جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از فعالان و حامیان کتاب و نشر آذربایجان شرقی گفت: کتاب نباید فقط به عنوان کالای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، امروز در آیین تجلیل از فعالان و حامیان کتاب و نشر آذربایجان شرقی گفت: کتاب نباید فقط به عنوان کالای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه حق کتاب و کتابخوانی را در جامعه به جا بیاوریم باید این کالای فرهنگی در سبد خرید مردم سهم داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب در جامعه، اظهار کرد: اهل کتاب و مطالعه از فرصت های مختلف برای مطالعه کتاب استفاده می کنند و باید برای عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هر کس در حد خود به ورزش و مطالعه و کتاب بپردازد»، تلاش کرد.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: برای اولین بار در استان برای اهمیت دادن به حوزه کتاب و کتابخوانی، افرادی که در این حوزه کار خاصی انجام داده اند، تجلیل می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: این افراد از جمله شامل کسانی هستند که در باشگاه های کتابخوانی مقام کشوری کسب کرده اند، فرد قنادی که در مغازه خود ۱۴ هزار جلد کتاب دارد و آنها را به امانت می دهد و پرخواننده ترین فرد در کتابخانه های عمومی کشور است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سابقه قابل توجهی در حوزه کتاب دارد و اولین کتاب چاپی در تاریخ ایران متعلق به تبریز است، اظهار داشت: برای حفظ این جایگاه رفیع باید کتاب که رسانه ای شریف است، در همه خانواده ها جایگاه داشته باشد.

ناظمی ادامه داد: برای حمایت از تولید و انتشار کتاب، طرح ملی تخفیف فصلی کتاب همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرا می شود و در این طرح شهروندان می توانند با ارائه کارت ملی از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب بهره مند شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha