شرایط اموزش زبان فراسی و ترویج معارف اسلامی و عرفانی موجود در زبان فارسی برگزرای دورههای کوتاه مدت و بلند مدت زبان فارسی و اسلام شناسی و ...
  • aqaymamoulii IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    به مدرک طلاب اعتبار میدادم و بورسیه ی طلاب به سایر کشور ها را هموار می کردم
  • hamid.amini.110 IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم ، ابتدا طلاب نخبه ، دلسوز و فعال را از سرار کشور شناسایی می کردم و یک تشکل ایجاد می کردم. در مرحله بعد ماهی دو بار جلسه می گرفتم یک بار حضوری و بار دیگر مجازی و با این شکل علاوه بر شنیدن دغدغه هایشان ( که البته انها هم به نیابت از مردم حرف میزنند) در جریان اوضاع موجود کشور قرار می گرفتم که بر اساس یافته های موجود برای حرکت و رسیدن به وضع مطلوب برنامه ریزی می کردیم
  • hazadi1986 IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    ایده ویژه دارم برای رئیس سازمان فرهنگ البته با شناخت این سازمان و طرفیت هاش و البته بدنبال راهی هستم که با خود ایشون مطرح کنم
  • reza.fardipour.1361mis IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    برای رابزن های فرهنگی سفارت خانه های ایران از روحانیون و طلاب استفاده شود
  • sajjadmirzaei_ir IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    دستاوردها: اصل وقوع انقلاب اسلامی ایران یک اثر دیپلماتیک فرهنگی داشت.و آن نجات دنیا از اجبار به انتخاب بین کمونیسم و لیبرالیسم و طرح دوباره اصل خدا و معنویت و خصوصا اسلام بود و با وجود چالشهای بسیار داخلی و خارجی،دستاوردهای قابل ملاحظه ای داشتیم که پرورش تعداد قابل ملاحظه ای نیروی همسو با انقلاب در کشورهای مختلف ازجمله تربیت تعداد قابل ملاحظه ای مبلغ در جامعه المصطفی و گرایش جمعیتی قابل ملاحظه به اسلام و مکتب تشیع،ایجاد زیرساختهای بالقوه و بالفعل نقش آفرینی فرهنگی ایران و ایجاد مرجعیت نسبی برای ایران در منطقه تنها بخشی از دستاوردهای ایران در دیپلماسی فرهنگی است
  • sajjadmirzaei_ir IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    جناب حجه الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور.مستحضرید که کشورما خصوصا در دولت پیشین از تبعات ضعف دیپلماسی فرهنگی در سطوح مختلف رنج برده است.حال که دولت آیت الله رئیسی به شما برای این سمت حساس اعتماد کرده است آنهم سمتی که زمانی امثال آیت الله واعظ زاده خراسانی و آیت الله تسخیری صاحب آن بودند،لطفا از تمام ظرفیت های موجود در زمینه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنید.رایزنی ها و وابستگی های فرهنگی سفارتخانه ها،نمایندگی های ولی فقیه و مراجع عظام تقلید در کشورها،جامعه المصطفی،گروههای نزدیک یا قابل تعامل با تفکرات انقلاب اسلامی و حجم قابل توجه فعالان بین الملل تنها بخشی از ظرفیتهای دیپلماسی فرهنگی کشورمان است
  • masoud313.14.12 IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بالاترین و بهترین کار آموزش اندیشه سیاسی اسلام به مردم است
  • faraji79 IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم اولین کاری که من انجام می دادم برگزاری کلاس های آموزش زبان و ادبیات فارسی بود تا با این کار ضمن آشنایی با زبان فارسی هویت و تاریخ و تمدن فرهنگ و هنر و آداب و رسوم و اماکن تاریخی و در نهایت دین اسلام را به همه مردم معرفی می کردم
  • sire_rahbari IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    به داد معیشت سخت و بد طلاب برسید ، زندگی طلبه ها در فقر و فلاکت است _ شمارا به خدا قسم وضعیت معیشت طلاب را جدی بگیرید
  • sadriyon IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    اگه جاش بودم استعفا میدادم
  • k.h.t2018 IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    طلاب مبلغ ، مقیم خارج کشور را شناسایی و ارتباط برقرار کرده و از تجربیاتشان استفاده بشه
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    زیر ساخت های یک پیام رسان و شبکه اجتماعی اسلامی را فراهم می کردم
  • mohammadali.jamalipour] IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    برگزاری همایش های بین المللی اسلامی حداقل سالی دو بار در ایران. با عنوان های مختلف
  • دولت IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و تشکر از شما . برای غربی ها تبیین کنید نظام ازدواج در اسلام را : جایگاه عقد موقت و دایم و تعدد زوجات را برایشان باز و حکمت شارع مقدس را به آنها تفهیم کنید ، تا عظمت عقل شارع را دریابند شاید متذکر شوند.
  • کاظم IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    لطفا نخست اساتید دانشگاه های داخلی را در خصوص رسالت خود توجیه کنید ذهن دانشجویان را مشوش نکنند، ارشاد مردمانی از سرزمین های دیگر پیشکش.
  • علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تعطیل میکنم. چدن آسیبش کمتر میشه. در سایر کشورها خودشان ساز و آواز دارند. و از ما جویای فرهنگ اصیل اسلامی و انوار انقلاب هستند. بنابر این تعطیل شود بهتر است تا این که مرکز اعزام گروههای موسیقی گردد.
  • م IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر جای وزیر بودم وضعیت فرهنگی کشور را ارتقا میدادم از روشهای کشورهای اسلامی تقلید میکردم و بین ما و کشورهای اسلامی ارتباط برقرار میکردم تا از هم الگو بگیریم.
  • شعبانی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    پیگیری بحث تقریب مذاهب در کشورهای مختلف اسلامی مخصوصا کشورهایی که دچار تنشهای مذهبی هستند مثل هند و پاکستان ادامه روند انتقال میراث فرهنگی ( آثار و نسخ خطی علمای اسلام) از نقاط مختلف دنیا به ایران ارسال مبلغین محدود و منحصر به مبلغین مشهور نباشد و میشود از مبلغین جوان همراه با آموزشهای قبلی استفاده کرد
  • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام علیکم. هرچند از این کارهای فانتزی و تشریفاتی دوره ماه عسل مسئولین جدید هیچ خیری ندیدیم تا حالا!! اما اگر من جای رییس یازمان بودم؛این سازمان لخت و بی خاصیت و بسیار پرهزینه را منحل میکردم. به جای ان ماموریتهای اساسیش را به سایر دستگاههای مرتبط میدادم. از جمله رایزنی های فرهنگی را به وزرات خارجه میدادم. تا ان وزارتخانه با تاسیس معاونت فرهنگی امور رایزنها را تمشیت کند و این همه دعوا ومشاجره بین سفارت و رایزنیها ابروی کشور ونظام را در پیش چشم بیگانگان نبرد.یا مثلا کار تبلیغ خارج از کشور به دو نهاد جامعه المصطفی و دفتر یا سازمان تبلیغات منتقل میکردم تا سبب بالیدگی دستگاههای مربوطه شود. به جای اینکه در یک محیط ایزوله شده و بی ارتباط اجتماعی(یعنی سازمان فعلی) هیچگونه تبادلی بین محیط فرهنگی داخل وخارج وجود ندارد.
  • سید محمد رضا رضوانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر من رییس فرهنگ و ارتباطات اسلامی شدم تلاش می کنم با اشتراکات سایر فرهنگ و ارتباطات فرهنگی اصیل اسلامی را تبیین نموده و اصالت فرهنگ اسلامی بنمایانم.
  • علی مددی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با عرض سلام و ادب در هرجا باید تخصص وجود داشته باشد، کار جهادی به تنهایی جوابگو نیست.
  • فاطمه زهرا خانم IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تو رو خدا یه کاری برای حجاب دختران بکنید بنده شخصی با حجاب هستم و سعی میکنم از زشتی ها به دور باشم و امیدوارم فکر اساسی برای حجاب شود
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام وقت به خیر چندکارضروری: ۱تعیین رایزنان فرهنگی درسطح وتراز انقلاب اسلامی وپیام های آن ۲.سازمان فرهنگ همانند سازمان های خدماتی شده یک عده به هرطریقی باابزارهای مختلف درسازمان فرهنگ هستند که حقیتتا آدم در خارج از کشور خجالت می کشد که ایشان را رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گداشت ۳.متاسفان نیروهایی که درحد نیروی اداری والی هستند به عنوان رایزن فرهنگی اعزام می شوند ومتاسفانه فقطراههای میان بر اداری وتامین منافع فردی وشخصی را بلدند وکار می کنند وبرای نظام به غیر از هزینه چیزی را اضافه می نمایند این پیشنهاد جزیی حقیر است اگر آقای ایمانی پور علاقمند به بال بردن تاثیر وکارایی سازمان فرهنگ هستند می توانم تجربه اندک خود را به استحضارشان برسانم
  • FR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    به نظرم هزینه های آن خرج محرومان شود و بهترین تبلیغ دینداری است و این سازمان حذف
  • Muhammad aslam IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام عرض ادب من مبلغین را اول سواد رسانہ ای تشویق میکنم و فعالیت رسانہ ای کہ الان خیلی مھم بہ نظر لازم است مبلغین را تمام عرصہ ھای تبلیغ تاکید میکنم
  • امیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام رونق توریست فرهنگی - ادیانی کادرسازی برای دهه های آینده
  • صابری حسین IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    جناب آقای ایمانی پور سلام علیکم ضمن عرض تبریک سابقه همکاری به عنوان رایزن در زمان معاونت شما، مرا بر آن داشت حسب تجربیات، مطالبی را بنگارم اولا:تنظیم رویکردی که مبتنی بر گزارش محوری نباشد. کاری که برای گزارش باشد تاثیرش در حد گزارش است بماند که گزارش های نادرست نیز سبب اشتباه در تحلیل دقیق فرهنگی می گردد دوم همزمانی و مطابقت اقدامات فرهنگی با سایر اقدامات نهادها. در نبود هماهنگی برون بخشی با سایر نهادهای تاثیر گذار و حتی سیاست های کلان، انتظار کارآمد بودن فعالیت های فرهنگی ممکن است دور از دسترس باشد سوم :نگاه بلند مدت و جامع فرهنگی برای کشورها از طریق ایجاد اطلس جامع فرهنگی برای هر یک از کشورها با کمک رایزن های فعلی قبلی و استفاده از سایر منابع هستم . آیا همینک اطلاعات جامعی از کتابخانه های کشور بلاروس در اختیار داریم؟ شرکت های فعال فیلم ساز در کشور پاکستان را می شناسیم . بدون داشتن چنین اطلسی رایزن را با چشمان بسته راهی محل مأموریت می کنیم چهارم در تبلیغ بین الملل حسب تجربه معتقدم بایستی زمینه حضور بلند مدت در مقصد را به عنوان یک اصل تعریف نمود یادم نمی رود در روز اول ورود به کشور محل مأموریت با کشیشی خداحافظی کردم که ۲۰ سال در کگآن کشور مشغول فعالیت تبلیغی بود.
  • محمد رحلی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بسمه تعالی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در پایتخت کشور. ممنوعیت نمایش بی حجاب و بد حجاب تو شبکه های ملی به هیچ عنوان هرچه بازیگر باشه یا مجری. و هرچه سریال و فیلم خارجی باشه یا داخلی. چون همه اینها باعث شده که مردم در مقابل بد حجابی بی شعور باشند.
  • محمد سلمانی کیاسری IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم. آقای ایمانی پور، چطور انسان نتیجه سی سال مطالعه و پژوهش را در یک صفحه درج کند. خلاصه کلام اینکه اسلام برترین حرف ها، برنامه ریزی ها واصول و نهایت مدیریت دارد. اینکه کجاست؟ چگونه است؟ وچطور باید از آن بهره برد؟ و... اگر واقعا جهان بینی الهی محور بینش و حرکت در عرصه تصمیم گیری است... بااعتذارچون شماره تماس حضرت مستطاب عالی را ندارم محبت فرمایید یا شماره وساعتی را اعلام کنید یا با این شماره تماس حاصل فرمایید تا گفتی های زیبایی را بیان دارم. .با تشکر
  • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بسم رب الشهدا والصدیقین نخستین انتقاد ضمن احترام برای همه حضرات مبارزه با تفکر خاص مصادره انقلاب وتفکر انقلابی و آرمان خواهی اسلامی به نفع فقط طلاب معمم و پاسداران سپاهی (بنگرید به اجتماع انگار همه جا حامیان تفکر خمینی کبیر فقط همین ها هستند) ۲-یافتن راه حل های مناسب جهت کاستن وازبین بردن تعارض بزرگ بین عرف غلط وپرمصرف جامعه و دستورات ناب وجامعه ساز اسلامی وشییعی مثلا رسوم وآداب کفن ودفن که با این هزینه های هنگفت می توان بساط ازدواج دو جوان را تنظیم کرد.ازاین قبیل بسیارند که اصلا دقت نمی کنند .ضمنا بارفرهنگ ایرانی اسلامی را باید با دبیران آموزش وپرورش پیش ببرید .۶۰هزار طلبه حوزه کدام مشکل فرهنگی اجتماع را تا کنون بتنهایی حل نموده اند؟از فرهنگیان استفاده کنید این قشر را کنار نگذارید
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    باسلام وادب احتراما بابت این نوآوری در قالب مشارکت فکری ممنون
  • احمد محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    بسم الله الرّحمن الرّحیم ۱. دروغ نمی‌گویم.
  • احمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام خدمت جنابعالی اگر بنده جای شما بودم نه فقط شما بلکه هر کدام از مسولین کشوری افراد زحمت کشیده با فکر دلسوز و باانگیزه را سرکار میآوردم نهاد شما یک نهاد تبلیغی و فرهنگی است خود حقیر سالهاست جزء مبلغین آن جا پرونده تبلیغی دارم هر سال زمان اعزام مبلغ اعلام حضور می کردیم و تقریبا مطمئن بودم که ما اعزام نخواهیم شد با آنکه حقیر با دعوت مراکزی در آمریکا برای تبلیغ حضور داشته ام و در دانشگاههایی مهم سرگروه مبلغین بوده ام استاد دروس سطوح عالی حوزه ام ولی می دیدم افرادی که به عنوان مسول اعزام هستن فقط افراد سرشناس رو که از قدیم می شناختن می فرستن برا تبلیغ. بعضی از این افراد رو حقیر از نزدیک می شناسم که مزیت خاصی ندارند ولی متوجهم که صرفا سر رابطه برای تبلیغ اعزام میشن من جای شما بودم بدون هیچ تعارف روابط رو حذف می کردم افراد اهل فکر با ایده رو سرکار میآوردم رابطه بازی و مراعات کردن های بی معنا احترام های نامتعارف صرفا باعث خرابی کارهاست باعث عقب افتادگی است چنانکه می بینید جامعه ما بخاطر ملاحظه کاری های بسیار غلط به اوضاع بدی در زمینه های مختلف گرفتار شده است گاهی قضاوت های نادرست در مورد افراد باعث میشه افرادی صالح از برنامه ها طرد شوند و اوضاع به دست افرادی نااهل بیفتد که یه سازمان یا نهاد صرفا یه اسم داشته باشد و هیچ کارایی مهمی نداشته باشد.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      شما که دعوت از مراکزی از آمریکا را دارید چرا معطل اعزام از نهاد دولتی هستید؟ همان مراکز که دعوت کرده اند مگر هزینه رفت و آمد را متقبل نشده اند؟ دعوت کردن یعنی تقبل هزینه ایات و ذهاب. شما خودتان مستقل تشریف ببرید آمریکا چرا معطل هستید که اعزام شوید؟
  • علی محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم بندہ اگر رئیس سازمان فرهنگ ارتباطات اسللمی بودم ۱معرفی به جهان اسلام وتشیع ۲صدور ارزش های انقلاب اسلامی به دنیا
  • محمد باقر رسولو IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام بنده جای جنابعالی باشم به فقرای شیعه رسیدگی میکردم. کمکهای مادی میفرستادم. درسته که مردم مبلّغ میخواهند، ولی قبلش شکم فقرا را سیر کنیم، چون گرسنگی فقط خود گرسنه میداند یعنی چیه. 5٪ هزینه فرهنگ• 95٪ کمک به شیعیان فقیر•
  • محمداسماعیل سعیدی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام وتشکرازاقدام ارزشمندتان ۱_انتصاب رایزن های فرهنگی بصورت رابطه ای راقطع میکنم ۲_مرکزی رابرای استعدادیابی وتربیت رایزن فرهنگی با مشخص کردن معیارهای لازم تشکیل میدادم _بسیاری ازرایزنان فرهنگی اصلا استعداد این کار راندارند ویا اعتقادی به انقلاب وارزشهای آن نداشته ویا به دیپلماسی میدانی البته بارعایت تمامی ملاحظات باورندارند ۳_یک هماهنگی کامل بانهادها ودستگاههای متولی امورفرهنگی درکشوربه منظورتبیین نیازها وتوانمندیها وفرصتهای فرهنگی وهنری، گردشگری ،صنایع دستی و...شکل میدادم تا ضمن برنامه ریزی دقیق وهماهنگ ازاقدامات جزیره ای جلوگیری شود بطورمثال: درقضایای تبریز۲۰۱۸ قراربود ازفرصت پیش آمده حداکثراستفاده درجهت تبیین فرصتهای گردشگری درایران وهمچنین شناساندن ظرفیتهای ایران به کشورهای اسلامی حداکثراستفاده بعمل آیدولی متاسفانه بدلیل همین برخوردهای جزیره ای هیچ کاری نتوانستیم بکنیم ۴_لزوم هماهنگی کامل باوزارتخارجه بویژه سفرا بنده اطلاع کامل ازاختلافات فی مابین سفرا ورایزنان فرهنگی دارم ۵_مباحث مالی واعتبارات راسروسامان میدادم بویژه استفاده ازظرفیت وقف و... تا گرفتاراین شرایط موجود که بخش مهمی ازرایزنیها تعطیل یانیمه تعطیل شده نمی شدیم و...... درصورت نیازحضورا توضیح میدهم چون برنامه مفصلی دارم که دراین مقال نمی گنجد ( شماره تماس محفوظ است )
  • سید میثم IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تلاش می‌کنم یک سلسله تشکیلات خودگردان تبلیغی برای معرفی اسلام ناب و تفکر روشن امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی، در سراسر جهان بوجود بیاید
  • عباس معتقدی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    با سلام البته آقای ایمانی پور خود از قدمای سازمان فرهنگ هستند و کوله بازی از تجربه در اختیار دارند، ولی از باب یادآوری، چند موضوع را عرض می کنم: ۱. تدوین برنامه کوتاه، میان و بلندمدت و یا بازخوانی و تصحیح و به روز رسانی برنامه های گذشته بر اساس شرایط جهان و کشورهای هدف، ۲. انعطاف پذیری برنامه های در حال اجرا متناسب با نیازها، ظرفیت ها و بافت فرهنگی و دینی کشورها، ۳. به عنوان فردی که سالیان سال در کشورهای مختلف آفریقایی اقامت داشته ام، اختصاص اولویت حضور و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در این منطقه بکر جهان به ویژه با توجه به نوعی قرابت مذهبی و دینی در بیشتر کشورهای این منطقه و با وجود طرق مختلف صوفیه به ویژه در شمال و غرب این قاره مستعد، ۴. نظارت واقعی و ارزیابی نمایندگان فرهنگی کشورمان در کشورهای هدف در بازه های زمانی هر سه ماه یک مرتبه و تلاش برای کاهش وابستگی عملی و اجرایی نبست به سفرای کشورمان در آن کشورها که گاهی به دخالت غیر منطقی و چالش برانگیز در امور فرهنگی منجر می شود. ۵. حذف شیوه انتخاب نمایندگان فرهنگی به صورت انحصاری از داخل سازمان فرهنگ و ارتباطات و جستجوی نیروهای توانمند، دانشمند و فعال و مسلط به زبان رسمی کشورهای هدف در سایر نهادهای همسو و نیز مراکز آموزش عالی و حوزوی. با تشکر معتقدی
  • غلامرضا مهدوی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    باسلام وعرض ارادت وخیرمقدم خدمت حضرت عالی بنده به لحاظ تجربه
  • ابوذر IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    اگر جای ایشان بودم، پرهیز میکردم از کارهای مقطعی به ظاهر بزرگ و سر و صدا آور، ولی در واقع و در بلند مدت کم فایده. به جای آن آینده پژوهی میکردم و روی کارهای کوچک با کیفیت و ادامه دار سرمایه گذاری میکردم.
  • اشرف علی US ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم ، ابتدا طلاب نخبه ، دلسوزان و فعال را از سرار کشور شناسایی می کردم و یک تشکل ایجاد می کردم. در مرحله بعد بارها جلسه می گرفتم و با این شکل علاوه بر شنیدن دغدغه هایشان ( که البته انها هم به نیابت از مردم حرف میزنند) در جریان اوضاع موجود کشور قرار می گرفتم که بر اساس یافته های موجود برای حرکت و رسیدن به وضع مطلوب برنامه ریزی می کردیم تشکر
  • جواد زارعی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام اگر من بجای وزیر فرهنگ ارتباطات بودم اول فرهنگ جامعه وبعد پهنای باند رو بیشتر میکردم وبعد مشاغل اینترنتی و.... راه می انداختم واخلاق اجتماعی واسلامی وفرهنگ خانواده ونظم درجامعه رو احیا میکردم
  • محسن IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام. تشکر بابت نظرخواهی و مشورت؛ پیشنهاد میشود؛ ۱-؛بانک نخبگان حوزه فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل شود. ۲- گروه های اندیشه ورز متشکل از اساتید و مدیران این حوزه در استان های دارای ظرفیت مانند، تهران، قم، مشهد، اصفهان .. تشکیل شود. ۳- ظرفیت سنجی داخلی و نیازسنجی بین المللی در حوزه فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شود. ۴- از نیروهای متخصص و متعهد به نشر فرهنگ اسلامی در ساختار سازمانی داخل و خارج کشور استفاده شود. ۵- همه ابعاد فرهنگ و ارتباطات اسلامی مورد توجه قرار گیرد، نه امور جاری و تکراری و تک بعدی. موفق باشید.
  • رحمت IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم حاج اقا، خسته نباشید ،ممنونم که فرصت دادید سخنان ما را بشنوید بنده حمید نوروزی شکور هستم که ۱۵ سال در قم درس می خواندم و فوق لیسانس زبان روسی را از مدرسه جامعه المصطفی قم گرفتم سال ۱۳۹۶ در فرهنگ و ارتباطات قم پرونده تشکیل دادم و در مصاحبه ها قبول شدم ولی متاسفانه هرگز مرا برای خدمت فرا نخواندن پارسال به تهران آمدم و متاسفانه تا الان نتوانستم شغلی پیدا کنم سطح ۳ هستم و نامه ای به مدیر کل حوزه های علمیه تهران دادم که مرا ارجاع به مرکز مدیریت دادن ولی نتیجه ای نداشت. من مستاجر هستم خواهشمندم اگر مقدور است مرا هم برای خدمت فرا بخوانید تا بتوانم خدمتی به نظام اسلامی انجام بدهم با تشکرفراوان
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      بزرگوار شما برای تبلیغ به زبان روسی تشکیل پرونده داده اید. ولی می فرمایید در شهر تهران هیچ شغلی پیدا نکرده اید و مستأجر هستید؟ خوب اگر شما زبان روسی بلد هستید متقاضی فراگیری زبان روسی در تهران خیلی زیاد هست. و اگر تسلط به زبان روسی در حد تدریس این زبان را ندارید چرا منتظر هستید که برای تبلیغ به زبان روسی به کشورهای خارجی اعزام شوید؟
  • محمدباقر مظفری IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم باسلام و احترام توجه به چند نکته در موضوع فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضروری ست ۱. آموزش طلاب زباندان و شایسته ۲. ساماندهی طلاب زباندان که تعدادشان کم هم نیست ۳. تشکیل میز تخصصی برای هر منطقه جغرافیایی و برنامه ریزی مناسب فرهنگی و همینطور تربیت نیروی متخصص همان منطقه ۴. اعزام کوتاه مدت برای طلاب زباندان به منظور شناخت منطقه، شناخت توانایی های مبلغین و همینطور تقویت زبان و ارتباط گیری با مخاطبین منطقه ۵. دقت و حساسیت در جذب نیرو ۶. برنامه ریزی و تربیت نیروی متخصص برای تبلیغ مجازی ۷. برنامه ریزی برای ورود به فضای آکادمیک ۸. توجه ویژه به کشورهای کوچک و فراموش شده ۹. حمایت مالی، معنوی و محتوایی طلاب مبلغ ۱۰. گسترش موسسات تبلیغ بین الملل باتشکر
  • [فرستاده شده از شاپرک] IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام و عرض ادب و تشکر از اینکه این موقعیت را بوجود آوردید تا بتوان نظرات خود را در این باره مطرح نماییم با توجه به گستره کار فرهنگی خصوصا در کشورهای مختلف یکی از بهترین شیوه هایی کهرهبر معظم انقلاب هم بر آن تناکید دارند استفاده از رسانه و هنر رسانه است. اداب و رسوم کشورها را می توان شناخت و با توجه به آنها و احکام موجود در اسلام و قرآن و احادیث کلیپ ها و فیلم ها ساخته شود و در آنها به تایید و یا تکمیل و یا اصلاح آنها از دید اسلامی به صورت غیر مستقیم پرداخت . با هنر نمایی در ساخت کلیپ ها و فیلم هایی که در آن ها صدا و گفتگو اصل نیست بلکه حرکات و تصاویر مطلب را به مخاطب انتقال بدهد که این شیوه خود یکی از بهترین شیوه های رسانه ای است که نیاز به دوبله و یا ترجمه و یا ساخت فیلم با زبان مادری هر کشوری ندارد
  • مجید محمدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام من اگر جای رییس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات بودم، ۱. یک پالایش اساسی در میان نیروهای مامور در خارج از کشور انجام می دادم. ۲. دیپلماسی فرهنگی را با بهره گیری از نخبگان و استعدادهای برتر جوان حوزوی در سراسر دنیا آغاز می کردم. ۳. از ایده های جدید استقبال می کردم و پس از بررسی ، به آن ها جامه عمل می پوشاندم. ۴. گروهی از استعدادهای برتر حوزوی را به عنوان مشاورين خودم انتخاب می کردم.
  • محمد باقر ربانی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام و احترا م خدمت ریاست محترم امیدوارم حضرتعالی تحولی در این عرصه گذاشته و اهداف انقلاب و امامین آن در کشور های مختلف صادر شود. 1-حقیر سالهای گذشته پرونده ای در دفتر قم برای اعزام ایام تبلیغی انجام دادم ولی نمی دانم علت عدم اعزام حقیر چه بود؟ به نظر می رسد با داشتن شاخص هایی این اعزام ها بدون مسائل حاشیه ای صورت گیرد. 2-به نظر حقیر شناخت ظرفیت های سازمان و نیازهای مخاطب از جمله مسائلی است که باید برنامه ریزی شود. 3-استفاده از فضای مجازی برای پیشبرد فعالیت های سازمان. ارادتمند.محمد باقر ربانی
  • هادی زین العابدینی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    سلام علیکم با سلام و درود به روح والای امام راحل و شهدا که وام دار خون آنها هستیم به زبان ساده رایزنی فرهنگی و سازمان مربوطه نیاز به یک خانه تکانی دارد و از حالت بی تحرک و خنثی به یک نهاد کار آمد و حقیقتا فعال در حوزه فرهنگی دینی انقلابی و همسو با شاخصهای رهبری تبدیل شود چون در حال حاضر افراد رایزن و یا کارمندان آن فقط مشغول کارهای روز مره و بدون نقش موثر در حوزه فرهنگ و دین هستند امیدواریم با دغدغه و همتی که در شما مشاهده میکنیم تحرکی امید بخش به این مجموعه بدهید و خداوند شما را در این مسیر سخت یاری دهد . هادی زین العابدینی مسئول دفتر استفتائات آیت الله جوادی آملی
  • غلامرضا مهدوی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    1_ فرهنگ اسلامی وملی ایران رابرای ایرانیان خارج ازکشورترویج وتبلیغ نمایید 2_ درحوزه دیپلماسی عمومی ازسایرنهادهای فرهنگی ایران درخارج ازکشورمانندجامعه المصطفی تقریب مذاهب ومجمع جهانی اهل بیت ع استفاده نمایید سعی نماییدهم افزایی نهادهای فرهنگی خارج ازکشوررادرمرکزمشخص نموده وراه کارهای عملی راباامضای مسئولین نهادهای فرهنگی خارج ازکشورابلاغ نمایید 3_ سعی نمایید فضای واقعی خارج ازکشوربه ایران منتقل شودماایرانیان متاسفانه درحوزه فرهنگ خودرابرترین جامعه جهانی می دانیم وفرهنگ خارجی راسیاه می شماریم واین باعث قضاوت های سیاه وسفیددرحوزه فرهنگ می شود درحوزه هنر سعی شودهنرمتعهدودرعین حال باکیفیت ایران به جوامع هدف معرفی شود باتوجه به مسئولیت گسترش زبان فارسی به عنوان زبان علم درجهان سعی شود با جامعه المصطفی درهمین حوزه که اقدامات ارزشمندی انجام شده هم افزایی ببشترصورت گیرد
  • حسین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم بنده حافظ کل قرآن کریم و مسلط به زبان انگلیسی و ... هستم. اگر من جای رییس بودم طبق شایسته سالاری عمل میکردم و از پارتی بازی های موجود جلوگیری میکردم. من نزدیک ۶ سال است که پرونده مبلغ در این سازمان دارم ولی چند بار بعد از اعلام آمادگی من برای اعزام، تماس گرفتند و زمان تعیین کردند ولی ...خبری نیست و نشده.
  • مجید IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بسمه تعالی با سلام و ارزوی توفیق در خدمت به اسلام عزیز به عرض می رسانم من اگر جای رییس سازمان بودم برای مردم پاکستان حساب جداگانه ای جهت ارتباط باز میکردم به علت هم مرزی و جمعیت زیاد شیعه و سنی و تقید زیاد به شریعت اسلام و علاقه به ایران اسلامی و نزدیک بودن زبان و فرهنگ انها به فارسی وفرهنگ ما و از طرف دیگر پولی که عربستان برای ترویج فرهنگ ضد ایران و شیعه خرج می گند که در صورت غفلت ما. انها تبدیل یه دشمن بزرگی برای ما میشوند والسلام
  • شریفی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم ضمن تبریک این مهم خدمت حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی پور ، اینکه چنین اتفاقی پس از ۸ سال در دولت جدید رخ داد را به فال نیک گرفته و آرزوی توفیقات را برای ایشان دارم. مع الاسف در دوره گذشته به وضوح با دیدگان خویش نقش ارتباط را در تصمیم گیری ها و انتخابات و انتصابات مشاهده کردم. افرادی را می دیدم که هیچ زبانی نمی دانستند. سطح علمی حوزوی و دانشگاهی شان هم کاملا معمولی. اما به کرات از نقاط مختلف دنیا و با همکاری سازمان، اعزام می شدند و فعالیتهایشان بوسیله مترجم امکان پذیر بود. بارها تاسف خوردیم و گفتیم : چرا؟ و هنوز پاسخ چرا را نگرفتیم. اگر جای ایشان بودم، دست پارتی را قطع و حتما پرونده های مبلغین را بررسی می کردم. صلاحیت سنجی کرده و هر که قابلیت تاثیر گذاری را داشته باشد را وارد چنین فضای مهمی می کردم.
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام از ظرفیت های بالقوه و مستعد بزرگ حوزوی و فرهنگی کشور استفاده میکردم باند بازی را کنار می گذاشتم
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    1.آمار طلاب زباندان را از نهادهای مختلف مثل معاونت بین الملل و معاونت تبلیغ و جامعة المصطفی و جامعة المرتضی و... درمیاوردم ساماندهی میکردم و از این ظرفیت نهایت استفاده میکردم 2. با جامعة الازهر مصر رابطه برقرار می‌کردم 3.با حوزه نجف اشرف تعامل بیشتری میکردم.
  • محمد IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    در بین مبلغین بین الملل افرادی هستند که بدون نیاز به سرمایه از طرف سازمان ارتباطلات، میتوانند در کشورهای هدف تبلیغی ،مدرسه اسلامی،مسجد،موسسه و غیره تاسیس کنند و این کار را با جذب سرمایه های مردمی میتوانند انجام دهند. اما یک مانع اصلی در این مسیر وجود دارد و آن هم ممانعت دیگر گروه های اعتقادی کشورهای هدف از ایجاد پایگاه در آن کشورها توسط شیعیان هست. آنچه بایستی سازمان ارتباطات انجام دهد رایزنی با این کشورهای علاقمند به فعالیت شیعیان مانند روسیه،اکراین و... جهت تاسیس پایگاه و حمایت از آنان است. این حداقل کاری است که سازمان ارتباطات بواسطه جذب مبلغینی که این توانایی را دارند میتواند انجام دهد. که قطعا انجام نخواهد داد.
  • زین العابدین IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بنده از ایشان که بحمدالله متخلق به اخلاق نبوی هستند سه درخواست دارم. کاری که خودم در زندگی انجام دادم و مطمئن هستم اگر در تمام نهادهای فرهنگی نهادینه شود، مشکلات به فضل اللهی مرتفه می گردد. اینکه دروغ نگویند، وعده کذب ندهند و قضاوت نکنند.
  • حسین IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و عرض ادب و خسته نباشید، اگر بنده بجای این مسئول بودم ابتدا در کشور خودمان اخلاق و آداب اسلامی مانند حجاب و عفاف را توسعه میدادم و در دانشگاه ها و ادارات و شرکت ها و مدارس به این مسئله توجه بیشتری میکردم تا جوانان در داخل کشور آلوده نشوند، و بعد به سراغ صادر کردن اسلام ب جهان فکر میکردم، بی قید و بند بودن جوانان و مردم نسبت به مسائل اسلامی تبدیل به ناهنجاری و دقدقه بزرگی برای خانواده ها شده است،آیا هدف امام و شهدا این بود که بعد از چهل سال اینگونه نگاه به روحانیت و اسلام داشته باشند؟ خدا عاقبتمون رو ختم بخیر کنه، التماس دعا
  • داود IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    به نام خدا سلام علیکم در اول مسئولین نادان و خشک مغز و مخصوصا متعصب را عزل میکردم
  • محمد هادی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تلاش می کردم رابطه بازی های فاسد را با ضابطه های صحیح و کارآمد جابگزین کنم. این قبیل رابطه بازی ها جایی برای شخصیتهای دانشمند، فرهیخته و بین المللی حوزوی و دانشگاهی در برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات باقی نگذاشته است.
  • محمد هادی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تلاش می کردم رابطه بازی های فاسد را با ضابطه های صحیح و کارآمد جابگزین کنم. این قبیل رابطه بازی ها جایی برای شخصیتهای دانشمند، فرهیخته و بین المللی حوزوی و دانشگاهی در برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات باقی نگذاشته است.
  • طباطبائی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام و درود بنده مطالب زیر را که حاصل سالیانی تجربه و آشنایی با سازمان است عرض می کنم. ۱. تمرکز به حوزه فضای مجازی و ایجاد بلوک‌های فرهنگی در فضای مجازی با کشورهای همسو نظیر روسیه، چین و برخی کشورهای اسلامی ۲. تمرکز به عمق فعالیتها به جای کارهای فراوانی که بیشتر سطحی هستند ۳. استفاده از خردجمعی همه کسانی که در گذشته به نحوی در کشورهای هدف فعالیت داشته اند و ساماندهی و گردآوری آنها در فضای مجازی ۴. استفاده از رایزنان فرهیخته و لایق در شان جمهوری اسلامی که هم حوزه را دیده باشند و هم دانشگاه‌ها را به ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه.
  • فتاح سوادکوهی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام و احترام. حقیر طلبه زباندان هستم سالهی سال در کنار تحربیان و.فعالیتهای اداری برای اینکه ازین قابلیتم استفاده کنم و.فراموش نکنم تنهاخودم را سرکرم ترجمه متون و پایان نامه ها و.مقالات مردم و تدریس میکنم. من اکر جای اقای رییس بودم. اولا از طلاب زباندان استفذده میکردم نه اینکه برای استخدام مترجم بیت‌المال را متحمل هزینه کنم که این مساله در سازمان حج هم وجود دارد. ثانیا عرصه سازمان را میدان رابطه بازی نمیکردم که تا هرکسی با سفارش و توصیه به طمع سفرهای خارحی و مطامع شخصی وارد این سازمان نشوند.
  • کاظم IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و عرض ادب اکر من جای ایشان بودم با شناسایی افراد مستعد در وادی تبلیغات در شهرستانها و جاهایی که کمتر دیده میشوند و تقویت و آموزش آنها راندمان تبلیغی سازمان را بالا میبردم و دست مافیای تبلیغی را برای همیشه قطع میکردم امیدوارم دیده شود کاظم سرابی مدرس حوزه علمیه امام صادق زنجان
  • روح الله خدادادی آرپناهی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    من اگه جای او بودم فیلم شاهنامه فردوسی دستور میدادم ک ساخت این فیلم کلید بخوره ب گونه ای هم درست بشه ک مغایرت با مطالب دینی نباشه با این کار یک فیلم درست خواهد شد شاید بهترین فیلم تاریخی و باید بگم ک طولانی هم هست ،اما ارزشش داره اینجور نمایی از فرهنگ ایران ( آیین ها،جوانمردی شخصیت های شاهنامه و...ب نمایش خواهد رسید) و مطمنم ک کشورهای دیگه از این فیلم استقبال خواهند کرد و این عامل میتونه افرادی از فرهنگ های متفاوت رو ب سمت تحقیق و تفحص و همچنین شناخت فرهینگ ایرانی بکشونه و میتونه باعث ترویج فرهنگ بشه، و واقعیت های فرهنگی ایران ک برای اکثر مردم جهان ناشناخته هست رو روشن کنه مخصوصا با این دید ک جامعه جهانی برای ایران ساخته
  • رحیمی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    نمیخواهیم جای کسی باشیم اما شما را بخدا از طلاب و فضلای زباندان حوزه استفاده کنید. ادام الله عزکم
  • علیرضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم به طور اختصار اگر به واژه فرهنگ اسلامی وارتباطات به عنوان شبکه مسائل آن توجه شود. کارساز ترین راهکار وضعییت مطلوب به وجود خواهد آمد. توضیح بیشتر طرح به صورت حضوری در صورت تمایل شما
  • غلامحسین خرم جاه IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و عرض ادب، بنده طلبه دروس خارج هستم و مبلغ بودم، ولی حالا کرونا آمده و هيچ توجهی به ما نمیشود و استفاده علمی و فرهنگی و تبلیغی از بنده و امثال بنده نمیشود، نظامی درس قرآن میدهد و طلبه در جاده سازی کار میکند، همه چیز جایش عوض شده، لطفا از همه ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده کنید، التماس دعا
  • کامران IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام لطفا در برنامه های قبلی و میزان موفقیت، تامل بفرمایید رایزنهای فرهنگی قبلی حتی کتاب خاطرات از دوره کاری شان ندارن چه رسد به برنامه مدون اجرایی که قبلا اهدافشان را مشخص کرده باشد. انشالله در دام پارتی بازی و سفارش بازی نیافتید. دمتم سالمینا فی الف خیر
  • جواد علیپور IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم با عرض ارادت، من اگر جای ایشان بودم از مدیران توانمند در سطح استان استفاده می کردم. پیشنهاد: مهندس علیرضا عسگری کارمند شهرداری قم مدیرعامل سابق آتش نشانی استان قم و.....
  • سیدرضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام. مثل رادیو معارف عمل میکردم .
  • منور سادات شایسته خو IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم مهمترین کارم این خواهد بود که کتابهای کتابخانه رو تمیز و مرتب کنم بازنگری نسبت به رایزن های فرهنگی تقویت ارتباطات بین المللی با قوت اندیشه اسلامی
  • سید احمد رضوی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام باتشکر از این اقدام روابط را گسترش می دھم نیروی کار جدید می آورم تبلیغ در فضای مجازی را برای ھمہ مبلغین فراهم می آورم دیدار صمیمی و ھدفمند با مبلغین را دستور کار قرار می دھم تشویق آبرو مند بہ مبلغین برتر دسترسی آسان بہ منابع تبلیغی و ابداع نرم افزار ھای مفید و... اگر واقعا این نظر سنجی را گذاشتہ اید یک وقت ملاقات برای ھمین کار لازم دارم.
  • سید مجتبی رحمانی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    صدور انقلاب ولایت فقیه امام حسین ع ظهور ولیعصر عج
  • سید ایوب حسینی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    این سازمان را لغو میکردم این همه سازمان در کنار هم چکار میکنند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم با فرض پذیرش اینکه مدیریت جدید از یک مجموعه ناهمگون و غیرمرتبط با این نهاد و امور بین‌الملل بطور ناگهانی انتخاب شده است؛ اما ابتدا بایست ببینیم ایشان و مسئولان این سازمان چه مقدار از منویات امامین انقلاب در مورد روابط بین‌الملل مطلع بوده و قبول دارند. در ضمن قبل از این کار نمادین، بایست پاسخ دهند طلاب زبان‌دان و باتجربه و صاحب ایده هر چند فراوان نیستند لکن همین مقدار را کی و کجا به جلسات هم‌اندیشی دعوت کرده‌اند؟! اگر برگزار شده _که اطلاع دقیق داریم نبوده_ چند جلسه بوده و خروجی آن چه بوده و چه مقدار طبق آن هدف‌گذاری و عمل شده است؟! چرا در مدیریت جدید قبل از این شوی رسانه‌ای، طلاب زبان‌دان دعوت نشده‌اند؟! لذا ابتدا توقعات و فرامین امامین انقلاب را از این نهاد معرفی و به اطلاع عموم برسانید سپس رسالت های این نهاد را در اختیار افکار عمومی قرار دهید آنوقت می‌توان پذیرفت که در آغاز کار واقعی قرار داریم نه شوی رسانه‌ای ن.کارگر (شماره تماس محفوظ ) وفقنا الله وایاکم لمرضاته
  • داود دهنوی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تخصص محور بودن و شناخت مقصد بعنوان دو عامل مهم در اعزام رایزن های فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد. امروزه رایزنی های فرهنگی حیاط خلوت رابطه بازی ها و ناشایسته سالاری هاست.
  • عباس میرزایی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با عرض سلام و ارزوی توفیقات و موفقیت های فراوان خدمت حضرتعالی و مجموعه فرهنگی زیر نظر شما اگر بنده به جای شما بودم حتماااااااا قران را سر لوحه کارهایم قرار می دادم چرا که قران ثقل اکبر هست و معجزه اکبر رسول گرامی اسلام و ما اگر بخواهیم دین مبین اسلام را به جهانیان معرفی کنیم چاره ای جز انس فراواااااااان با قران نداریم که این امر محقق نمیشود مگر با تکیه به الطاف الهی و استفاده هدفمند از جوانان غیور،دغدغه مند،انقلابی،فعال،جهادی،نواورو خلاق،و اشنا با مبانی دقیق اسلامی و انقلاب عزیزمان . و نیز اشنا نموندن جهانیان با مباحث مهدویت که بسیار جای کار و تلاش دارد امیدوارم که زحمات و تلاش های جنابعالی مثمر به ثمر بوده و مورد تایید حضرت صاحب الزمان بلکه با این کار بتوانیم گرهی بگشایید در تعجیل ظهور ان حضرت طلبه حوزه علمیه امام صادق علیه السلام استان اردبیل
  • سیدحمیدرضا حسینی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    به تحولی زیربنایی فکرمیکردم و اول، رایزنی فرهنگی را از انحصار خارج می کردم به این معنا که افراد مختلفی بتوانند آن را تجربه کنند (یعنی نه الزاما نیروی مستخدم دولت): چه بسیار استعدادهایی در میان جوانان دانشجو و البته طلبه، که در ایجاد تعامل و گفتگو و ارتباط با انسان ها توانمند است؛ چه بسیار جوانانی زبان دان آشنا به معارف که بهره ای از وجودشان برده نمی شود؛ حتی چه بسیارند افرادی که دغدغه فراگیری زبان دارند و تا جاهایی هم پیش رفته اند و اگر امکان حضور در محیط پیدا کنند، رشد چشمگیری دارند و به مراتب کارآتر خواهندبود؛ به نظرم اگر شبیه فرصت های مطالعاتی دانشگاهی ، فرصت هایی در فضای فرهنگی تبلیغی ایجاد کنید برای حضور جوانانی که حداقل هایی از آنچه باید را دارند، برکات زیادی خواهدداشت: هم آن ها تقویت می شوند و علاوه بر تسلط بر زبان، با تجربه ای متفاوت به فرهنگ و عقاید مختلف نگاه می کنند، هم تبادل فرهنگی بهتر و بیشتر اتفاق می افتد و هم با حضور افراد مختلف، ایده های متنوع و متکثری به اجرا در آمده و به نوعی پویا تر می شود. چه اشکالی دارد؟ الان شاهدیم که حتی سخنران و منبری به خارج اعزام می شود ولی نهایت کارش تبلیغ برای فارسی زبانان آنجاست و برای ارتباط با مردم دیگر نیاز به مترجم دارد درد از این بالاتر که طرف شده سفیر ایران در فلان جا (که اتفاقا فلان جا، خیلی هم مهم و راهبردی است برای ما) ولی زبان آن ها را نمی داند؟؟؟!!! مگر نه اینکه غرض آن عرضه «تصویری روشن از فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی به جهانیان» است؟ ببینید این اتفاق در اربعین چقدر زیبا رخ می دهد. مگر همه آن ها زبان دان هستند یا مگر همه تحصیلات و مهارت کذا دارند یا اصلا مگر همه طلبه اند؟ (بله البته، ظرفیت و اقتضائات اربعین قابل قیاس با این کار نیست اما به هر حال نشان دهنده سرمایه هاست) هر چند ظرفیت در کشور زیاد است اما متاسفانه انحصار هم زیاد است، در عرصه های مختلف. به حال این انحصار ها فکری بکنید از هر راه ممکن.
  • اللهم صل علی محمدوآل محمد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم . «اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم» 1. سعی می کردم طلاب جوانی که زبان خارجی می دانند جذب کنم 2. موجب تشویق وصلت و ازدواج خانواده های اصیل و متدین ایرانی با شیعیان کشورهای خارجی می شدم اینطوری فرهنگ ما به کمترین هزینه به صورتی پایدار به عمق کشورهای خارجی نفوذ می کند و از نظر اقتصادی نیز تحریم ها شکسته می شود ... ( خصوصا کشور ما جوانان فراوان و مستعد اما مجردی دارد که برای اینکار مفیدند )
  • احمد سندگل IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم...من اگر جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات بودم، در اولین اقدام، این سازمان را منحل میکردم...چون فاقد ذره ای اثربخشی و کارایی نیست و تاکنون با وجود کارشناسان غیر تخصصی و مهمتر از همه اینکه زبان کشور محل مأموریت را بلد نیستند، صرفا پول بیت المال مسلمین را هدر داده است.... با انحلال این سازمان و اعطای بودجه آن به سایر نهادهای فرهنگی، هم خدا راضی خواهد شد هم خزانه بیت المال راضی خواهد بود...هم دعوای بین کارشناسان آن سازمان برای رفتن به ماموریت خارج از کشور، تمام میشود....هم دنیا را خواهید داشت و هم آخرت را.... یا علی
  • ابوالفضل IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    از حوزه علمیه و طلاب مهدی و محصل، در مدارس استفاده کنید
  • حسن IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام و عرض ارادت حقیر با رزومه ارسالی افتخار هر نوع فعالیت فرهنگی و هنری در رایزنی های ایران بخصوص در کشور لبنان و سوریه را اعلام می دارد. برادر کوچک شما: حسن ...

    پاسخ سایت: رزومه نزد خبرگزاری حوزه جهت تقدیم به رئیس محترم سازمان فرهنگ موجود است.

  • ابوالفضل IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    از حوزه علمیه و طلاب مهدی و محصل، در مدارس استفاده کنید
  • سجاد دین‌پرستی صالح IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و سپاس از ایجاد این فرصت دو پیشنهاد کلی تقدیم حضور می‌کنم: ۱. سیاست "یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور" را به سیاست "پذیرش تنوع دیدگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در سراسر جهان" تبدیل کنید تا زمینه‌ای فراهم شود که با نگاهی واقع‌بینانه به ارزش و آسیب هر دیدگاه و رویکردی در جایگاه و موقعیت فرهنگی خاص خود، دست یابید و مطابق آن، برنامه‌ریزی کنید. ۲. امروزه بخش معظم اسلام‌هراسی غیرمسلمانان و تنش‌های اجتماعی و فرهنگی و نظامی مسلمانان با غیرمسلمانان و حتی در میان خود مسلمانان، نتیجه چیرگی و هژمونی قرائتی نادرست از اسلام عزیز و نصوص قرآن کریم و سنت نبوی و ولوی است، که خشونت‌بار و خشونت‌زاست. ابتدا علما و فضلایی را شناسایی کنید که بالفعل در نقد چنین قرائتی کوشیده و به قرائتی مطمئن‌تر دست یافته‌اند (و لو در بعضی از مسائل، هم‌فکر مسئولان امر نباشند). آنگاه با حمایت منطقی و معقول از ایشان، تلاش کنید افکار عمومی شیعیان (اولا) و عموم مسلمانان (ثانیا) و همه ملل جهان (ثالثا) را طی برنامه‌ای مدون و طولانی‌مدت به سمت فهم معقول‌تر از اسلام، راهنمایی کنید. با تشکر
  • سلام علیکم IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و خدا قوت بحث فرهنگ#اسلامی است رئیس این سازمان باید الزاما اسلام شناس به معنای واقعی کلمه باشد وزمان شناس که اگر چنین باشد،خود باید ها ونباید های اسلامی وارتباطات آن را میداندواجرا میکندوالا اين مسئولیت خطیر را به اهلش میسپارد والعاقبة للمتقين
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    حجاب
  • سید قاسم میر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    باسلام واحترام با استعانت از حضرت حق با بکارگیری امکانات در دست و همکاری تنگاتنگ با جامعه المصطفی و استفاده از فارغ التحصیلان آن وجهه اقتصادی و فرهنگی کار را پر رنگ تر نموده د دراین برهه از زمان خلع های موجود در دستگاه‌های دیپلماسی را برای رونق هرچه بیشتر اقتصاد و فرهنگ ایرانی اسلامی بکار میگرفتم. تا کمک کاری برای رونق معیشت مردم و کشورهای اسلامی بکار گیرم. اولین اولویت معیشت امت اسلامی بود تا در سایه آن فرهنگ انقلاب اسلامی را توسعه دهم وبدین وسیله یک شبکه قوی با پایگاه‌های اسلامی را برای تقویت امت اسلامی، ایجاد اشتغال، تقویت بازار مسلمین، توسعه برندهای اسلامی، رقابت سالم در بازار جهانی، اجرای الگوی غذای حلال و طیب، جبران نقائص سازمان توسعه تجارت، حذب سرمایه های مسلمانان و تشکل های انقلابی، دور زدن تحریم ها و یک ایجاد یک اتاق تجاری برای کشورهای اسلامی با نشات از فرهنگ ناب اسلامی ایجاد می نمودم تا از این طریق بتوانم اهداف فرهنگی و آزادگی را در جهان توسعه دهم. چرا که با این فلاکت مادی و صدقه بگیر بودن نهادهای فرهنگی ره بجایی نخواهیم برد و با تغییر دولت ها و وجود رقبای وهابی، سلفی و لائیک و دست روی دست گذاشتن چند سال دیگر با برگزاری مراسم تودیع و معارفه ای برای شما و بنده، چندین سال و ای بسا دهه کشور را عقب نگاه خواهیم داشت. با این فکر نو امید است کور سویی از امید وشکوفایی در این نهاد ایجاد شود و ازاین دکوری بودن و فانتزی بودن خارج شود. از موانع کار شما وجود ضوابط دفتر، عدم ارتباط با ماموریت و مانع تراشی سازمان های با ماموریت مشابه باشد. ولی واقعا ابزار رسیدن به رسالت شما در این برهه از زمان نسخه ای است که خدمتتان جسارت شد و تجویز شد. با اعتذار برادر کوچک شما سید قاسم میر
  • سیدرضا موسوی نسب۰۹۱۲۷۵۲۵۳۶۰ IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام ۱.انتصاب طلاب جوان با توان علمی و آموزش های خاص( بنده چون لیسانس زبان و ارشد مذاهب و ارشد مشاوره دارم بعضی از طلاب متخصص در این زمینه را میشناسم.) ۲.مخاطب شناسی خوب و عالی بودن رایزن ۳.در داخل کشور از طلابی که هم توان علمی و زباندان هستند بعنوان راهنمای توریست در داخل کشور استفاده شود. و بعدا ازین افراد برای اعزام استفاده شود (کار آموزی) ۴.چند نفر در بین طلاب باشند که طلاب توانمند را شناسایی کنند و بر اساس بند پ کسی اعزام نشود. ۵. استفاده از اساتیدی مثل استاد حاج جواد مروی که انصافا یک عالم و یک معلم اخلاق به تمام معنا برای رایزنان فرهنگی. ۶. یکی از معیار های گزینش از طریق مشاوری همچون استاد حسنی نژاد که از طریق تست و تیپ شخصیتی و مصاحبه تشخیص میدهد که متقاضی رایزن برای این امر مناسب هست یا نه؟ ۷. آموزش روشهای خاص تبلیغی مناسب با فرهنگ کشورها ۸. لزوم آموزش جامعه شناس برای رایزن التماس دعا .
  • محمودعابدی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بسمه تعالی ضمن عرض تبریک به حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای محمد مهدی ایمانی ایمانی پور و دعا برای توفیق روزافروزن حضرتعالی اینجانب سطح ۴ حوزه علمیه را به اتمام رسانده ام و پایان نامه خویش را دفاع کرده ام . نظر اینجانب این است که طبق قصص قرآن و برمبنای فرهنگ هر کشور کلاسهای آشنایی با آداب و رسوم آن کشور را برگزار کرده و از ابتدا با جذب طلاب و قطعی نمودن ابتدا تا انتهای مسیر برای طلاب ؛ عزم آنان را جزم نمایید و باتوجه به مشکلات اقتصادی از طلاب و رایزن فرهنگی طبق تعریف و برنامه در کارهای اقتصادی شرکت دهید تا ضمن نداشتن بار اقتصادی برای کشور ؛ ارز آوری نیز داشته باشند البته بطور غیر مستقیم و اینجانب آمادگی خویش را جهت رایزن فرهنگی و هر گونه فعالیت تبلیغی در خارج از کشور (باتوجه با سالها تبلیغ در داخل کشور) اعلام می دارم. سایتان مستدام ارادتمندتان _محمودعابدی
  • سجاد دین‌پرستی صالح IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    3. لازمۀ چنان سیاستی آن است که #ایران را هم با تمام شاخصه‌های اجتماعی-سیاسی‌اش، به عنوان بخشی از جامعۀ جهانی و بخشی از جهان اسلام معرفی کنید و نقاط قوت و ضعف آن را با هم به رسمیت بشناسید، نه به شکلی اغراق یافته.
  • حسن دوست گیلانی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر بنده به جای ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم. ۱. نیروهای توانمند و خوش فکر ولایت مدار را جذب می کردم. ۲. نیروهای منفعل و بی انگیزه را از بدنه فرهنگی جدا میکردم. ۳. حلاوت و حقیقت مکتب تشیع را به اندیشمندان و همچنین آزاد مردان عالم می چشاندم. ۴. رایزنان فرهنگی بی انگیزه را سریعا جابجا میکردم. ۵. به رایزنان فعال و دلسوز نهایت کمک را میکردم. ۵. فرمایشات رهبر حکیم مان را با زیبایی به گوش مردم عالم می رساندم. ۶. از قویترین رسانه ها استفاده می کردم. ۷. به جوانانی که حق اندیش و جویای حقیقت هستند آموزش دینی و بصیرتی می دادم. ۸. آمادگی خود را برای مناظره و گفتگو با اندیشمندان منصف عالم ، اعلام میکردم. ۹. ارتباطم را با آنان صمیمی تر میکردم. ۱۰. ارتباط آنان را رهبر عزیزتر از جانم را فراهم میکردم. ۱۱. از تولیدات فرهنگی اسلامی و ایرانی به آنان هدیه میدادم البته برنامه ریزی شده و هدفمند
  • احمد رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم، تلاش می‌کردم تا علاوه بر معرفی زیبا، عالمانه و هنرمندانه فرهنگ ایرانی و شیعی به مخاطبین بین المللی، راه‌هایی برای درآمدزایی ارزی از همین راه طراحی کنم تا علاوه بر خارج کردنِ سازمان از یک مجموعه بودجه بر، آن را به یک سازمان درآمدزای ارزی تبدیل کنم که این، میراثی ماندگار بعد از من باشد. تصور کنید هر رایزنی فرهنگی علاوه بر درآمدزایی و تامین هزینه های خود، مکلف به پرداخت حداقل ماهانه هزار دلار باشد؛ این مساوی است با درآمد ۸۰ هزار دلاری در ماه که رقم کمی نیست. البته این رقم با توجه به رایزنی های متفاوت می تواند بیشتر نیز باشد.
  • سید احسان IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر من جای ایشان بودم تلاش میکردم که سازمان را از غل و زنجیر نیروهای زائد و ناکارآمد رها ساخته و با چابک سازی، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، صرفاً با به کار گیری افراد خوش فکر و فعال، فعالیت های موثر بین المللی را گسترش دهم.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    باسلام وخدا قوت.در تصمیمات فرهنگی وتبلیغی مقداری نگاه به عقب ومقدار نگاه به حال وآینده میکردم یعنی به پشتوانه گذشتهای سرشار از تجربه انبیا وائمه معومین وعلماء وعالم به زمان بودن یا از عالمان روشن بین استفاده کردن ودرعین حال آینده نگر واینکه تشکیلات منسجم متحد وجهادی وانقلابی معقول.با چشم انداز ژرف ودقیق انشاالله به نتیجه خواهیم رسید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    نیرو ها بی را به عنوان رایزن فرهنگی در نظر بگیرید که ۱- دانشمند ۲-دارای روحیه جهادی و خستگی ناپذیر ۳-زباندان ۴- مردم دار و سازگار و دارای روابط عمومی بالا ۵- همراه نیروهای کاربلد اداری مالی ۶-طلاب و علمای برجسته به همراه نیروهای علمی فرهنگی ۷- همراه خانواده‌ای سازگار با همسر از طلاب و روحانیونی که سابقه فعالیت موفق دارند دعوت کنید خدا به شما توفیق دهد
  • محمد عربی فر IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و خدا قوت. از طلاب و نیروهای متعهد و بخصوص جوان که عمر گذاشتند و ذوق بخرج داده ان و سالهای گرانبهای جوانی رو با فراگیری زبانهای خارجه ...آنهم به نیت تبلیغ و آشنایی بشر با معارف اهل بیت گذرانیده اندبکار میگرفتم و از آنها و تحربه و ظرفیت آنها استفاده قطعی میکردم
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    علی رسولی یعنی خودم رو برای یک دوره ۴ ساله در عراق مسوول دفتر سازمان میکردم یا هر کشوری که زبان عربی داره و یک مدیر پر تحرک و روابط عمومی بالا و با مطالعات و تدریس ۲۶ ساله انرژی و ایده های خوبی برای کار داره
  • هادی دریس IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با سپاس از این فراخوان به عنوان کسی که سالها کارفرهنگی داخلی و خارجی کرده ام پیشنهاد می کنم برای بالندگی و تحول از نیروهای تازه نفس جوان استفاده کنید پیشکسوتان برای اتاق فکر کار گیری شود.
  • سید محمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام جلو کارهایی که خلاف روایات وادله شرعی است و دلیل احساسی وعقلی دین ساز است را میگرفتم یکیش تاج گذاری ۹ ربیع است که ضد روایات حقانیت شیعه و غدیر ثانی تست و هیچ معصومی از ما نخواسته اونو رور تاج گذاری بدونیم در حالی که از ما خواستن روز برائت باشه دوم اینکه شیفه رو بخاطر حب علی دشمنان شیعه میکشن نه به خاطر بغض دیگران و بدعتهای فراوانی که هر روز به اسم تشیع عقل دین ساز تولید میکنه عقل برای دین پذیری است نه دین سازی
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام ازتون خواهش میکنم به وضع نا بسامان حجاب،وبی بند باری رسیدگی کنید،،جامعه اسلامی به فنا رفت
  • ناشناس IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم.بنده دارای پرونده تبلیغ در معاونت بین الملل حوزه هستم.میخواستم ملاقات حضوری داشته باشم
  • م IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    فکری به حال اعضای شورای سیاست گذاری سازمان می کردم که فرق تروریست و مجاهد را نمی فهمند....
  • محمد علی اسدی نسب IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    از نیروهای فاضل و زبان دان حوزه علمیه که قبلا در عرصه بین الملل فعالیتی داشته اند دعوت به همکاری می کزدم
  • سید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بعد از چهل سال خوبه که آمار دقیقی از فعالیتهای اینگونه مراکز منتشر بشه.با اینکه این مرمز،کمی دیر دایر شد،اما به هر حال در بسیاری از کشورها فعالیت داره. لطفا نوع فعالیتها به تفکیک هر کشور میزان بودجه ای که در هر کشور خرج میشه بازدهی مرکز در هر کشور رو به صورت شفاف ارائه بدید
  • مهدی قافی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام بنده سال 1392 ماه مبارک رمضان از طرف دفتر ارتباطات به فیلیپین اعزام شدم و چون احساس نیاز به آموختن زبان انگلیسی کردم چهار ترم زبان خواندم اما پس از آن دیگر اعزامی اتفاق نیفتاد و این خود باعث شد که دلسرد شوم و البته جدیدا دو باره شروع به زبان آموزی کرده ام . بنده اگر بجای مسئول محترم دفتر ارتباطات بودم با رایزنی با ایرانیان مقیم در کشور های مختلف سعی در جذب بانی برای اعزام مبلغ مینمودم تا هزینه های اعزام مبلغ کمتر شود و بتوان اعزامهای گسترده تری به نقاط بیشتری از جهان داشته باشیم. همانطور که میدانید بعضی از ایرانیان مقیم خارج از کشور افراد بسیار متدین و محب اهل بیت علیهم السلام هستند و اگر سازوکاری برای مشارکت آنها در امر تبلیغ و برپایی مجالس فراهم شود بسیار آماده مشارکت هستند . نکته دیگر اینکه بنده سعی میکنم از بین طلاب فاضل ومتخلق گزینش نموده و نسبت به توانمند سازی آنها در جهت امر تبلیغ خارج از کشور و زبان آموزی کلاسهای مهارتی برگزار کنم . نه اینکه بنشینم تا طلاب خودشان زبان یاد بگیرند و ..... با تشکر از نظر سنجی شما
  • سید مهدی موسوی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    ثبت نام جهت اعزام طلاب به خارج با آموزش زبان ازسال 5به بالا به مدت 3سال تا پایه 9 و آموزش معارف مورد نیاز کشور مقصد به مدت 1 سال و اعزام به خارج 2 اعزام طلاب آموزش دیده با کاروانهای زیارتی و سیاحتی مانند سفر حج خصوصا به صورت سفر زمینی تا تعامل با عموم مردم کشورها افزون گردد 3شناسایی مسافران فرهیخته و مذهبی خارج از کشور وآموزش آنان تا بتوانند با ارتباط خوب و معنوی مروج فرهنگ ناب اسلامی باشند 4جایگزینی ضابطه به جای رابطه در اعزام 5 تشکیل مراکز علمی و دینی در کشورها برای معرفی اسلام ناب خصوصا معرفی شخصیت اهل بیت ع 6 ساخت برنامه تلویزیونی و شناساندن آفت های مسافران بی بندبار به فرهنگ کشور و اسلام و معرفی مسافران موثر در عقاید و افکارو معرفی مستبصران در عصر کنونی 7 شناساندن نیازها و سوالات فکری و فرهنگی و عقیدتی غرب برای طلاب و دانشجویان تا انگیزه بیشتری برای تحقیق و تبلیغ نشر معارف پیدا نمایند 8 معرفی قران و و اهل بیت وکتب روایی به مردم کشورها و پاسخ به پرسشهایی آنان با سایت و شبکه های مجازی و.... 9 ترویج فرهنگ مهدوی و منجی بشریت برای دنیا بیرون 10 معرفی شخصیت‌ها ی معنوی عصر کنونی مثل امام و شهید سلیمانی و مقام رهبری 11 بیان اینکه سعادت در دست خود انسانست بایست اقدام نماید و راه بیاد شناساندن عظمت انسان 12 اصلاح عقاید با معرفی و شناساندن خداوندی که مهربان و خیر خواه و مربی همه ماست با سمینارها و کمسیون و همایشها خدای شیعه معرفی گردد
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      نکته جالبی بود که این برادر گفتند یعنی از طلاب پایه پنجم ثبت نام کنیم برای اعزام به خارج از کشور، سپس به آن دسته از طلابی که ثبت نام کرده اند زبان یاد دهیم. بزرگوار شما فکر می کنید اگر به طلاب اعلام شود به کشورهای خارجی اعزام می شوند کسی هست که ثبت نام نکند؟ یعنی تصور شما این است که برخی از طلاب می فرمایند خیر ما مایل هستیم در روستاهای ایران منبر برویم و علاقه ای به تبلیغ در کشورهای خارج از کشور نداریم. و لذا برخی از طلاب ثبت نام نمی کنند؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام سازمان فرهنگ نماد فرهنگ ایران اسلامی وانقلابی درخارج از کشور است لذا باید افرادی برای رایزنی و.... انتخاب شوند که نمایندگی فرهنگ ایران اسلامی وانقلابی باشند نه نماینده کارکنان سازمان . نگاه کارمندی وبخشی به فرهنگ ایران اسلامی وانقلابی ظلمی بود که اتفاق افتاد و باید تغییر ریل جدی صورت گیرد. نکته دیگر اینکه این سازمان با نخبگان فرهنگی جمهوری اسلامی قطع ارتباط است واز ظرفیت های عظیم دانشگاهی وحوزوی خود را بی نیاز می بیند وتوهم کرده که همین حوزه کارمندی می تواند نمایندگی فرهنگ بزرگ ایران اسلامی را داشته باشد. باید از این توهم خارج شد وبه توان کل نخبگان نگریست.
  • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    به جای تبلیغ و کار فرهنگی سازمانی و حاکمیتی و رانتی توسط افرادی که از ده تا فیلتر و شرط بی مورد گذشته اند از گروه‌های خصوصی و جهادی روحانی و دانشگاهی حمایت میکردم و موانع و سنگ اندازی های را هم حذف میکردم یا اصلا آزادشان می‌گذاشتم. اگر هدف انجام کار هست و نه عرض اندام سازمانی؛ راهکارهای تبلیغ بدون تصدی گری سازمان ارتباطات و جامعه المصطفی و معاونت بین الملل حوزه و... وجود دارد که توسط بخش خصوصی با روش‌های اقتصاد بنیان انجام شود هم کار فرهنگی موفق تر و هم کمک به اقتصاد مبلغین و موجب ایجاد شیوه های تبلیغ جدید و ارزآوری هم می‌شود. شما سیاستگذاری کنید کنترل هوشمند پسینی داشته باشید مانع تراشی نکنید بلکه ارتباطات علما را با خارج تسهیل کنید تشویق کنید اینقدر انحصار ایجاد نکنید افراد جدید را دارد کار کنید. طرح جامع عملیاتی و چشم انداز داشته باشید از مترجمان بومی استفاده کنید. یک پارک ارتباطات فرهنگی بزنید و از طرح های استارت آپی طلاب حمایت کنید. من چندین طرح بین المللی داشتم که دستگاه بین الملل موبوطه حمایت درستی نکردند و خودشان هم در آن موضوع هیچ کاری نکردند. یک کلام حاکمیت مردم و اهل علم را اینقدر تحریم نکند!
  • محمد ضا محمد ابراهیمی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    من می خواستم بدونم چطور میشه در این سازمان فعالیت کرد. بنده کارشناسی ا شد ارتباطات فرهنگی از دانشگاه باقرالعلوم و سطح سه حوزه علمیه را دارم. چندین سال مستر کار فرهنگی در عرصه های مختلف انجام داده ام. ( شماره تماس محفوظ است )
  • هاشمی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    با وجود مشکلات فراوان فرهنگی در داخل کشور هزینه کردن در خارج کار درستی نیست آن هم هزینه های کلان
  • دکتر علی رضا علیاری IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    هو العلیم با سلام. این نظر خواهی فکر ناب و رزق و فرصتی الهی است. به نظر بنده باید صاحب نظران صاحب نام و گم نام این عرصه یا مرتبط با این عرصه را باید شناخت و با اشتیاق و فروتنانه و خالصانه به محضرشان شتافت و نظراتشان را خواست و سپس بدان ها جامه ی عمل پوشاند و آنگاه ایشان را در جریان اجرا و بازخوردها و تبعات آن نظرها قرار داد و صادقانه سپاسگزار خداوند متعال و ایشان، این ذخایر معنوی، بود. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته دکتر علی رضا علیاری
  • روح الله مظاهری IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بنده با سابقه تبلیغ ۱۵ سال به صورت گروهی وانفرادی در فضای مجاری وچهره به چهره زبان دان ومبلغ بین الملل پیشنهاد میکنم انان را مکرد حمیت شدید مادی قرار داده واز انها بخواهید گزارش کار خود را له صورت ماهیانه ارسال و تبق کارکرد حمایت مادی کنید
  • مهدی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام علیکم حاج آقای ایمانی پور عزیز با نظر می‌رسد مشکل سازمان ما در حسن فعلی نیست بله در حسن فاعلی است. می‌بینیم بعضی رایزنان با نیت الهی و عملکرد حرفه ای می‌توانند گشایشهای فراوانی در نیل به ماموریت سازمان حتی با اعتبارات اندک بیافرینید. و برخی دیگر علی رغم اسم و رسم آنچنانی فاقد کارایی هستند. یکی از علل ضعف سازمان در موضوع حسن فعلی، نه افراد ناکارآمد بله ساختار ناکارآمد کننده است. و یکی از مصادیق این اشکال ساختاری در موضوع پرداخت حق ماموریت ارزی است که با نوسانات قیمت ارز انگیزه های غیر الهی را به افراد تزریق می‌نماید. در تحقیقات صورت گرفته درباره رایزنان فرهنگی برخی کشورهای پیشرفته مشخص شده است که این کشورها رایزن فرهنگی را به عنوان یک مقام دیپلماتیک تعریف نمی‌کنند. در نتیجه رایزن فرهنگی گرفتار آداب دیپلماتیک نمی‌شود و نیاز به تامین شان و شؤون سطح بالا ندارد تا بتواند به راحتی با بدنه مردمی تماس بگیرد و گرفتار دیوارهای ساختمان محل ماموریت نشوند. این مصادیق عینی می‌تواند برای ما نیز الهام بخش باشد. در سال‌های قبل این اختلاف قیمت ارز به این شدت وجود نداشت ولی در زمان حال این انگیزه مالی بطور ناخودآگاه منجر به تغییر مبدأ میل افراد می شود و ادبیات و فرهنگ سازمانی را تحت‌الشعاع قرار می دهد. من اگر بجای شما بودم به عنوان رئیس سازمانی که وظیفه انتشار فرهنگ اسلامی ایرانی در جهان را دارد اقدام به حل این مشکل ساختاری و رهزن می نمودم. راه حل چیست؟ سازمان متکفل هزینه جاری زندگی فرد اعزامی در حد معمول، و نه دیپلماتیک، شود و بطوری اقدام شود که به هیچ عنوان مبلغی مازاد برای پس انداز و آوردن به ایران برای فرد نماند. در کنار آن مبلغی به صورت ریالی در ایران به عنوان پس از انداز معمولی یک فرد که در داخل مشغول کار در سطح مدیریتی بوده به فرد اعزامی پرداخت شود که حس غبن و ضرر نیز نداشته باشد. با این کار انگیزه مالی بیهوده و مخرب را برمی‌داریم و احتمالا خواهیم دید برخی از افراد اعزامی هم آماده بازگشت می شوند. در این شرایط افرادی که با انگیزه الهی و برای انجام وظیفه خود آمادگی اعزام دارند خود را نشان خواهند داد و قطعا دست آورد های بهتری خواهند داشت. مثال‌های بسیاری از این دست افراد از دوستان سازمانی یا از دیگر نهادهای می‌شناسیم که گواه بر این مدعی هستند. ارادتمند
    • عباسی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 0
      اینجوری که خیلی از افراد مدعی نخبگی و زباندانی که اینجا التماس دعا دارند! سمت سازمان نمیان. خود نیروهای سازمان هم که خیلی هاشون با آرزوی همین دوزار پول نمایندگی حاظرن ۳۰ سال اونجا خاک بخورن تا یه بار اعزام بشن از اونجا فرار میکنن:)))) پیشنهاد باحالی بود ولی کسی تو مملکت دنبال این حرفا نیست دادا!
  • سید یاسر حسینی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    انتخاب نخبگان زبان دان انقلابی حوزوی در سراسر کشور از از طریق تشکیل گروه‌های سنجش و پذیرش
  • محمدحیدری IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    باسلام خدمت آقای رئیس محترم درود برشرفت اگرهمه رئیس ها جای شما بودند ایران که نه جهان گلستان میشد اگر من جای شما بودم_بامام زمان و به ناموس دهر حضرت زهرا با تمام ایمان واعتقادم میگویم_ من سازمان شمارو جمع میکردم و تمام هزینه اش را تا ریال آخر میگذاشتم روی _*سازمان فرهنگ وارتباطات ایرانی*_ تمام ایران طلبان و ساتراپهای اطرافمان خصوصا ۱تاجیکستان ۲قفقازجنوبی ۳کرانه رود ارس هم ترکیه نشین.استان باکو والهام علی اف_ارمنستان ۴افغانستان‌و مناطق فارسی از پاکستان ۵عراق.کویت.امارات.بحرین.یمن.وهمه ساتراپهای ایران ببینید دوستان ترا به شرف وناموستان این روبه رئیس انتقال بدین من شماره ام را پایین این نظرم میگذارم حاضرم تا قیامت سراین مطلب بحث کنم عرب و اسلام داعشی نام مکتب مقدس اسلام را خراب کرده اسلام غیرشیعه ایرانی با ما کنار نمی آیند ونمیگذارند دول استعمار اینها دور ماجمع بشوند
  • فرشته ابراهیمی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 3
    سلام علیکم کارهای فرهنگی رسول اکرم واهل بیت علیهم السلام چطور بود؟ آیا با رفتارهای عملی نبود؟ آیا جاذبه وزیبایی های دین رو نشان می دادند؟ پیامبربا محبت ومهر سراغ یهودی را می گرفت که خاکروبه برسر پیامبر ریخته بود..‌ انتقال فرهنگ چه داخل چه خارج با نشون دادن زیبایی ها وجاذبه های شریعت... التماس دعا
  • ابراهیم قانع IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام.خدایش چطور اونجاید چرا از ما استفاده نمیکنید.
  • علیرضا میرجلیلی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    با سلام و تبریک ارتباط با کشور های دوست و هم افق از اولی ترین گام‌های فرهنگ و ارتباطات هست متأسفانه ما در کشورهای انقلابی جهان از قبیل نیکاراگوئه، کوبا، اکوادور و بولیوی نمایندگی نداریم در ونزوئلا هم که داشتیم با عدم تدبیر به حاشیه رفت به نظر راحت‌ترین کار اعتبار دهی به طلاب فعال در منطقه هست
  • مهدی علم خواه IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    در مورد اعزام قاریان جامع الاطراف به اقصی نقاط جهان اقدام میکردم، زیرا: -هم نیاز همیشگی و فطری هر انسانی است. -نسبت به ترویج ثمرات معنوی و قرآنی انقلاب کم لطفی شده است. -برای ترویج ایران و گفتمان انقلاب ابزار قوی است. -سیره ترویجی پیامبر بیشتر از این راه بوده. -هزینه کمتری نسبت بسایر روشهای ترویجی و ارتباطی دارد و -....
  • تبریزی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سعی کنید اوّل از همه از اساتید سطوح عالی که سطح چهار هم دارند، در امر تبلیغ استفاده کنید، علمیّت، تجربه و سعه صدر در امر تبلیغ خیلی مهم و اثرگذار می باشد، الان شاید خیلی ها با رتبه علمی خیلی پایین تر به تبلیغ خارج از کشور اعزام بشوند و خیلی از اساتید سطوح عالی که علمیّت، اخلاق و بیان خیلی خوبی دارند، یکبار هم اعزام نشده باشند.
  • امیر قد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    سلام علیکم ای کاش وضعیت مسکن و وضعیت زندگی مردن را عوض میکردید اولا مردم در آپارتمانها زندانی شدن روحیه روستا نشینی دوباره احیا شود پاسگاهها و محل امنیتی در روستاها با دل و جان برای روستا نشینها خدمات ارایه بدن دیگر مشکلات خود به حود حل خواهد شد
  • عباس موسیوند IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم پیام به آقای ایمانی وضعیت و شرایط اعزام مبلغ به خارج از کشور اصلا مشخص نیست گام اول شفاف نمودن این موضوع است در صورتی که سازمان فرهنگ اعزام مبلغ را تسهیل کند حاضریم مبلغ تراز برای اعزام تربیت کنیم
  • س آ IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام شما آماده شنیدن راه کار هستین با کمترین هزینه بسیاری از دوستان افغانستانی که در ایران تحصیل کردند وکشور ما براشون در گذشته هزینه کرده و از شیعیان هم هستند امروز در کشور های آلمان و استرالیا و نروژ و.... مشغول به زندگی هستند که بنده باخیلی هاشون الان هم در ارتباط دارم فقط منتظر محتوا یا مرکزی هستن در اون کشور ها بهشون بپیوندند ضمنا یه گروهشون هم الان تو ایرانن شایید بتونین باهاشون ملاقاتی داشته باشید ضمنا دوستان در مورد مدیریت آقای ...در مرکز اسلامی ... ناراضی هستند و مطالب خوبی نمیگن خواهشاً اگه شما کاره ای هستید یه بازرس نامحسوس بفرستین شماره تماس محفوظ
  • اسدی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    در حوزه بین الملل، ظرفیت تبلیغی طلاب خارجی را بالا می بردم و از طریق آنها فرهنگ تشیع را در میان مردمان سایر کشورها گسترش می دادم و روابط فرهنگی ایران با کشورهای اسلامی را بیش از گذشته بهبود می بخشیدم
  • جعفر ظ IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    باسلام ببینید نظرخواهی عمومی خوبه اما بنظر اصل استفاده از تجارب متخصصان است یک تیم تاریخ شفاهی و مصاحبه از مبلغین موفق مثل دکتر اسد و... تجارب و نظرات تخصصی جمع آوری بشود و محورهای فعالیت تعریف شده و نقشه راه دراز مدت تنظیم شود. نمی‌شود بی توجه به تجارب بود و دنبال ایده گشت. موفق باشید
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام عالی بود
  • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام خسته نباشید
  • رسول IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام خدا قوت
  • مصطفی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام دمتون گرم
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    عالی بود
  • مرکز تربیت مبلغ بین الملل FR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    ما در #مرکز_تربیت_مبلغ_بین_الملل با بررسی روندهای آینده نگرانه راهبردهایی را برای #زیست_تبلیغی_طلاب_درعصرحاکمیت_هوش_مصنوعی_وسایبرنتیک برای خود ترسیم نموده ایم. اگر به جای ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات بودیم حتما برای چند سال آینده که دسترسی به فضای فیزیکی کشورها و دسترسی به فضای سایبری آنها را نداریم( به دلیل اینکه سایبر مانند زمین و دریا و هوا به قلمرو تبدیل شده و توسط ارتشها حفاظت می شوند) چاره اندیشی می کردیم
  • Dr.Movahedi IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم ایجاد یک گروه تحقیقاتی جهت مطالعه هر کشور . برای فهمیدن دقیق نحوه ورود اسلام و فعالیت اسلام در آن کشور. این کار را من و تیم من مدتها پیش برای چند کشور انجام دادیم و نتیجه آن فوق العاده بود.
  • محمد تقی پاشایی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم از علما و دانشمندان حوزه‌های علمیه در رایزنی‌های فرهنگی سراسر جهان بصورت گردشی و پاره وقت و سفرهای تبلیغی جهت بروز رسانی شبهات و آموزه های اسلام ناب محمدی استفاده شود.
  • Abbas Jafari IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی پور با تبریک خدمت جنابعالی بابت انتخابتان به عنوان ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (انتخاب ریاست از داخل مجموعه سازمان)، چند نکته عرض می کنم: 1. شرح وظائف سازمان ... بازنگری و مدیریت آن چابک شود. 2. نیروهای لایق و شایسته برای معاونت ها و ادارات کل و ... انتخاب شود. 3. اتاق فکر فعال برای اجرای ماموریت های سازمان تشکیل شود. 4. با مجامع و سازمان های هم سو مانند مجمعین اهل بیت (ع) و تقریب مذاهب اسلامی و جامعة المصطفی و ... در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی همکاری جدی و واقعی صورت بگیرد. 5. گزارش فعالیت های سازمان و دیگر مراکز به صورت مستمر در اختیار مسئولان و رؤسای مراکز قرار گیرد و تبادل نظرات و دیدگاه ها انجام شود. 6. جلسات بازدید از مراکز هم سو و دیگر مراکز و موسسات فرهنگی حوزوی و دانشگاهی به صورت جدی به عمل آید. در پایان از خداوند متعال دو.ام توفیقات جنابعالی و همکارانتان را خواهانم ان شاءالله. موفق و موید باشید. ر
  • نجف ابادی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    با سلام و احترام یه روز به اداره ارشاد یک شهرستان مراجعه کردم دختر منشی وضعیت ظاهریش بدتر از مردم کوچه بازار بود . اگه مسول فرهنگ بودم از بدنه سازمان خودم شروع میکردم . متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه اسف بار و بسیار زشت و نادرسته و اگه مسولیتش به هر مقدار به عهده شما باشه باید در قیامت جوابگو باشید . لذا باید درست بشه . وضعیت دخترا ، پسرا ،زنها ،مردها ، روابط ، دانشگاه ها و ..... بسیاری موارد اصلا خوب نیست. شما متونید کمیته های کاربردی درست کنید و اختیارات کافی هم بدید که با رعایت اصو ل و قواعد همفکری و اقدام کنند . تشکر
  • محسن تقوی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم پویش اگر من به جای رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم ۱.افزایش کمی رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف به خصوص خاورمیانه و آفریقا و آمریکای جنوبی ۲.حمایت از تشکل های خودجوش فعال در عرصه بین الملل از طرف رایزنان فرهنگی ۳.ایجاد شبکه فعال جوانان در کشورهایی که هدف سازمان هست ۴.باز طراحی ساختار و ماموریت ها با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی ۵.کادرسازی در حوزه های علمیه جهت سپردن مسئولیت ها با توجه به ماهیت حوزوی و فرهنگی این سازمان
  • علی ابراهیم پو IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    سلام آیا برای جوانان تحصیل کرده برنامه ای برای صحبت کردن تک به تک وسینه به سینه دارید به نظر من بسیار موثر است لو علم‌ الناس محاسن کلامنا لتبعونا
  • حاتمی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم با عرض ادب و احترام در رابطه با پویش یه پیشنهاد دارم و اون اینکه چون موضوع از طرفی ربط به فرهنگ اسلامی داره و از طرفی هم به ارتباطات، طبیعتا یکی از جاهایی که این دو جهت را دارا می باشد و مورد اعتماد نیز هست، حوزه علمیه خواهران هستش که هم در باب اسلام و ارتباطات توانایی، دانش و تجربه دارد. قطعا این نهاد می تواند همراه مطمئن و مفیدی برای سازمان شما باشد. ببخشید خیلی به اختصار عرض کردم که زیاد مصدع نباشم. در پناه الطاف الهی، همواره موید و منصور باشید. طلبه سطح سه حوزه علمیه و مسئول دفتر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز.
  • @fekrazad61 IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    · ۲۱ ساعت درحال پاسخ به @hawzahnews_fa چرا کشورهای پیشرفته از کشورهای اسلامی آبادتر و مدرن تر ، و عادل تر هستند؟! آیا اصول آنها بهتر از ماست؟! خیر! تفاوت در این است که مسئولین و حاکمین غربی به اصول پایبندند ولی در حکومت های اسلامی اینطور نیست
  • @hawzahnews_fa IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    رحال پاسخ به بیشترین میزان تبلیغات باید شامل روحانیت باشه در تمام سطوح و تذکر این نکته مهم که به اصول برگردید!
  • محمد محمدی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    باسمه تعالی برای صدور مفاهیم انقلاب اسلامی و تمدن سازی باید روی قشر نوجوان (دانش آموزان) سرمایه گذاری ویژه ای انجام شود. پیشنهاد می شود: زمینه ارتباط با اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برای توسعه اجرای طرح های موفق قرآن، عترت و نمازی برای دانش آموزان سایر کشورهای اسلامی صورت گیرد. البته جلسات باید از حالت تشریفات خارج شده و پیگیری مستمر برای اجرایی شدن آن صورت گیرد. به عنوان مثال توسعه اجرای طرح به تو از دور سلام (زیارت نیابتی امام رضا (ع) برای دانش آموزان جهان اسلام، از جمله طرح هایی هست که با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل قرآن، عترت و نماز، جلوه بسیار بهتری خواهد یافت.
  • محمد زکی علیزده IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    اگر من جای ایشان میبودم مانند عربستان برای تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) سرمایه گذاری جهانی میکردم و متخصصان محلی دین شناس در سطح جهان تربیت میکردم
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    با عرض سلام و ادب خدمت شما برادران عزیزم بنده اگر بجای ایشان بودم ، بهره مندی از طلاب فاضل در جهت استفاده از رایزن فرهنگی را در دستور کار قرار می دادم. جای بسی تاسف است، جایگاهی فرهنگی که می بایست تحت اشراف تام حوزه باشد،سال هاست در اختیار اغیار قرار گرفته است.
  • sattar MD ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    با سلام و عرض تبریک خدمت شما برادر عزیز و محترم: سال ها استاد عالی حوزه بودم، دارای مدرک علمی سطح 4 و کارشناسی ارشد دانشگاهی، اخذ مدرک آیلتس زبان انگلیسی با نمره عالی در صحبت کردن از caltural house انگلستان، تدریس علوم اسلامی به زبان انگلیسی و صدها سخنرانی به زبان انگلیسی در خارج از کشور (رادیو و ....) سال هاست در سازمان فرهنگ پرونده دارم اما هیچ وقت حتی یک دهه محرم از این نهاد به تبلیغ اعزام نشدم. سال ها پیش از سازمان فرهنگ مستقر در تهران با بنده تماس گرفتند و مدارکو مستندات خواستند و بنده ارسال کردم و پس از چند روز، متصدی اخذ مدارک به صراحت عنوان کردند تا پسر خاله فلانی هست نوبت به شما نمی رسد. امید است با ورود مبارک حضرتعالی بر این نهاد تاثیرگذار فرهنگی، زمینه استفاده از نیروهای ذی صلاح در دستور کار قرار گیرد. آرزوی موفقیت دارم ( ایمیل محفوظ است )
  • مهدی عبادی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    باسلام پارتی بازی را ریشه کن میکردم روی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هم بیشتر تمرکز می کردم جوان گرایی رو رویکرد اصلی خودم قرار میدادم
  • مهدی عبادی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    باسلام علی رغم علاقه بسیار زیاد و شدید آشنایی با زبان های انگلیسی و عربی و ژاپنی پرونده در سازمان شعبه مشهد تشکیل دارم سطح ۴ حوزه دکتری مدرسی معارف اسلامی دانشگاه فردوسی عضو هیات علمی دانشگاه مدیر گروه معارف استاد همکار جامعه المصطفی با سابقه زیاد مدرس حوزه و دانشگاه سوابق از دانشگاه تهران و فردوسی گرفته تا تدریس حوزه علمیه قم و مشهد سوابق پژوهشی زیاد . . . اما به دلیل نداشتن رابطه و معرف و به رغم علاقه زیاد هیچگاه اعزام نشدم. چرا؟
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      من سردر نمی آورم اعضای هیات علمی دانشگاهها به چه دلیل درخواست اعزام به عنوان مبلغ را دارند؟ این مبلغ ها می روند در مساجد عادی برای مردم عادی سخنرانی ساده می کنند، اعضای هیات علمی دانشگاهها باید برای رابطه علمی و تدریس و کنفرانس و ارائه مقاله با دانشگاهها خارجی کار کنند. که تمام هزینه اقامت و ایاب و ذهاب هم طبق رسومات توسط همان دانشگاه خارجی پرداخت می شود شما اگر می خواهید یک سخنرانی ساده برای مردم معمولی داشته باشید همین سخنرانی را در ایران انجام دهید. اگر هیات علمی هستید که در کنفرانس ها و همایش های دانشگاههای خارجی شرکت کنید و برای تدریس دوره کوتاه مدت به آنجا بروید که عموماً هزینه رفت و آمد و اقامت و تدریس توسط همان دانشگاه خارجی تقبل می شود.
  • عبدالله حسینی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    1- به نظر می رسد رایزنی های فرهنگی ایران در خارج از کشور نتوانسته اند در فضای دیپلماسی عمومی نقش آفرینی کنند و حتی برخی رایزنی ها خاصیتی هم ندارند و نیاز به تحول اساسی در ماموریت ها متناسب با سیاست های کلان نظام و راهبردهای دولت انقلابی آیت الله رئیسی دارند. 2- سه چهار هزار طلبه زباندان در کشور حضور دارند و هیچ استفاده از این ظرفیت عظیم در فضای بین الملل نمی شود، درحالی که بسیار از مبلغینی که به خارج از کشور می روند، جامعه هدف آنان فارسی زبانان هستند!! در حالی که می توان از ظرفیت طلاب فاضل زباندان به خوبی در دنیا بهره برداری کرد، فقط کافی است فرصت برای آنان فراهم شود و انحصار تبلیغی عده ای در فضای بین الملل شکسته شود.
  • دکتر محمد لطفی‌زاده IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    بسمه تعالی اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم ... حتما مدرسه تخصصی تبلیغ مجازی ایجاد می‌کردم و با برنامه منسجم همه توان خود را برای نقش‌آفرینی ویژه در فضای مجازی در کنار فرصت‌های سنتی و قدیمی بکار می‌گرفتم. این حقیر آماده همه‌گونه همکاری در این زمینه هستم و پیش‌نویس طرح تاسیس مدرسه تربیت مبلغ مجازی را هم آماده دارم. ( شماره تماس محفوظ است )
  • محمد US ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    باسلام ارزیابی دقیقی ازاستعدادهای حوزوی انجام میدادم ودرعرصه بین الملل ازوجودانهاطبق نیازها استفاده میکردم وفقط ازتعدادی محدودکه نه براساس ضوابط که روابط وسفارش بودخارج میکردم
  • ا PK ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم تو را به خدا رایزن ها و رئیس خانه های فرهنگ ارزشی، متدین و دلسوز و با خانواده‌های متدین و مححبه و با اخلاق و ... بفرستین. #لاهور
  • حجت IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم اگر من جای رییس سازمان بودم جلو نفوذ افراد زاویه دار با نظام را می گرفتم، متاسفانه تا دولت اصلاح طلب روی کار می آید وزارت خانه ها پر می شود از آنها و تا دولتشان عوض می شود ساک به دست می شوند گزینه اعزام برای رایزنی در انگلیس،،، چرا کسی که در دو دولت اخیر اصلاحات مسئولیت در وزارت ارشاد داشته است و شفاف از میرحسین و فتنه گران دفاع نموده است، حال که اصلاحشان تمام شده باید جدی ترین گزینه برای رایزنی فرهنگی در انگلیس باشند؟
  • حسن IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام اولا وابسته های فرهنگی که اعزام به خارج بعنوان می شود به کار خود نگاه شغلی دارند را اعزام نمی کردم ثانیا افراد اعزامی باید وزنه فرهنگی باشند اگر ما ۱۰ نفر وزنه فرهگی در خارج داشته باشیم بهتر است،تا ۵۰ وابسته بدون معلومات لازم و بی اثر داشته باشیم البته لت م است که افراد اعزامی ضمن اشنایی به اداب دبلماتیک شناخت لازم از فرهنگ و اد اب و رسوم و حساسیت های کشور های اعزامی میزبان ضروری است ثالثا وابستگان حتما نباید از خود سازمان فرهنگ باشند. رابعا هماهنگی صدرصدی با ارگانهای کشورمان در محل ماموریت و توجهات لازم افراد بصورت کامل قبل از اعزام
  • حسین عابدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم تشکر از اهتمام به مسئولیت اینجانب اگر به جای شما بودم 1) اولین کاری که می کردم جلوی رانت در اعزام ها را می گرفتم 2) طلبه هایی که استعداد زبان داشتند را به سهولت اعزام میکردم 3) تیم شناسایی طلاب و اساتید شایسته را بدون در نظر گرفتن ملاحظات رفاقتی ایجاد می کردم 4) به پایان نامه های طلاب مخصوصا موضوعات مرتبط توجه و حمایت می کردم. حسین عابدی آشنایی به زبان عربی اسپانیایی و انگلیسی سابقه هشت سال تدریس در جامعة المصطفی و حوزه علمیه خراسان
  • مصطفی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام علیکم حوزه علمیه در جلب اعتماد طلاب غیر ایرانی بسیار ضعیف عمل کرده. این که طلاب خارجی در ایران درس می خوانند به خاطر انقلاب است نه حوزه. اگر من جای رئیس بودم یک نظر سنجی می کردم که طلاب غیر ایرانی چقدر به حوزه و جامعه المصطفی اعتماد دارند؟ اگر جای رئیس بودم جلب اعتماد طلاب را در اولویت قرار می دادم. این قانون حوزه که طلبه غیر ایرانی حق تحصیل خارج از المصطفی را ندارد یکی از دلایل بی اعتمادی است. اگر جای رئیس بودم پیگیری می کردم. اگر جای رئیس بودم میان طلاب می آمدم و حضوری سوال می کردم نه اینترنتی۰
  • FR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    من اگر جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم، طلاب جامعه المصطفی را بیشتر حمایت مالی می کردم تا در کشور های خود از اسلام، تشیع و فرهنگ ایرانی تبلیغ کنند. آنان بهتر از ما جوامع شان را می شناسند و بهتر می توانند با آنها رابطه برقرار کنند. به همین دلیل هم می توانند بهترین مبلغان فرهنگ و تمدن اسلامی باشند.
  • سعید IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    به جای اون دلارهای ناقابلی! که به رایزن فرهنگی داده میشه، بساط رایزن های فرهنگی جمع بشه تا اینقدر نگن اگه کاری پیش نرفت تقصیر سفیرمون بود. در عوض نهادهای دیگری روی کار بیایند که حقوق مشخص و فریبنده نداشته باشند و افراد استخدام نباشند تا کیفیت کار پایین نیاید.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    اگر من جای ایشان بودم موسسه ای ایجاد میکردم و به طلبه های امروزی و باسواد که به علم روز مثل کامپیوتر و گوشی و زبان انگلیسی مسلط هستند آموزش میدادم و داخل اجتماع در اداره جات یا موسسات دولتی بخصوص درمانگاه ها یا دانشگاهها یا مدارس که قشر جوان و تحصیل کرده زیاد هست میفرستادم تا در قالب آموزش سواد رسانه ای شبهات به روز مردم برطرف کنند یا شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی را بهشان یاد بدهند یا مسابقات کتابخوانی با کتابهای رایگان و مفید مثل مهرتهای زندگی آقای سید مهدی خطیب یا مهارت های قبل از ازدواج در آنها برگزار میکردم
  • احمد حسینی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    یکی از بحث های مطرح که ساختاری علمی هم دارد علم میسیولوژی missiology است. میسیولوژی علمی جدید است که به فرهنگ و ارتباطات میان فرهنگی اهمیت زیادی داده است. به نظر زمان علمی کار کردن فرا رسیده است و نباید هر نسل شخصا تجربه کنند چرا که دیگر چیزی برای تجربه کردن نمانده است
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    بجای افراد تاریخ گذشته از نیروهای با محرک واخلاص جوانان استفاده میکردم
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    عرض سلام وخداقوت.اگرمن جای ایشان بودم به وضع حجاب وعفاف خانمهادرمکانهای عمومی رسیدگی میکردم.خیلی وحشتناک شده.اینهمه شهیددادیم.اینجاکشوراسلامی هستش این چه وصعیه.بایدخون گریه کرد
    • علیرضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      رسیدگی به وضع حجاب خانم ها چه ربطی به ایشان دارد؟ این سازمان برای فعالیت های بین المللی طراحی شده است.
  • منصوری IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    حوزه های علمیه در استانهای مرزی که با کشورهای دیگر همسایه هستند، یکی از اولویت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از لحاظ بنیه علمی، تقریبی و خصوصا یادگیری زبان خارجی قرار می دادم.
  • محبوبه IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام علیکم لطفاً سفیران فرهنگی از مهربان ترین ؛با تقواترین؛مزین ترین افراد به سیره ائمه اطهار علیهم السلام انتخاب شوند. از کارهای تشریفاتی بدون محتوا و صرفا احساسی صرف پرهیز شود بردی ندارد. از ظرفیتهای جرم‌های مطهر نهایت استفاده شود ولی نه با شکل فعلی و سنتی باید به طرز فکر و سلیقه نسل امروز دنیا توجه شود خیلی کارهای قدیم باعث تمسخر و نگاه تحقیر آمیز جوانان است. کارها باید کاملا عالمانه بر مبنای علمی و شناخت جوامع انتخاب شود موضوعات کاملا کاربردی انتخاب شود مثلاً اگر قرار است نهج اابلاغه معرفی شود باید با سیره امیرالمومنین مطابق با نیازهای امروز و با زبان قابل فهم علوم روز و کلید و گره گشای یک قفل و گره زندگی با سلیقه و توسط افراد متخلق به سیره علوی انجام پذیرد بسته به سن مخاطب با ابزار قابل درک او نه فقط صرفا سخنرانی و گفتار ثقیل و بحثهای کسالت آور ساختارها ی فرهنگی خیلی نیاز به اصلاح و ارتقا دارد شما وقتی در معرفی و اشاعه موفق خواهید بود که در داخل الگوهای اجراشده ناب و موفق برای رفرنس دهی داشته باشید تا جذابیت تشیع را به رخ بکشد ولی کجا؟ از داخل شروع کنیم و با اصلاح ساختار فرهنگی نهادهای ذیربط خصوصا حرم‌های مطهر با ظرفیت ویژه تنوع زائر از کشورهای مختلف ومن الله التوفیق التماس دعا
  • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام اگر من جای رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم نمیگذاشتم یک عده به طور رابطه ای اعزام به خارج از کشور جهت تبلیغ بشوند در حالیکه طلاب فاضل جوان زبان دان و مبلّغ آماده اعزام هستند
  • بدریون کبری IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام اگر من جای ایشان بودم و تخصص کارم را داشتم نیروهای متخصص میساختم .کسانی که واقعا کاربلد فرهنگی باشند شاید این همه سرگردانی فرهنگی یکی از عوامل اصلی آن متخصص نبودن نیروهای فرهنگی باشه وشاید بخاطر همین باشه که شهید باقری میگفت مشکل بچه ها نبود برنامه هست
  • جون خادم المهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام علیکم اگه من بجای ایشون بودم از طلبه هایی که در فضای مجازی پیچ فرهنگی و تبلیغی دارن حمایت آموزشی و مالی می‌کردم و امکانات در اختیارشون میذاشتم
  • Ali IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام اگر من جای ایشون بودم. اسلام رو درست وبدون هیچ کم وکاستی معرفی میکردم بدون در نظر گرفتن شرایط حساس ۴۰ساله کشور یا مصلحت سنجی های الکی . اسلام را جوری به جوونا القا کنیم که ازش خوششون بیاد نه الکی چوب کنیم تو استینشون ،اینقدر الکی توصیه های الکی نکنیم جوونارو از جمله ده ۸۰هارو عقده ایز نکنیم چرا که اینده میشن پدران این مملکت،از تذکر از انچه تو سیاست ما بهش عمل نمیشه اما دنبالیشیم از توجه کردن کمک کردن به نخبه ها که .سنتی و عقب افتاده بودن اسلام یه جوری القا میکنن انگار مثلا جشن خوب وشیک وجاهای خوشکل مال کسایی هستن که حب دنیا دارن . هر چند اینا یه سیاست کلیه که حداقل ما ازش خبرداریم ولی نتیجه بد میده و همه جوونا و بسیجی ها وحتی طلاب دوست دارن تو عرصه مجازی و زندگی خوب . از چیزای الکی دوری دادن و توصیه نکردن .از نکن نکن های الکی از حرام های تراشیده . کلمه شان رو حذف کنید خیلی از چیزا خودش ردیف میشه. اجازع بدیم با احساس نه با عقل جوونا بپذیرن از مظلوم نشان دادن اسلام البته یک سری مطلاب و مهمات نیاز به کشور شناسی و اعتقاد و سبک زندگی داره که لازمش سفر به کشورای خارجیه منتهی چون سیاست کلی نظام بهاش هم خوانی ندارع و مردم باید تو کشور باشن مگر پول دارا تا خوراک ذهنی جدید وذهن باز را پیدا نکنن یه چیز شاید دور از ذهن باشع .‌ بعضی مطالب بنده شاید از رو بد بینی باشه اما بنا بر این باشع بهتره جواب مثبت تری میده. ادم بی سوادی نیستم از رو حدسیات و دیدگاه شخصی هم حرف نزدم .
  • Ali IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    دوست عزیز شما دورع قبل تو نظز سنجی برا مدیر حوزه علیمه هم نظر گرفتی ما نظرات رو دادیم تو معیشت طلاب هم هیچ کاری نکردید هیچ کاری تنها کارتون ارتقا شهریه هست که اینو عمه بنده هم میدونه منتهی مشکل اینه علمایی که حوزه درس میخونن در کنار تحصیل نیاز به تخصص دارن ،علوم انسانی نیاز جامعه بشری هست اوکی ولی چرا باید همه عمومیات بخونن اصلا توجهی به سبک اموزش ورشته بندی نیست.متاسفانه کار ما شده فقط نقد کردن و پیشنهاد دادن عملکرد دست خودمون باید باشه که نیست . هزار بار هم شما بگی من بگم تا کسی که مسئولیت میگیره کار نکنه ودرست کار نکنه فقط فوش و حرفای ملتو یه عده میخورن یه عده هم راحت اختلاس .اکثر اونا که انقلاب کردن کشور رو ول کردن اومدن قم دارن درس میگن خوب هزار درس خارج که چی؟ تهش کی در میاد ؟ ۱۰ادم نخبه علمی دربیاد در سطح دنیا بهتر از ۱۰۰۰انسانی نیست که وقت میذارن برا یه مطلابی که بعد یه مدت نمیدونن به چه دردی خورده. بنده کانال و گروه دارم اگه طبق موضوعات درست نشه حتما تو کانال قرار میدم . نظر گرفتن از مردم پشتش عمل باشع نه شوی تبلیغاتی.
  • Rvt IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام من اگر جای ایشون بودم سعی می کردم فرایند دین دهی به دانش اموزان به فرایند دین یابی تبدیل شود
  • امیرعلی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام اگر من جای وزیر.... بود سخن رهبری مبنی بر هر خانه ای یک حافظ قرآن را عملی می کردم
  • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام و احترام جناب آقای ایمانی عزیز ضمن تبریک به حضرتعالی جهت توفیق در سنگر سازمان ارتباطات، این حقیر جهت رایزنی فرهنگی در یکی از کشورهای عربی مد نظر برنامه هایی را دارم که در صورت استقبال جنابعالی آماده ارائه حضوری هستم.
  • F IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ......از ظرفیت خانم ها در فعالیت های بین المللی غافل نمی شدم
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ایجاد یک شبکه در تلویزیون ، فضای مجازی ، و... جهت ایجاد امید و شور نشاط در جهت تعجیل در فرج امام زمان مگر نگفتن دعا کنید فرج نزدیک است ؟ حال با این امکانات امروز مانند تلویزیون و سینما و شبکه های اجتماعی آیا کم کاری نشده است ؟ چقدر از این فضا برای ایجاد یک کار تشکیلاتی منسجم استفاده شده ؟
  • Sayyed Ali Mousavi IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام. گر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم، به استفاده از انواع رسانه ها اهمیت ویژه قائل می شدم و با استفاده از ایده پردازان جهان اسلام، مفاهیم اسلامی را در قالب بازی رایانه ای، فیلم و انیمیشن بازتولید می نمودم و البته کیفیت را سرلوحه کار قرار می دادم، تا امکان صدور به اقصی نقاط جهان فراهم گردد. علاوه بر موارد مذکور، از ظرفیت رسانه های اجتماعی نیز غافل نمی شدم و علاوه بر تولید محتوای کیفی و فراوان در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، شبکه ای انسانی برای پخش محتوا تدارک می دیدم تا محتوای تولیدی به سرعت در جهان پخش گردد.
  • سید علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام واقعا گوش می دهید یا صرفا تبلیغات است؟
  • یامهدی(عج) ادرکنی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    معارف انقلاب و کتب دینی کودک و نوجوان آقای غلامرضا حیدری ابهری را به زبان های خارجی ترجمه کنید
  • دکتر محمد لطفی زاده IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    بسمه تعالی پویش اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم ... حتما مدرسه تخصصی تبلیغ مجازی ایجاد می‌کردم و با برنامه منسجم همه توان خود را برای نقش‌آفرینی ویژه در فضای مجازی در کنار فرصت‌های سنتی و قدیمی بکار می‌گرفتم. این حقیر آماده همه‌گونه همکاری در این زمینه هستم و پیش‌نویس طرح تاسیس مدرسه تربیت مبلغ مجازی را هم آماده دارم. ( شماره تماس محفوظ است )
  • menbari behzadi IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    با سلام حقیر بعنوان یک مبلغ چند سال پیش مراجعه کردم جهت تبلیغ خارج از کشور اما متاسفانه با برخورد سرد مسئولین آن زمان مواجه شدم خواهشا سر و سامانی به جذب و اعزام داشته باشید رزومه حقیر اتمام سطح 3حوزه علمیه همراه با اتمام پایان نامه مشغول به سطح 4 حوزه دانشجوی دکترا علوم قرآن و حدیث از سخنرانان حرم حضرت معصومه(ع) از سخنرانان حرم امام رضا(ع) راوی شهداء پژوهشگر اولین تفسیر عددی قرآن با رویکرد نکات اخلاقی (که 13جزء به اتمام رسیده) پژوهشگر روایات و احادیث با رویکرد نکات اخلاقی کاربردی مدرّس حوزه علمیه قم مدرّس مباحث اخلاق در قرآن از شاگردان دکتر رفیعی کارشناس برنامه قرآنی 1455 شبکه قرآن و شبکه قم
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      مدرک سطح چهار حوزه یا مدرک دکترا برای کار پژوهشی تمام وقت علمی است. اگر شما داوطلب سخنرانی و تبلیغ در خارج از کشور هستید پس قصد تبلیغ دارید و نمی خواهید کار پژوهشی تمام وقت بکنید پس چرا برای مدرک سطح چهار یا دکترا اقدام کرده اید؟ اگر قصد کار پژوهشی تمام وقت نداشته اید چرا به حوزه علمیه خسارت مادی وارد کردید و حوزه علمیه برای مدرک سطح چهار شما هزینه پرداخت کرد مسوول جبران این خسارتی که به حوزه علمیه زدید کیست؟
  • المهدی (عج) IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام یک عمری اسم این سازمان را شنیدیم ولی کاری ازش نشنیدیم اگر موافقید اول بفرمائید در این ایام که مشکلات معیشتی و اقتصادی آسیبهای زیادی به مردم وارد کرده است شما چه وظیفه ای دارید؟
  • فاطمه عسکری IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام من اگر بودم از تمان ظرفیت های مراکز تبلیغاتی خارج از ایران برای اقتصاد و ترویج فرهنگ و اسلام استفاده می کردم من اگر بودم از ظرفیت های مختلف موجود در ترویج اسلام اصیل استفاده می کردم هنر کمک بزرگی می کند در تبلیغات
  • حسین IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    با سلام اگر جای ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات بودم حتما از طرح پوششی ارسال فارغ التحصیلان زبان دان حوزه با عنوان معلم به مدارس خارج از کشور استقبال میکردم. بنده بابت این موضوع مطالعه و طرح دارم. (شماره تماس محفوظ است )
  • فرهنگ دلیر IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام مهدی فرهنگ دلیر دارای سطح 4 و در فقه الاقتصاد موسسه عالی فقه و علوم اسلامی مشغول تحقیق و تحصیل هستم، لطفا سعی کنید رایزن های فرهنگی را از طلاب فاضل و توانا استفاده کنید، متاسفانه افراد دیگر در این سالها زیاد فعالیت نداشتند.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      بزرگوار شما مگر سطح چهار فقه اقتصاد ندارید؟ این مدرک تحصیلی برای تبلیغ درخارج کشور چه فایده ای دارد؟ مدرک فقه اقتصاد سطح چهار حوزه برای پژوهش تمام وقت تخصصی فقهی در درس خارج حوزه علمیه قم است اگر شما قصد پژوهش تمام وقت تخصصی در سطح درس خارج در فقه اقتصادی حوزه علمیه قم را نداشتید برای چه در این دوره شرکت کرده اید؟ معلومات شما چه سودی برای تبلیغ در خارج از کشور دارد؟حوزه علمیه قم هزینه سنگینی برای تحصیل شما صرف کرده است که شما فقه اقتصادی سطح چهار یاد بگیرید حالا اگر بروید خارج کشور تا یک سخنرانی عادی برای مسلمانان عادی داشته باشید مسوول پرداخت خسارتی که به حوزه علمیه زده اید کیست؟
  • مسلم IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    با سلام اگر من به جای رئیس این سازمان بودم؛ با دادن فراخوان با به خدمت گرفتن جوانان علاقه مند در این عرصه از انرژی فوق العاده آنان بهره می گرفتم، همینطور فعالیت فرهنگی و اسلامی بیشتری در فضای مجازی راه اندازی می کردم تا پاسخگوی شبهات بی نهایت جوانان و نوجوانان امروز کشورم باشم، در زمینه ساخت کلیپ ها و انیمیشن ها با مضامین اسلامی جهت اشاعه در رسانه ها بیشتر تلاش می کردم. با تشکر
  • نورالدینی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    اگه من بودم سعی می کردم فرهنگ فراموش شده اسلام را احیا کنم(با به کار گیری متخصصین و متعهدین واقعی به اسلام) یکی از چالش های اصلی ما امروز نظام آموزشی ماست چه از لحاظ آموزشی و چه از منظر محتوایی
  • کاربر ایتا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام خدا قوت تشکر از امکان ارسال نظرات مردم پویش, [۲۲.۱۱.۲۱ ۰۹:۰۱] [فرستاده شده از کاربر ایتا] اصولا متولیان فرهنگی باید به عنوان دغدغه مندان فرهنگی به فکر تحول و اصلاح فرهنگ مردم باشند. اکنون در جامعه وضعیت نامناسب فرهنگی را مشاهده می کنیم و اکثر متولیان فرهنگی، دغدغه ندارند. اکنون مساجد اکثرا فاقد هیات امنای فعال و دانشی هستند و بعضا امام جماعت ندارند. بارها از سازمان تبلیغات و اداره اوقاف و امور خیریه انتقاد کردم که وقتی مسجدی فاقد هیات امنای فعال و فاقد امام جماعت و فاقد پایگاه بسیج است ، آنها باید دغدغه داشته باشند و وارد میدان شوند. ولی متاسفانه فقط مأموریت گرا هستند و به نتیجه کاری ندارند
  • Ahmad makvandi IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم با همکاری آستان قدس رضوی ساختمانی چهار طبقه تهیه میکردم جمعی از طلاب یا دانشجویان نخبه را گرد می آوردم. طبقه ای را برای پاسخ به شبهات ، سوالات مذهبی مردم و ترویج و تبلیغ مذهب تشیع قرار میدادم در سه طبقه دیگر مطالب دسته بندی شدهء طبقه اول را به سه یا چهار زبان مختلف (مثلا فارسی و انگلیسی، عربی، اسپانیولی ) ترجمه و منتشر میکردم.
  • مامانِ حانیه IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام علیکم. اگر جای ایشان بودم" کار رسانه ای در فضای مجازی را برای شناساندن انقلاب و پیشرفتهای ایران بعد انقلاب در اولویت قرار می دادم. و از جوانهای انقلابی و دغدغه مند و زبان دان و رسانه دان کمک می گرفتم." اگر هم کاری بود برای همکاری میتونم پاره وقت در این زمینه کمک کنم.من داشنجوی دکتری فقه و حقوق و مدرس دانشگاه مطهری هستم و طرح ساهب بین الملل بسیج را گذرانده ام وکار بین الملل انجام داده ام در فضای مجازی کمی در حد وقتم برای ارتباط گیری...و جدیدا هم دوره های موشن گرافیک را گذرانده ام و میتوانم کار موشن گرافیک به زبان انگلیسی ،عربی،اردو،...انجام دهم.
  • یا رئوف IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام،اگر جای این بخش بودم سعی میکردم برنامه ای مثل پیام بارگانی در تلویزیون میگذاشتم که در ان به جای تبلیغ کالا ،با همین تیزرهای تبلیغاتی کار فرهنگی قرانی انجام میدادم و بین فیلم و ها و سریالها پخش میکردم چون الان رسانه نقش مهمی در فرهنگ و عقاید مردم داره و اگر هزینه برای ان بشه یعنی سرمایه گذاری برای کشور است
  • ابوالفضل بهرامی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    وقتی برگشتم و در حضور آقای مفتح به آقای ابراهیمی گزارش دادم نزدیک نوروز ۹۷ بود خبر از احتمال مشکلات اقتصادی مطرح شد ولی گفتند بازهم بزودی حمایت خود را بشما اعلام میکنیم در همان نوروز یه اتفاق رسانه ای افتاد در شلمچه که من راوی مستقر بودم و سازمان مدیریت بحران از من چندین جا شکایت کرد و دوستان از سفارت ایران در ژاپن هم به جد پیگیری کردند که من برنگردم نهایتا بعد از اینکه من در این سفر بیست هزار دلار هزینه کرده بودم دومیلیون بحسابم ریختند و گفتند فعلا فرصت همکاری بیشتر نیست و دلار فلان است و بهمان https://www.yjc.news/fa/news/6469882/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%DB%8C%DA%A9-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%84%D9%85%DA%86%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85 این کلیپ را مشاهده کنید من دنبال هیچ فرصت و جبرانی نیستم از شما اما لااقل شرایط سه ماهه ای که من در ژاپن دیدم را وقت بگذارید و حضوری یک مرتبه بشنوید قطعا ضرری نخواهد داشت نه میخواهم جایی اعزامم کنید نه دنبال استخدام شما هستم نه پولی از شما میخواهم در میان مشغله تان فرصتی اختصاص دهید و مشاهدات میدانی مرا هم بشنوید شاید به تصمیمات شما کمک کند
  • شهر وند IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    #اگر_من_جای_شما_بودم فضای مجازی از عفاف و حجاب و افزایش جمعیت پر می کردم. بزرگترین مشکل فرهنگی کشور ما این دومعضل است.
  • emad57 IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام علیکم خدا قوت با توجه به اهمیت مسئله فلسطین برای جهان اسلام و تاکید فراوان امامین انقلاب بر این مسئله اقدامی در جهت تبیین و گفتمان سازی در داخل و خارج از کشور نشده است در صورتی که این امر ظرفیت بسیاری در وحدت جهان اسلام و همراهی بشر دوستانه ادیان و مردم بسیاری از مناطق جهان دارد
  • Aseman Haftom IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام و عرض ادب پیشنهاد کلی؛ مباحث اصیل، باید در کف جامعه طرح شود. از مسابقات ساده، تا تریبون آزاد، از تئاتر خیابانی تا مسابقه تلویزیونی. یک ریل از مبداء مبانی اصیل تا مقصد دورترین مخاطب اسلام که بایدن و امثال او هستند تاسیس بفرمایید. اسلام، حلقه مخاطبین متنوعی دارد و حلقه‌ها تمام بشریت حاضر و آیندگان را شامل می‌شود. آماده‌ایم خدمتگزار این هدف والا باشیم به پیوست رزومه حقیر و یک فایل حاوی تعریف جذب حداکثری از مخاطبین جبهه حق تقدیم می شود از صمیم قلب برای شما و همکاران شما آرزوی موفقیت و تأییدات اخص الهی دارم سپاس از اینکه فرصت دادید که عرضی داشته باشیم
  • محمد نونژاد IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    باسلام ضمن تبریک خدمت جنابعالی و موفقیت روز افزون بنده بعنوان رایزن سابق در کشور چین خدمت جنابعالی عرض میکنم مهمترین آسیب موجود در سازمان وجود افراد غیر کارشناس و غیر همتون و بیسواد در در بدنه سازمان میباشد در طول دوران سالهای گذشته با اعمال نفوذ های فراوان تا کنون افراد مستعد و مفید جذب سازمان نشده اند. رابطه حرف اول رادر ساختار سازمان میزند که بزرگترین آسیب برای نظام فرهنگی کشور است. مطلع بودن از کشور مورد نظر و شناخت کافی از آنجا بسیار حائز اهمیت است مگر میشود کسی که قرار است پاکستان رود یکدفعه به اروپا رود .
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام علیکم خدا قوت ما تا حدودی ارزش زحمات شما و همکارانتان و سختی کارتان را میشناسیم. سالها در حوزه کلاسهای زبان برگزار شده و طلاب متعددی در سطوح خوب زبانهای مختلف را فراگرفته اند، ولی هیچ استفاده ای از آنان نشده و احیانا زبان به فراموشی سپرده شده است. بارها نهادهای مختلف آمار تعداد زباندانان حوزه را جمع کرده اند و باز هم در حد جمع اطلاعات بدون هیچ استفاده ای. ای کاش هم مراکز مختلف آموزش زبان در حوزه و هم سازمان شما ارتباط کامل و مفیدی با هم برقرار کنند تا از این پتانسیل بسیار عالی استفاده شود. به ویژه و به ویژه طلابی که بهره ی علمی خوبی هم دارند و فقط زباندان نیستند.
  • امیررضا عباس زاده IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ساز و کار هایی برای حمایت از موسسات مردم نهاد متخصص در امور دیپلماسی فرهنگی که واقعا مردمی هستند نه آنکه به اسم مردمی اما در پشت صحنه همان عناصر دولتی اتخاذ می کردم و کار را می دادم دست شان.
  • سید IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    طلاب جوان و بسیار با استعداد را داریم که دارای مدرک علمی دکترا و به چندین زبان مسلط هستند ولی به دلیل بورکراسی اداری و نداشتن آشنا و رابط ازشون استفاده نمی شود و اونوقت در رایزنی ها می بینیم افرادی را که صلاحیت کافی ندارند بکار گرفته می شوند طلبه یزدی مقیم قم
  • سید IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    خدایا آبروی دین رو در مملکت ما حفظ کن فقط همین، خیلی چیزها سر جایش نیست. تو خودت برای ما و مردم خوبمان فکری بکن، از گفتار درمانی خسته شدیم به داد مردم ، نخبگان و جوانان برسید قبل از آنی که دیر شود ، با عملتان نشان دهید که حقیقتا به آنچه می گویید باور دارید. مردم شما را با عمل و کارنامه تان قضاوت می کنند! ای مسولین به داد اعتماد مردم و اعتبار خود برسید. والسلام
  • سید IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    هیچگاهیادم نمی رود در فرودگاه که به اندونزی حهت تبلیغ اعزام می شدیم روحانی عزیزی همراه ما بود که مقصد ایشان نیز همان کشور بود در فرودگاه مقصد زیر باران شدید ما منتظر میزبان بودیم که نیامد و گفتند خودمان تاکسی بگیریم و برویم و در عوض آن عزیز که مهمان سفارت بود با ماشین آخرین سیستم آمدند دنبالش و ما را هم سوار نکردند، در برگشت نیز دریافتی آن عزیز که منبری بود و برای سفارت و سفارش اعزام شده بود صدها برابر مبلغی بود که به ما داده بودند ما زبان دان و برای بومی های آنجا اعزام شده بودیم و ایشان به صورت Vip قضاوت با خودتان صد ها مورد بلکه بیتشر طی سالیان متمادی در رایزنی ها و سفارت خانه ها دیده شده و بسیاری از دید مردم مخفی است شایسته سالاری ، نیست فقط شعاره گشتیم نبود نگرد نیست، تا وقتی فضا چنین باشد رسالت تبلیغی ما ناتمام و ابتر است ، خدا به دادمان برسد
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      شما زبان اندونزیایی بلد بودید؟ اگر همان انگلیسی و عربی را بلد بودید که برای کشور اندونزی زبان دان محسوب نمی شدید. نکته دیگر اینکه منبری های درجه یک که برای سخنرانی به زبان فارسی برای سفارت ها اعزام می شوند همان منبری های معروف صدا و سیما هستند که اگر برای سفارت سخنرانی نکنند در همین تهران خیلی بیشتر دریافتی دارند بنابراین آن منبری اساساً نیازی به آن مبلغ دریافتی هم نداشته است.
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام علیکم برادرم شاگردان بنده رایزن فرهنگی شدن اما حقیر حتی توفیق تبلیغ در بلاد را نداشتم. لطفاً فضایی برای معارفه ایجاد کنید
    • US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      از این نظر استنباط می شود که این بزرگوار استاد هستند و شاگردان ایشان به سمت رایزنی فرهنگی رسیده اند ولی ایشان مایل هستند اگر رایزن فرهنگی نشده اند پس حداقل برای تبلیغ اعزام به خارج شوند. استنباط بنده این است که سمت تبلیغ در خارج کشور یعنی سخنرانی عادی برای مستمعین عادی در خارج کشور خیلی ارزش بیشتری از تدریس سطوح بالای دانشگاه یا حوزه دارد به طوریکه اساتید محترم برای سخنرانی ساده که برای مخاطبان عادی در خارج کشور ایراد شود ارزشی بیش از تدریس دروس سطوح بالای دانشگاهی و حوزوی قائل هستند. و داوطلب هستند سالها خارج کشور سخنرانی های ساده و عادی برای مخاطبان عادی داشته باشند تا اینکه دروس مشکل دانشگاهی یا حوزوی را در ایران تدریس کنند
  • Yare Khorasani IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام وقت شما بخیر با توجه به فرامین حضرت آقا درباب حکمرانی مردمی به ویژه در زمینه های فرهنگ واقتصاد، پیشنهاد داریم درباب ورود فرهنگی به کشورهای جهان اسلام، با بسترسازی، هدایت و آموزش گروه های مردمی دغدغه مند، زمینه حضور این گروه های مردمی و پیوند این گروه ها با مجموعه ها و گروه های فعال در کشورهای اسلامی هدف فراهم شود به عنوان نمونه، در کشور عراق که با پدیده عظیم و شگفت انگیز اربعین، ارتباطات خوبی میان دو ملت شکل گرفته، میتوان با استفاده از هسته های فرهنگی که آموزش های تکمیلی داده می شوند زمینه اثرگذاری بسیاری بر مخاطب هدف عراقی و همچنین ارتقا هسته ها و مجموعه های فرهنگی عراقی داشت... آماده ارائه طرحنامه و شیوه نامه کامل این موضوع هستیم
  • Dr.jahanparvar IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام علیکم، ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای ایمانی پور به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیدوارم شاهد پویایی، توسعه و اثرگذاری فعالیتهای انجمن علمی این سازمان در راستای نیل به اهداف آن باشیم. با آرزوی توفیق بیش از پیش
  • محمدعلی نجار خرسندی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام علیکم با توجه به خطیر بودن جایگاه و لزوم و وجوب رسیدگی به این وضعیت اسفناک فرهنگی جامعه و ضربتی بودن کارها در هر برحه ی خاصی از زمان و عدم اتلاف وقت ؛ اگر بنده به عنوان رئیس سازمان بودم از آنجایی که فرصت ونیرو وانرژی پیاده سازی تمامی مطالبات مقام معظم رهبری نائب برحق امام زمان عج را نداریم یک هیئت اندیشه ورز جهت گفتمان سازی بیانات آقا در هر حوزه میکردم.بدین نحو که به صورت فراگیر این گفتمان سازی را بعد از هر بیانات ایشان راهبری وفرماندهی ومدیریت کلان میکردم؛ تاجاییکه دیگر تمامی مطالبات معظم له به گوش تمامی اقشار حتی کارگری که هیچ اطلاعی ندارد از دنیا و آن بی سواد ... هم برسد. به عنوان مثال بیانات اخیر حضرت آقا را به طور فراگیر به همه ی تریبون دار ها و مبلغان و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و سلبریتی ها و سلبریتی های مذهبی وفعالان فرهنگی و آتش به اختیاران فضای مجازی تمامی مدیران و ادمین های کانال های فرهنگی وهنری داخل پیام رسان ها (چه پیامرسان های داخلی و چه خارجی) و چه مربیان حلقات صالحین و چه شورای سیاست گذاری های کل ارگان ها اعم از بسیج و سازمان های فرهنگی و آستان های مقدس امامان و امامزادگان و همه ی نهاد های و اماکن فرهنگی و نشریات و موسسات و روزنامه ها و تجمیع مقاله نویسان و ژورنال نویسان ونویسندگان وخلاصه خبرنگاران و ... با ایشان جلساتی برای تبیین بیانات و یا ابلاغیه متناسب با فضای آن ارگان و نهاد یا اشخاص و درخواست هایی من باب تبلیغ و اشاره به ابعاد و بیانات حضرت آقا و شروع گفتمان سازی و مدیریت کلان این انر خطیر که راه حل تمامی مشکلات و معضلات فرهنگی است. مثلا قضیه نخبگان اگر حل شود اگر بیانات آقا در مورد فرهنگ های جابجا شده ی جامعه ی نخبگانی که غربی شده به فرهنگ اسلامی مبدل گردد بسیا ی از مشکلات خود به خود حل وفصل میشود. امیدواریم خداوند در این عرصه شما را یاری دهد. والسلام علی من اتبع الهدی
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام علیکم از شما خواهش می کنم نسبت به امر اعزام مبلغ کوشا باشید وخود زمام امور آن را به دست بگیرید نه نهادهای دیگر.در ضمن شرایط در این عرصه را آسان کنید که طلاب از این ظرفیت استفاده کنند نه هر روز سخت وسخت تر.خواهش دوم اینکه یک دوره خصوصی آموزشی برا طلاب قبل از اعزام قرار بدهید که طلاب با شرایط و مسائل مورد ابتلا در آنجا آشنا بشوند.
  • مرتضوي IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام و ادب غالب فعالان فرهنگي در عرصه بين الملل شناخت درستي از اين عرصه و مخاطبان ندارند. غالب فعاليت ها براي فارسي زبانان انجام مي شوند كه اين نيز به نحو احسن انجام نشده است. تبليغ كوركورانه اساسا ضد تبليغ است...اول پژوهش و بعد اقدام و عمل...
  • مينايي IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    خدا قوت از جامعه شناسان دين براي شناخت مخاطبين در خارج از كشور استفاده كنيد.
  • روستايي IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام ريشه مافياي اعزام به خارج را بخشكانيد
  • دوزري IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام رياست سازمان بايد در اختيار فردي باشد كه جامعه شناسي دين را بداند.
  • فيروزي IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام افرادي را براي فعاليت فرهنگي اعزام كنيد كه درك خوبي از جامعه بيرون داشته باشد...با اديان آشنا باشد...زبان مخاطب را بداند...بين المللي بيانديشد..
  • بادي IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام اگر بنده رييس اين سازمان بودم از فارغ التحصيلان دانشگاه اديان بيشتر استفاده مي كردم.
  • صاري IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام از پژوهش هاي ميداني براي شناخت مخاطبين بيشتر استقبال مي كردم
  • ميثاقي IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    خدا قوت از تاسيس دانشگاه گفتگوي اديان در خارج از كشور استقبال مي كردم....به جاي دانشگاه المصطفي كه فقط وقت طلاب را مي گيرد و آنها را در هزارتوي فقه و اصول رها مي كند. تاسيس دانشگاهي با موضوع گفتگوي اديان بهترين راه ممكن براي معرفي دين برتر به مخاطبين است...نمونه آن در سن مارينو ايتاليا وجود دارد.
  • ثاني IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام از تاسيس نهادهاي خدماتي در كشورهاي جهان سوم استقبال مي كردم...تبليغ پيام دين در قالب امور خدماتي...
  • سلطاني IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام و ادب از اعزام طلاب باسواد براي تدريس در دانشگاه هاي جهان سوم استقبال مي كردم.
  • غلامرضا صداقتی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    ضمن تبریک خدمت حضرتعالی چند پیشنهاد دارم: ×پیشنهاد اول: تاثیرگذاری و ارتباط فرهنگی با هرکشوری شامل حداقل پنج مولفه است: الف) تسلط به زبان آن کشور ب)تسلط به تاریخ و فرهنگ آن کشور ج)تعمق کافی در شناخت اسلام و ایران د)توانایی برقراری ارتباط و گفتگوی سازنده هـ)دغدغه مندی؛ در محضر خدا از شما تمنا داریم کسانی که این پنج مولفه را ندارند اعزام نکنید که هر کدام از این پنج مولفه نباشند کار یقینا ابتر می ماند اگر خراب نشود. ×پیشنهاد دوم: از مجموعه های توانمند حوزوی مثل مدرسه شهیدین قم و موسسه مطالعات اسلامی که سال هاست مشغول تربیت استاد و پژوهشگر مسلط در عرصه بین الملل هستند و خودشان بارها مبلغ اعزام کرده اند و گفتگوی ادیان و فرهنگ می دانند استفاده کنید. طلاب بسیار با انگیزه، دغدغه مند، مسلط به زبان انگلیسی، عربی و احیانا یک یا چند زبان دیگر، آشنایی عالی با علوم اسلامی و تاریخ و فرهنگ غربی و شرقی و... به نظرم خیلی می توانند شما را در این مسیر کمک کنند. ×پیشنهاد سوم: ضمن ادای احترام و زانوی ادب به محضر شما ولی توصیه می کنم به عنوان کمترین شخص، از تحول نهراسید. از دیگران نترسید. از مدیران زیردستی و ساختار و مجموعه تان هراس نداشته باشید که اگر فقط به خدا تکیه کنید و امیدوار باشید موفقیت شما تضمین شده است. اگر امام ما می خواست از عدم همراهی برخی روحانیت آن زمان دلسرد شود هیچ گاه نمی توانست انقلاب کند. پس شما هم مایوس نباشید و با امید به خدا به صورت میدانی وارد عرصه شوید.
    • US ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      مدرسه شهیدین قم به خارج از کشور مبلغ اعزام کرده است؟ اولین بار است که می شنوم و در صورت امکان توضیحات بیشتری بدهید.
  • باقر IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام از کسانی که مدیریت فرهنگی خواندند و همچنین مسلط به زبانهای عربی و...هستند استفاده کنید بنده خودم ارشد مدیریت فرهنگی دارم مسلط به زبان عربی هم هستم (شماره تماس محفوظ است )
  • زمین کربلا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    پویش, [۲۳.۱۱.۲۱ ۱۷:۵۵] [فرستاده شده از زمین کربلا] با سلام انشالله وجود ایشان باعث برکات و پیشرفت این سازمان بسیار مهم گردد چند پیشنهاد خدمتتون عرض میکنم بسیار ساده 1: تشکیل کار گروه‌های فرهنگی بوسیله طلاب زبان دان با نظارت این سازمان در فضای مجازی، که بتوانند در برابر فضای مسموم مجازی در سایت‌های انگلیسی زبان که بر علیه نظام کار میکنند پاسخگو باشند 2: برگزاری سخنرانی‌های انگلیسی بوسیله طلاب زبان دان که مخاطب این سخنرانی‌ها جوانان اروپا باشند 3: کار کردن در مورد نظرات مقام معظم رهبری و حضرت امام و اندیشه شهدا با سخنرانی‌های طلاب زبان دان و پخش آن در فضای مجازی 4: جمع آوری طلاب زبان دان در تهران در قالب کار گروهای فرهنگی و علمی جهت تدریس در آموزش‌های زبان انگلیسی که زیر نظر خود سازمان فرهنگ و ارتباطات باشد 5: ویرایش و تدوین کتب درسی بوسیله طلاب زبان دان با فرم و محتوای اسلامی و ایرانی
  • زمین کربلا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    6: متاسفانه طلاب زبان آن انرژی‌هایشان هدر می‌رود و اصلا هیچ استفاده ایی از آنها در عرضه بین الملل و منطقه ایی ندارند 7:تشکیل کار گروه‌های علمی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی...... زیر نظر سازمان باشند و بطور مداوم به زبانهای خارجی سخنرانی داشته باشند 8:حتما حتما در جمع آوری طلاب زباندان در سطح تهران که اصلا بعضی از حوزه های علمیه تهران ارزشی نمیدهند به این طلاب، کوشا باشید 9: الان طلابی هستند ک سطح یک یا دو یا سه یا چهار دارند ولی هیچ کاربردی برای اهداف نظام و انقلاب و شهدا ندارند در سطح بین الملل. خواهشمند است از این ظرفیت‌های عظیم خوب بهره مند شوید 10: کار کردن روی اندیشه جوانان غرب و اروپا با حمایت‌های سازمان بطور مداوم، جهت دهی به این اندیشه ها در فضای مجازی بطرف اسلام 11: طلابی که حداقل تا چهل درصد زبان بلدند میتوانم حداقل پنج دقیقه صحبت کنند و طلابی که بلدند تدریس کنن در زبان‌های خارجی، حتما شناسایی و بکار گیری شوند 12: برگزاری سخنرانی انگلیسی بصورت TED در سطح تهران و منطقه ایی و بین المللی برگزاری سخنرانی‌های انگلیسی در مساجد تهران در ایام خاص و اطلاع رسانی ان 14:برگزاری کارگاه‌ها برای طلاب زباندان جهت افزایش بار علمی ب زبانهای مختلف 15: ترجمه اندیشه شهدا حتما حتما مد نظر باشد التماس دعا داریم انشالله این پیشنهادات حقیر راهگشای شما دوستان عزیزم باشند و امام زمان عج الله یار و یاور مسول جدید این سازمان باشند. هدایت وحیدی سطح دو حوزه کارشناسی ارشد زبان انگلیسی با سابقه تدریس ده سال زبان در آموزشگاه‌های تهران.
    • US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      ایشان می فرمایند طلابی که حداقل چهل درصد زبان بلد هستند و می توانند مکالمه کنند بکارگیری شوند در همین جا شما کامنت ها را نگاه کنید عده خیلی زیادی از طلاب خواهر و برادر و اساتید هیات علمی دانشگاه و استاد حوزه و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد به بالای دانشگاه و ... اعلام کرده اند زبان خارجی را مسلط هستند حداقل تعداد آن را در نظر بگیریم می شود ده هزار نفر طلبه خواهر و برادر و استاد حوزه و استاد دانشگاه و فارغ التحصیلان ارشد به بالای دانشگاهی و ... که زبان خارجی می دانند اگر قرار باشد برای ماههای محرم و صفر و رمضان و مناسبتهای دهه فجر بهمن و تابستان و غدیر و پانزده خرداد و غیره اعزام شوند برای هزینه رفت و آمد با هواپیما و اقامت و دستمزد حداقل باید ده هزار دلار به هر کدام پرداخت شود یعنی به ده هزار نفر هر کدام ده هزار دلار هزینه رفت و آمد با هواپیما و هزینه اقامت و دستمزد باید داد که اگر هر کدام پنج شش بار یک ماه بروند برای محرم و صفر و رمضان و تابستان و دهه فجر و اربعین و سالیانه حداقل پانصد میلیون دلار می شود. در حالیکه کل فروش نفت ایران در سال نود و نه گویا دو میلیارد دلار بوده است.
  • اسماعيل فيروزى IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    با سلام و احترام اينجانب اسماعيل فيروزى فارغ التحصيل درس خارج حوزه عليمه و دانشجوي دكترى مدرسى معارف در حال تدوين پايان نامه هستم. سابقه تدريس بيش از 14سال عربي- فارسي و معارف دارم.چند نكته رو متذكر مي شوم اميد است عنايتى بفرماييد 1- هر چند سال فرمى در سازمان فرهنگ و ارتباطات جهت تبليغ بين الملل پر كرديم و گفتند خبر مي دهند و هرگز خبرى نشد،اميد است گشايشى بشود 2-ايده گروه ما تحت عنوان*فاز مثبت جهانى* است. اين ايده به دنبال شيكه سازى بين المللي نخبگانى مردم نهاد است.اين ايده در رويداد دانشگاه امام صادق ع رتبه سوم را كسب كرد . در اين ايده ما به دنبال انتقال فرهنگ از طريق آموزش زبان فارسى و عربى در فضاى جهانى و بويژه بابهره گيرى از فرصت عظيم اربعين هستيم. تجربيات متعددى در فضاي مجازى داشته ايم و در بيش از 150دوره برگزار كرده ايم. به دنبال توسعه شبكه با تاكيد بر فرهنگ مقاومت و عزت هستيم. اميد داريم جنابعالى و سازمان فرهنگ و اربتاطات ياري گر ما باشيد ان شاء الله. با تشكر: اسماعيل ( شماره تماس محفوظ)
  • رضا IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام علیکم. بنظر بنده باید صداوسیما رو خصوصی سازی کنن و بزارن شبکه خصوصی تأسیس کنن، بشرط حفظ شرعیات و قوانین. هرکی میخواد رو آنتن ملی شبکه تاسیس کنه، دانشگاه صداوسیما داره هرساله برای بیست شبکه دانشجو فارغ‌التحصیل میکنه؟؟؟ آم.ریکا فیلم می‌سازه تبدیل شنوندگان سراسر تخیلی و جنگ آدم فضایی هاس، ولی آخر فیلم چیزی که فهمیدی قدرت نظامی برتر آم.ریکایی ها بوده،،، بیست شبکه داخلی قرار دادیم که مخاطب هرچی صداوسیما پخش میکنه ،میگه دروغه و هرچی ماه.واره میگه میگن راسته، چون صفرویکیش کردیم، بزارین خصوصی شبکه بزنن بشرط حفظ آرمان هاو شرعیات جمهوری اسلامی، اینجوری هم داستان ماه.واره جمع میشه، هم مخاطب کنار شبکه های باقی دوتا مطلب از آرمان های نظام ببینه ،تاثیرمیگیره...
  • محمد IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    همانطور که میدانیم تاکنون روال اعزام مبلغ بر این بوده که کسانی تبلیغ رفتند و میروند که اولا زبان خارجی بلد نیستند و ثانیا اطلاعی از فرهنگ مردم آن کشور ندارند و طلابی که سالها زحمت کشیده اند و برای زبان وقت گذاشته اند به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفته اند! نگاه خوشبینانه این است که دلیلش پارتی بازی است که از سوی دفاتر مراجع و سازمان ارتباطات انجام میگیرد! اما با تحلیل بدبینانه به نظر می‌رسد تاکنون دستهایی درکار بودند تا صدور انقلاب و ارزشهای اصیل اسلام انقلابی اتفاق نیفتد اگر بنده رییس سازمان می شدم این دستهای نفوذی و کثیف را قطع میکردم و اعزام هرگونه طلبه و غیرطلبه به کشورهای خارجی را که نه زبان بلد هستند و نه از فرهنگ و تفکر آنجا آشنایی دارند ممنوع می کردم
  • علیرضاابراهیمی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    آماده همکاری دکتری حقوق بین الملل وخارج حوزه (شماره تماس محفوظ )
  • دکتر خوشرو IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام و عرض ادب اگر من جای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم حتما وضعیت را اولویت بندی میکردم و در جهتی برنامه ریزی میکردم که تاثیر کار هم در داخل و هم در خارج کشور لمس شود لذا یکی از کارهایی که میکردم ایجاد جلسات یا ارتباط یا مباحثه بین بانوان داخل کشور و خارج از کشور بود با این هدف که به عنوان مثال افراد خارجی که تازه مشرف به دین اسلام شده اند را با بانوان جوانی که در دین اسلام دچار شک و شبهه شده اند روبرو میکردم که از تجربیات عینی استفاده کنند و یا بانوان محجبه با غیر محجبه و قس علی هذا در واقع نیروهای متضاد را با هم به مباحثه و تبادل اطلاعات قرار میدادم تا شاید زمینه ای باشد که از زبان همجنس خودشان راه درست تشخیص داده شود و با باور قلبی رجوع کنند .چرا که گاه امروزه دیگر موعظه و نصیحت یکطرفه کارایی چندانی ندارد. نکته بعدی دعوت از افراد خارجی که زمینه تغییر مذهب و یا تغییر منش را دارند و ایجاد یک گعده و ارتباط صمیمانه و دوستانه با بانوان فرهیخته و حکیم و خوش برخورد ایرانی همراه با برنامه های گردش گری و تفریحی در کنار آموزش غیر مستقیم مسائل اعتقادی دین اسلام و مذهب شیعه تا بلکه از راه جذبه و محبت و صمیمیت با قلبی مطمئن انتخاب کنند. در آخر سپاسگزارم از طرح بسیار جذاب و خوب شما بنده کبری خوشرو هستم طلبه سطح سه فلسفه کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی دکترای مدیریت کسب و کار شماره محفوظ
  • ع ذ IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    باسلام من اگر به جای ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات بودم: تمرکز بر مناطقی میکردم که ظرفیت کار دارد و بکر هستند.مثل مناطق آفریقایی نوع نگاه به رایزنی فرهنگی را که فقط به عنوان یک شغل صرف به آن نگاه میشود را عوض میکردم. بامناطقی که رابطه خوبی با ما دارند و اجازه و اختیارات زیادی به نمایندگان ایران میدهند بیشترین همکاری را داشتم. باتشکر از شما
  • Noorbakhsh IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام و با تشکر از این طرح بسیار عالی پیشنهاد بنده اینکه برای مدیریت و رویکرد جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اتاق فکری تشکیل شود و بادعوت از صاحب نظران در دانش ارتباطات بین المللی و میان فرهنگی ایده ها ی نو و خلاقانه مورد بررسی قرار گیرد. با تشکر
  • Bagheri IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام لطفا این پیام را به دست رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات برسانید. متشکرم یادداشت_تخصصی سرطان بروکراسی و پدیده‌ای به نام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی! حسین شیخیان - فعال بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یکی از نمونه‌‌های ناشناخته آسیب دیده از بیماری مهلک بروکراسی است که به دلیل فرهنگی، غیرملموس و حوزه فعالیت خارج از کشور (جایی که عموما غیر قابل بازرسی و ارزیابی است) آنگونه که باید مورد توجه و پرداخت نقادانه و ارزیابی کارشناسانه قرار نگرفته است. در طول این سالها تنها پاسخی که درباره اهمال‌‌کاری این سازمان داده شده: «بودجه نداریم» بوده است یعنی: «آنقدر کارمند داریم که تمام بودجه را صرف حقوق اینها می کنیم و پولی برای عملیات فرهنگی و انجام ماموریت های سپرده شده نمی ماند!» از طرفی خرید و اجاره ساختمان‌های مجلل در محلات گران قیمت کشورهای مختلف با توجیه «آبروی ایران» از محل ماموریت برخی آقایان، استراحتگاهی ساخته است که اساسا حضور در آن انسان را یاد تفریحگاههای زمان پهلوی می‌اندازد. جزیره‌های مجللی که تقریبا هیچ ارتباطی با ساکنین و موسسات و دانشگاههای آن شهر ندارد. در یکی از سفرها به حسب ادب خدمت دفتر رایزنی سازمان رسیدم، جدا از توبیخ و عتاب که به چه حقی آمده‌اید و اینجا ملاحظات فلان است و بهمان… وقتی از سابقه کارمند مقابلم پرسیدم فرمودند که خیر تازه به اینجا اعزام شده، قبلا تاجیکستان بوده، یکسال اینجا خواهند بود و بعد انشالله اروپا میروند! این سلوک الی الاروپا از دیگر آفات همان نظام بروکراتیک تعالی طلب است!
  • Bagheri IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    واقعا چنین افرادی حضورشان برای آن کشور و در انجام ماموریت های واسپاری شده به آن سازمان چه فایده‌ای دارد؟ افرادی که نه زبان کشور مقصد را و بعضا حتی زبان انگلیسی یا عربی را هم نمی‌دانند و صرفا به حسب هیئت علمی، دکتر فلانی و ارتباط با معاونت بین الملل توانسته اند ساک سفر ببندند. به عنوان نمونه در رسالت مهم سازمان در حفظ و گسترش زبان فارسی، وقتی از نحوه عملکرد سازمان سوال میشود پاسخ، تشکیل شورای گسترش زبان فارسی و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در این شورا با حضور آقایان حجت الاسلام دکترها و دکترها و استاد فلان و پروفسور بهمان است که منجر شده به ادغام و انحلال این شورا و آن مرکز، و تاسیس بنیاد سعدی که زیر سایه جناب حداد عادل مشغول فعالیت است. حاصل شورای مذکور و بنیاد سعدی، یک آموزشگاه زبان فارسی در بلگراد، یکی در استرالیا، یکی در بلاروس، و یکی در دوشنبه و یکی هم در لاگوس! است و آموزش زبان فارسی آنلاین را هم اخیرا آغاز کرده اند. همزمان افغانستان همچنان از داشتن مرکز زبان فارسی محروم است و دپارتمان زبان فارسی دانشگاه نمل در پاکستان (که تاسیس و وجودش ربطی به ایران ندارد) همچنان خاک میخورد و این دپارتمان زبان چینی است که پررونق و شلوغ و پر رفت و آمد است. امروز در آذربایجان موسسات آموزش زبان عبری رتبه نخست را در تعداد دارند و در تاجیکستان دیری نمی‌پاید که زبان روسی زبان اول کشور گردد. آسیب جدی دیگر انفصال از دانش دیپلماسی عمومی است. دیپلماسی عمومی و اهمیت رایزنی فرهنگی به عنوان یک تاکتیک خنثی کننده افتراق و خصومت‌های ملت-ملت که سالهاست از دسیسه‌های مستکبرین بوده است؛ می بایست فهم شود. اما نه تنها رایزن‌های فرهنگی بلکه گویی قوه مفکره سازمان نیز این اهمیت را آنطور که باید و شاید فهم ننموده است.
  • Bagheri IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    رایزنی فرهنگی اصالتاً پیش قراول دیپلماسی سیاسی و پس قراول جنگ‌های نظامی است. مثال سوریه و رها شدگی امر دیپلماسی فرهنگی پسا جنگ نمونه خوبی برای مطالعه و بررسی است. در مقابل عملکرد فرهنگی امریکا و ترکیه در سوریه را مقایسه کنید. یا در عراق پسا جنگ که قریب به هزار موسسه مردم نهاد باقی می مانند تا نیروهای نظامی با خیال راحت آن کشور را ترک کنند. همچنین در افغانستان پسا امریکا. اما چه سود که آقایان امنیتی و نظامی، زمام امور را چه در درون سازمان‌های نظامی و چه در پست‌های مهم و حساس سازمان‌های فرهنگی مثل همین سازمان در اختیار دارند؛ از نظر آنها امر فرهنگی امری زائد و غیر اولویت دار و جهت تزیین امور مهم‌تر است. بدیهی است تا این رویه‌های سازمانی و فرهنگ سازمانی و تشکیلاتی که مولد این نگاه غیراولویت دار به دیپلماسی فرهنگی است در این سازمان و سازمان‌های بالاسری حل نگردد امید زیادی به «تحول» از طریق جابجا نمودن افراد نیست.
  • چه فرقی می کند IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام رهبر معظم انقلاب در چندین سال قبل فرمودند ضرورت دارد اگر سازمان حتی یک سال دربهای خود را ببند واز درون به اصلاح و بازنگری به پردازد این کار رابکند اولویت اول با توجه به شرایط امروز جهانی اهداف ده گانه سازمان بازنگری شود شایستگان و نخبگان و پیش کسوتان فرهنگی به میدان آمده واز تجربیات آنها استفاده شود صاحبان فکر و اندیشه ونویسندگانه خوش قلم وخوش نام فرهنگی به حساب آیند آنانی که به عنوان نیروهای فرهنگی با اصالت وچهره شناخته شده وبانام واعتبار در منظر جهانیان که کم نیستند از وجودشان استفاده شود از نیروهای فرصت طلب صرف مادی نگر پرهیز شوداز آنانی که هیچ توشه واندوخته فرهنگی ندارد برای انتخاب عناصر فرهنگی ونماینده فرهنگی یک کشور بزرک وبا تمدن پرهیز شود تکرار اشتباهات گذشته چون اعزام عناصر مالی به عنوان رایزن نشود و دهها موضوعات دیگر که در این مکتوبه نمی کنجد که البته خود شما بهتر از هرکس دیگر با شرایط سازمان آشنایی دارید
  • سید مهدی میبدی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام و عرض خدا قوت طلاب زبان دان و کاربلد را به عنوان رایزن فرهنگی معرفی کنید . همکاری سفارت و مبلغان خارج از کشور زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست
  • هادی ضرغامی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    ~هو الحق المبین~ سلام و عرض ادب و آرزوی موفقیت برای مدیریت محترم چند پیشنهاد بصورت تیتروار ۱- رجوع به اساسنامه سازمان فرهنگ ۲- سبک سازی سازمان جهت جریان بودجه در مجاری اصلی ۳- به معنای واقعی کلمه، شایسته سالاری و دوری از سفارش گیری در راس امور قرار گیرد ۴- ترجیح امر تبلیغ بر مساله تدوین کتاب و غیرو ، نه به این معنا که در فکر تالیف کتب به زبان های مختلف نباشیم ۵- استفاده از مبلغان زبان دان ، ۶- به جای گذاشتن شرایط سخت برای مبلغین زبان دان ( مثل مدارک‌تحصیلی مثلا)دوره‌ های فشرده کارآموزی برای آنها اجرا شود ۷- اولویت با زبان دانان جوان و با انگیزه باشد ۸- فعال سازی نیروی انسانی کار آمد بیشتر در امر تبلیغ بجای ساختمان سازی در کشورهای مختلف ۹- بیشتر به فکر عملیات باشیم تا تدوین طرح های جدید بنده بالغ بر شش سال است به زبان اسپانیایی تبلیغ می کنم و عمده فعالیتم در قضای مجازی بوده اما به دلیل اینکه به هیچ جایی وصل نیستم در امر تبلیغ حضوری هیچ استفاده ای از بنده نشده است. دوستان مثل بنده زیاد هستند ۲۱ کشور در دنیا داریم که به این زبان استفاده می کنند و در این زبان حجم قابل توجهی زبان دان اما در عمل هیچ استفاده ای صورت نمی گیرد در پایان آرزوی موفقیت دارم برای جناب آقای دکتر ایمانی و در صورت صلاح دید حاضرم حضوری خدمت برسم عرایضم را طرح کنم با تشکر . شماره محفوظ
  • امید IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام علیکم خداقوت لطفااز ظرفیت طلابی که دارای هنرهای متعدد درحوزه تلاوت قران، دعاخوانی و ابتهال، مداحی ومولودی خوانی سخنرانی ومشاوره هستند استفاده بشه وآسه خارج از کشور چون یک تیراست وچندهدف! موفق ومویدباشید.
  • مجتبی قائمی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام علیکم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کار تبلیغ و تبیین بین المللی را باید مردمی و میلیونی بفرمایند طرحی کامل و جامع در این باره داریم . متشکرم قائمی ( شماره تماس محفوظ است ) جمعیت یا اهل العالم
  • علی اصغر ناصحیان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام و تقدیم احترام اگر بنده بجای شما بودم برای ترویج معارف مکتب اهل بیت ع و فرهنگ ایران از طلاب جامعه المصطفی العالمیة که زبان و فرهنگ ایران را تقریبا اموخته اند بهره میگرفتم. شما میتوانید با همکاری جامعة المصطفی فن ترجمه را که اکثر آنها تا حدی فرا گرفته اند با گذاشتن یک کارگاه آموزشی روش ترجمه را بطور کامل به آنها بیاموزید و از طریق آنها بهترین کتابهای فارسی را که در سیره پیامبر؛ اهل بیت علیهم السلام؛ معارف اسلام و قرآن و فرهنگ ایران نوشته شده از طریق آنها به زبانهای مختلف ترجمه شود و از این طریق معارف ناب اهل بیت و فرهنگ ایران به تدریج در کل دنیا منتشر کنید. چه اینکه اعزام مبلغ ایرانی به بسیاری از کشورها بخاطر تا آگاهی مبلغین نسبت به زبان انها میسر نیست مخصوصا که وقتی بیگانه ای را در بین خود میبینن بخاطر نمی‌توانند راحت به او اعتماد کنند. ولی در صورتی برای هر کشور از طلاب خود انکشور استفاده کنیم هم به زبان انها تسلط دارند و هم بخاطر هموطن بودن مبلغ با آنها بهتر به او اعتماد میکنن مخصوصا اگر تبلیغ از طریق ایجاد نهضت ترجمه باشد بهترین کتابهای گزینش شده توسط کارشناسان هر رشته را میتوان در سرتاسر جهان منتشر کرد مخصوصا که برخلاف سخنرانی مطالب کتاب برای همیشه در دسترس است و مورد استفاده قرار میگیرد .
  • منتظر IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام و عرض ادب، در کشورهای مسلمان از قرآن که بین تشیع و مذاهب دیگه مشترک هست برای تبلیغ استفاده کنید
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    چیزی زیادی نه فقط ؛به دستور اسلام عمل می کردم بدون تبعیض وچشمداشت فرهنگ اسلامی را گسترش‌ می دادم. ارزش نظرسنجی نداره چون مدیرت واقعاضعیف
  • احمد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام علیکم یعنی دوباره به حوزه علمیه شرکت کنم
  • غلام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام علیکم مارو نپذیرفتن ما هم کاری باهاشون نداریم دیگه.
  • هادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    علیک سلام سلام گفتگوی چهره به چهره با علمای اهل سنت تاداعشهاشکل نگیرد
  • پاپی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام علیکم خودم جایش می نشینم و طلبه های زبان دان را می فرستم بروند تبلیغ. 5فعال سازی شورا وکارگروه های فعال وعملیاتی .6تشکیل کارگروه های اندیشه ورزوطرح موضوعات و....7فعال سازی دوره های مهارتی وتخصصی برای اصحاب ومجریان اصلی در قالب دوره های دانش افزایی الموسوعة العلویة الشاملة 120 جلدی دکتر نجاح الطائی جاب میکردم که بنظرادم مهاجرآواره گوش میدهد
  • شهرام IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام علیکم کسانی که روابط عمومی قوی دارند واطلاعات مرتبط وزبان مناسب از آنها استفاده می‌کردم وتنها به مدرک بسنده نمیکردم تعطیلش می کنم
  • ناصر IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام علیکم اساسی ترین کار لیست کردن جامع فرهنگی اثرگذار وطبقه بندی ورتبه بندی انهابرحسب نقش 2اجرایی کردن اطلس ونقشه فرهنگی کشور 3تعیین شرح وظایف هرکدام از نهادها 4اعطای اختیار وبودجه برحسب رتبه ها
  • یا محمد IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بسمه تعالی اسلام دین کامل، جامع، جهانی، و جاودانه است، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اگر ممکن است، با این دید عالی به اسلام و روابط اسلامی، اهداف، برنامه ها و ارتباطات خود را تنظیم نماید،
  • مفتاح IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    سلام علیکم بنده حدود ۱۱ سال است که در فضای بین الملل فعال هستم و پس از سفر به حدود ده کشور و مشغولیت در سازمانها و نهادهای بین المللی مختلف نکاتی را عرض می کنم که امید است قدمی در بهبود اوضاع باشد. ۱- تدوین چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت برای سازمان و ابلاغ آن به مراکز همسو ۲- تربیت نسلی فرهیخته با آموزشهای خاص برای حضور در سازمان ۳- اعزام نیروهای در شرف اعزام به مناطق مد نظر به عنوان معاون ۴- تهیه اسناد توسعه دامنه فعالیتها برای هر کشور و منطقه ۵- رصد فعالیتهای معارضان ایران و اسلام و تشیع در هر منطقه و ایجاد پرونده های علمی و پژوهشی برای هر موضوع ۶- پرهیز از اعزامهای سفارشی و سیاسی در پستهای فرهنگی و دینی ۷- ایجاد رشته های دانشگاهی برای تربیت نیروهای متخصص ۸- ایجاد زیر ساختهای گسترده برای ایجاد شبکه های مجازی اسلامی و شیعی ۹- ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد و سازمانهای مرتبط و همسو و معارض با ایران و سازمانی کردن ارتباطات ۱۰- حمایت از طرحها و ایده های موفق و تاثیر گذار در فضای بین الملل ۱۱- ترویج گسترده زبان فارسی و ترویج دین و فرهنگ از طریق زبان فارسی ۱۲- تاسیس مدارس رسمی گسترده با استانداردهای بالای آموزشی و بومی سازی با اقتضائات کشورهای مختلف ۱۳- تلاش برای تاسیس کرسی های ایران شناسی،‌اسلام شناسی و شیعه شناسی با بهره گیری از فضلای حوزه و دانشگاه ۱۴- توجه ویژه به شیعیان بومی خصوصا در کشورهای فقیر مانند آفریقا و شرق آسیا ۱۵- توجه ویژه به قاره آفریقا به عنوان بزرگترین پتانسیل تغییر و تحول در آینده ۱۶- ایجاد تفاهم واقعی با علما و عموم اهل سنت و مسیحیان و برنامه ریزی گسترده برای رفع دشمنیها و شبهات با ایران، اسلام و تشیع. ۱۷- ایجاد زمینه فرهنگی برای توریست گردشی و مذهبی و ... به ایران ۱۸- بومی سازی کلیه برنامه ها و شخصیتهای منطقه و هدایت کلان توسط سازمان ۱۹- پرهیز از بروکراسی اداری در امور اجرایی ۲۰- عدم اکتفا به بیلان کارها و گزارشهای گوش پر کن ۲۱- استفاده از تحصیلکرده های جامعه المصطفی ۲۲- اولویت گذاری کشورها با توجه اهداف سازمانی و حمایت ویژه از کشورهای دارای اولویت ۲۳- استفاده از نیروهای زباندان و مجرب حوزوی در مدیریتهای فرهنگی ۲۴- به کارگیری نیروهای حوزوی مصاحبه شده و پذیرفته شده در سالهای گذشته ۲۵- و دهها پیشنهاد دیگر که ...
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    روابط فرهنگی به کشورهای دوست و همسایه مثل تاجیکستان را تقویت می کردم تا دیگران جای خالی را پر نکنند.
  • حسین IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام علیکم خودم جایش می نشینم و طلبه های زبان دان را می فرستم بروند تبلیغ.
  • محسن IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    هزینه سفر مبلغان را متعارف کرده و الا تعطیل میکنم
  • یاور IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    از سقوط دولت افغانستان بیشتر در اثر تبلیغات دشمنانش درس می گرفتم و نمی گذاشتم بخش تبلیغ و اعزام مبلغ به این روز بیفتد
  • محمد علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    باسلام اگر جای رییس سازمان بودم پول بازنشسته های سال نودونه که یک سال وچندماهی از پایان بازنشستگی انها گذشته پی گیری می کردم و گسانیکه برنامه حق خوری دارند محکوم ومجازات می کنم
  • حسن IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    می پرسیدم که آب و نان مقدم است یا فرهنگ
  • صادق IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    رایزن های زبان دان و دانشمند به کشورها می فرستادم
  • هادی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام علیکم طرح جامعه ای طراحی و به 17زبان در حال اجرا می باشد اگر علاقمند هستید به این شماره تماس بگیرید ( شماره تماس محفوظ است )
  • نقی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام استعفا میدادم
  • تقی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام علیکم اساسی ترین کار لیست کردن جامع فرهنگی اثرگذار وطبقه بندی ورتبه بندی انهابرحسب نقش 2اجرایی کردن اطلس ونقشه فرهنگی کشور 3تعیین شرح وظایف هرکدام از نهادها 4اعطای اختیار وبودجه برحسب رتبه ها
  • ولی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام.به این وضع بدحجابی رسیدگی میکردم.
  • رحمت IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    5فعال سازی شورا وکارگروه های فعال وعملیاتی .6تشکیل کارگروه های اندیشه ورزوطرح موضوعات و....7فعال سازی دوره های مهارتی وتخصصی برای اصحاب ومجریان اصلی در قالب دوره های دانش افزایی
  • حبیب IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    فعال سازی رسانه های صدا وسیما .فضای مجازی .و...اثرگذار.توسعه ارتباطات با نهادهای موثر.جذاب سازی وتنوع بخشی در ارایه .تدوین بسته های متنوع فرهنگی پیوست
  • کاظم IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    مطالعه مدل والگو کشورهای دیگر دراین عرصه وبومی سازی .اشراب ارزش ها والگوهای اسلامی در سیاست ها .اهداف.برنامه ها
  • بب IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    استعفا میدادم تعطیلش می کنم
  • بابایی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    مثل آقای رئیسی بین مردم بودم
  • محمدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    اسلام ناب را زنده میکردیم نه افراط ونه تفریط
  • کادم IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام اگر من جای رئیس فرهنگ و ارتباطات بودم تغییرات اساسی در کارکنان میدانی و ستادی انجام می دادم وکسانی را بکار میگرفتم که کمی هم برای خدا کار کنند تا کمی هم خدا برکت در کارشان ایجادکننده.
  • بری IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام به گروه خونی من نمیخوره داداش من عاشق شغلم هستم صافکاری اتومبیل pdr
  • مریم IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    اسراف نمی کردم!!
  • سید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    استعفا می دادم.
  • سیدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    باسلام لطفا نظرات رو منعکس نکنید
  • عالی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    منهم مثل او نمی دونم چکار کنم
  • ولایت IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام علیکم ورحمةالله، انشاالله خدای تعالی توفیقات شما را افزون بفرماید، مهمترین عامل موفقیت در این راستا، عمل به این فرمایش امام صادق علیه‌السلام است که فرمودند : کونوا دعاةالناس بغیر ألسنتکم. انشاالله موفق باشید.
  • سیدتقی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام علیکم اگر اینجانب رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم چند کار مهم را انجام می دادم ۱. ساختار اداری را چابک و چالاک می کردم ۲.سند راهبردی با نگاه داخلی و بین المللی در طراز انقلاب اسلامی تهیه می کردم ۳. حوزه عملکرد را در کارکنان ارتقا می بخشیدم ۴. از ظرفیت مراکز مختلف همسو برای توسعه فرهنگی بهره می گرفتم ۵. بسیج فرهنگی را با حضور جوانان و بسیج بالندگی را با حضور پیشکسوتان فرهنگی فعال می کردم. ۶. یک اندیشکده فرهنگی در سازمان ایجاد می کردم. ۰۹۱۲۵۵۳۴۳۵۶
  • salman IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام علیکم اگر من به جای شما بودم اول از همه در نیروهای زیرمجموعه سازمان تجدیدنظر میکردم ودر کارایی رایزنهایی که قبلا به کشورها با روابط فرستاده میشدند نظارت میکردم ونسبت به آقای م مسئول گزینش که نیروهای مخلص ودلسوز را فراری میداد تحقیق میکردم
  • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام با تشکر از زحمات شما متاسفانه بیش از حدود چهار سال هست که تشکیل پرونده دادم حتی مدرک زبان انگلیسی هم آماده کردیم اما یک بار هم برای فعالیت های تبلیغاتی از ما استفاده نشده و ظاهراً مشکل ما اینه که دلخوشیم به ضابطه در حالی که رابطه لازمه که ما نداریم. بعضی دوستان هم هستند که بیش از بیست سال هست که پرونده تشکیل داده اما هیچ خبری نیست این الفبای مسوولیت است تا برسد به انتقادات و پیشنهادات دیگر...
  • علی فلاح زرومی NG ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام عليكم انتخاب جناب آقای ایمانی پور را به عنوان ریاست سازمان فرهنگ تبریک می گویم. با توجه به جایگاه رفیع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژه با دو قید / وصف فرهنگ و اسلامی ، شایسته است ریاست محترم سازمان رایزنانی را انتخاب کند ، که علاوه بر فرهیخته بودن و آشنا بودن به زبان ، فرهنگ ، دین و اعتقاد کشور مقصد ،نسبت به معارف اسلامی نیز آشنایی داشته باشند. والسلام علیکم
  • محمد صیدی لو IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام علیکم. شدیدا علاقه به خدمت در دینداری مردم دیگر ملل دارم ولی ناامیدم از بستر سازی سازمان ارتباطات که بتوانم به این خواسته م برسم
  • نووروزی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    باسلام. متاسفانه نهادهای برون مرزی ما درای چشک انداز و آینده پژوهی نیستند و هرکس با علایق شخصی خود در اجامعه هدف رایزنی فرهنگی را اداره می کند. اگر ما دداری نقشه راه بودیم برای هر جامعه هدف در کشورهای آسیای و اروپایی افراد زباندان و متخصص و عالم نسبت بهرکشور را تربیت می کردیم که شخص را تربیت و درموعد مقرر طبق فرایند به کشورمزبور اعزام می کردیم و رایزن اینده تمام چیزهایی که برای آن شکور نیاز بود یاد می گرفت و قبل اعزام در فرایند چندساله تربیت می شد و شاهد رایزنها یبیتخصص و فرمایشی از جناحهای مختلف نبودیم که فقط برخی از آنها به دنبال برگزاری کلاسهای آموزش فارسی باشند که فقط دوره را طرف ببیند ولی بعد دوره از ظرفیتهایش برخوردار نشوند. کجاییند امثال شهید گنجی، شهید رحیمی رایزنها یموثر در پاکستان.. اگر بی برنامه بریویم جز کارهای سطحی و همیشگی چیزی نهواهیم دید و زایزن بااندوخته ماهانه 5هزار یورویی ماموریتش تمتم می شود وبدون بررسی عملکردش به کشور دیگر اعزام می شود..