پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ بسیج اساتید باید پیشرو همه بسیجیان باشد و باید در مواقع حساس موضع گیری صحیح داشته باشد و اعلام نظر کند و باید توجه داشت که بسیج یک نیروی هیجانی نیست، بلکه یک نیروی همراه با شور مقدس مبتنی بر عقل و درایت و مصلحت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به اجلاسیه بسیج اساتید که امروز در مدرسه عالی دارالشفای قم درحال برگزاری است به این شرح است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللَّهِ فِی الأرَضینَ.
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور اساتید محترم حوزه های علمیه تشکیل گردیده است.
نقش علماء در طول تاریخ به عنوان محوری ترین نقش برای هدایت مردم و افزایش بصیرت در حوادث بوده است و تعبیر امام صادق (علیه السلام): « عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ بِالثَّغْرِ الَّذِی یَلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ یَمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ یَتَسَلَّطَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ وَ شِیعَتُهُ النَّوَاصِبُ أَلَا فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِکَ مِنْ شِیعَتِنَا کَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ یَدْفَعُ عَنْ أَدْیَانِ مُحِبِّینَا وَ ذَلِکَ یَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ‏». ( بحارالأنوار (ط - بیروت) ج‏۲، ص۵)

بر این اساس علما همیشه در دو سنگر علم و جهاد فعالیت کرده به توفیق خداوند متعال ادامه خواهند داد و در راه خدا در این مسیر با قلم و بذل جان خدمات فراوانی انجام داده اند که به عنوان نمونه کتاب شهداء الفضیله علامه امینی «رحمة الله علیه» را می توان معرفی کرد.

و امروز علما و روحانیت وظیفه حساس تری را بر عهده دارند و باید به این مطلب توجه داشت که دشمنان اسلام بیش از آنکه به هجوم نظامی فکر کنند برای حمله به فرهنگ و مسائل اعتقادی برنامه ریزی می کنند و از جهتی آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها نوع مواجهه را نیز تغییر داده اند و به جای اینکه خودشان رسماً حضور پیدا کنند نقشه کشیدند و جنگ با اسلام را به طور دیگری طراحی کردند تا که مسلمانان را با حیله و دروغ به جان هم بیندازند تا به نیابت آمریکا و اسرائیل با دنیای اسلام بجنگند و نتیجه را به نفع دشمنان اسلام تغییر دهند که نمونه آن در یمن، بحرین، افغانستان، سوریه و... مشهود است.

امروز دشمن از طریق فضای مجازی با القاء شبهات فراوان و حمله به اسلام و تشیع و ارزش های اسلامی و انقلابی ما مشغول هستند که همه این ها باید توسط شما عزیزان پاسخ داده شود.

بسیج اساتید باید پیشرو همه بسیجیان باشد و باید در مواقع حساس موضع گیری صحیح داشته باشد و اعلام نظر کند و باید توجه داشت که بسیج یک نیروی هیجانی نیست بلکه یک نیروی همراه با شور مقدس مبتنی بر عقل و درایت و مصلحت است، و باید این موضوع را در نظر گرفت که بسیج مربوط به یک منطقه جغرافیایی و یا یک طبقه و قشر خاص نیست؛ بلکه مربوط به همه است و امام راحل «رحمة الله علیه» در بیان خود فرمودند: « در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی هستم» و اگر امروز حوزه‌های علمیه مجمعی به نام بسیج دارد در امتداد فرمایش امام راحل« رحمة الله علیه» است که خود را یک بسیجی می دانست و فرمود: « بسیج لشگر مخلص خداست».

این انقلاب که به رهبری امام راحل« رحمة الله علیه» با این تفکر بوجود آمد باید قدر دانست و در تکریم و تحکیم آن تلاش کرد و در این میان حوزه های علمیه نقش عمده ای دارند، چرا که این انقلاب مولود حوزه است و بنیانگذار آن و رهبری امروز آن فرزند حوزه هستند و حوزه باید با حفظ استقلال و شأنیت خود از این نظام حمایت کند و در تقویت آن بکوشد.

و حوزه‌های علمیه باید دربارۀ بیان ثمرات و برکات این نظام پیشگام باشند و نسبت به آسیب‌ها و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشند تذکر دهند و روحانیت نباید نسبت به وضع مردم بی‌تفاوت باشد و به این موضوع که روحانیت مردمی‌ باشد و در کنار آنها مشکلات را درک کند و برای حل مشکل مردم تلاش نماید و به مسئولان تذکر دهد، اهمیّت دهد و مسئولان هم بدانند حوزه خیر خواه آنها است و باید به نظرات حوزه‌ علمیه که در دفاع از دین و انقلاب و مردم است اهمیت دهد.

ما معتقدیم این انقلاب زمینه ساز ظهور امام عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» است و امام راحل و عظیم الشأن «رحمة الله علیه» نیز بر همین اساس این نظام را بنیان گذاشته است و امروز هم رهبری معظم انقلاب آیت اللّه خامنه‌ای «دامة برکاته» با همین دیدگاه این کشور را اداره می‌کند.
در پایان لازم می‌دانم از برگزارکنندگان این اجلاسیه مبارک تشکر کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.
۱۴۰۰/۹/۱
حسین نوری همدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سروناز IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    درود بر علما و فقهای اسلام و لعن بر کفار و یهودیان دین ستیز