جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه شهید اسدی

 حوزه / محمدتقی واقعا به درس خواندن و مطالعه علاقه داشت، به طوری که خانواده اش می گویند «دو چرخه اش را فروخت و با پول آن چندین جلد کتاب خرید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با طلبه شهید محمد تقی اسدی آشنا می شویم

طلبه شهید محمد تقی اسدی در پاییز ۱۳۴۶ در روستای باورس قزوین دیده به جهان گشود و سومین فرزند خانواده ای متدین و مومن بود که با تولدش فصل خزان برای آنها به بهاری خوش وخرم مبدل شد.

وی پس از طی کردن دوران پرخاطره کودکی راهی مدرسه تا به تحصیل علم و دانش بپردازد و در این راه موفق به گذراندن دوره ابتدایی در زادگاهش شد و او برای ادامه تحصیل راهی روستای شترک شد و دوره راهنمایی را در این روستا آغاز کرد.

شهید اسدی سال سوم راهنمایی را در قزوین گذراند و به شهادت دوستان و خانواده از سال سوم راهنمایی نماز شب را ترک نکرده بود.

شهید محمد تقی اسدی پس از اتمام دوره راهنمایی راهی دبیرستان دکتر شریعتی شد، ولی بعد از یک سال راهی حوزه علمیه گردید. او از سال ۶۳ وارد حوزه علمیه قزوین شد و در مدرسه سردارین ساکن گردیده و به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

محمدتقی واقعا به درس خواندن و مطالعه علاقه داشت، به طوری که خانواده اش می گویند «دو چرخه اش را فروخت و با پول آن چندین جلد کتاب خرید».

اهمیت به اقامه نماز، تهجد و شب زنده داری صبر و شکیبایی توکل به خدا خضوع و رعایت احکام شرعی از جمله خصایص محمدتقی بود.

شهید اسدی مدتی را نیز در مدرسه علمیه ولی عصر (عج) استان تهران گذراند.

او که اطاعت از امام را بر خود وظیفه می دانست لباس رزم به تن کرد و راهی مناطق عملیاتی شد و حدود ۹ ماه از زندگی پربارش را در جبهه ها گذراند.

طلبه شهید اسدی سه مرحله در عملیات ها شرکت کرد و یک بار هم از ناحیه پا زخمی شد وبعد از بهبودی نسبی دوباره عازم جبهه شد.

مادرش می گوید: «یک باربه پسرم گفتم درست را بخوان و تو که تازه از جبهه آمدی گفت: مادر خداوند خودش مرا به شما داده و هر وقت هم بخواهد خودش می گیرد».

محمدتقی همیشه لباس بسیجی به تن داشت و آن را لباس شهادت می دانست و با همین عقیده و نیت قدم در مناطق غرب کشور گذاشت و خود را آماده شرکت در عملیات بیت المقدس ۶ کرد.

او در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ پس از درگیری با دشمن در تپه شیخ محمد بر اثر اصابت گلوله به سرش ، جام گوارای شهادت را سرکشید.

پیکر پاک این شهید سال ها میهمان خاک جبهه ها بود تا اینکه ۱۸ دی ماه سال ۱۳۷۲ توسط گروه تفحص در منطقه ماهووت پیدا شد و پس از تشییع در مزار شهدای باورس به خاک سپرده شد

بخشی از وصیت نامه طلبه شهید محمدتقی اسدی

ای ملت شهید پرور وخانواده شهدا از شما می خواهم که به رهنمودهای امام خمینی (ره) و دستورات ایشان عمل بفرمایید.

مردم مسلمان ایران، بار دیگر حسین (ع) در جهان ظاهر شد و یاوران حسین نیز ظاهر گشته اند، در حقیقت این امام همان حسین زمان است.

طلبه شهیدی که دو چرخه اش را فروخت تا کتاب بخرد

طلبه شهیدی که دو چرخه اش را فروخت تا کتاب بخرد

طلبه شهیدی که دو چرخه اش را فروخت تا کتاب بخرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha