پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 991618
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
دهقان‌نسب

حوزه / بازیگر سریال «سرجوخه» گفت: در این سریال جنس قهرمان پروری، متکی بر واقعیت است، در نتیجه تماشاگر هم آن را می‌پسندد.

حبیب دهقان‌نسب بازیگر سریال «سرجوخه» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون این کار پر مخاطب گفت: چند سالیست که ساخت سریال‌های امنیتی در کشورمان باب شده است. اتفاق خوبی که باید پیشتر رخ می‌داد، زیرا این شکل تولیدات از جمله گونه‌های موفق برنامه‌های نمایشی است که قادر است، تماشاگر بسیاری را به سمت خود جذب کند. این اتفاق را به وضوح در سینمای جهان به ویژه هالیوود می‌بینیم که از این سبک فیلمسازی برای جذب تماشاگر بهره می‌برد.

وی افزود: در سریال‌های امنیتی که هالیوود می‌سازد می‌توان گرایشات نژادپرستانه را به وضوح مشاهده کرد. در آثار پیشین هالیوود عموماً چینی‌ها، ژاپنی‌ها یا روس‌ها به عنوان نقش‌های منفی معرفی می‌شدند و این روزها هم می‌بینیم که بیشتر تمرکزشان روی مسلمانان است. این اتفاقات کاملاً برنامه ریزی شده است تا بتواند ذهنیت تماشاگر را به سمتی که می‌خواهند پیش ببرند. این اقدام به آنها کمک می کند تا به نوعی مردم را برای اقدامات سیاسی خود همراه کنند.

این بازیگر ادامه داد: اگر ما به دنبال ساخت سریال‌هایی نظیر «سرجوخه» هستیم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که موضوعات مورد نظرمان به صورتی باورپذیر به بیننده منتقل شود. این خواسته نیز زمانی محقق خواهد شد که ما به واقعیات نظر داشته باشیم، والا با خیال‌پردازی و تصویرسازی غیرواقعی مطمئن باشید به موفقیتی دست نخواهیم یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از سریالی نظیر «سرجوخه» به عنوان ابزاری برای نشان دادن صلابت نیروهای امنیتی کشورمان بهره برد، چنین جواب داد: قهرمان پردازی پوشالی ما را به هدفمان نخواهد رساند همانگونه که آمریکا با آن همه امکاناتی که در اختیار دارد نتوانسته به چنین خواسته دست پیدا کند، البته شاید تولیدات هالیوود بتواند برای مردم آمریکا تاثیرگذار باشد، اما برای دیگر کشورها تاثیرگذاری نخواهد داشت و صرفاً محصولاتی جهت سرگرمی هستند، بنابراین اینکه فکر کنیم با این دست قهرمان سازی قادریم برای خود قدرت سازی کنیم، اشتباه است.

دهقان نسب تاکید کرد: همانگونه که گفتم پرداختن به هر موضوعی تنها با تکیه بر حقیقت و واقع‌نگری به دست می‌آید، پس اگر به دنبال قهرمان‌سازی هستیم باید نگاهی باور پذیر به آن داشته باشیم. نکته دیگر اینکه اگر می‌خواهیم از کارهایی نظیر «سرجوخه» قدرت سازی بیرونی داشته باشیم، باید در گام اول پخش کننده‌های بین‌المللی قوی برای کارمان داشته باشیم تا محصولات ما را به شکلی گسترده در اختیار تماشاگر خارج از کشور قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha