پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسمخانی با بیان اینکه همه انسان ها در این دنیا در حال داد و ستد هستند، گفت: ناآرامی های انسان از نوع سبک زندگی و جهان بینی اش نشأت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امروز در جمع طلاب خوی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه غالب افراد در زندگی خود با ناآرامی، نگرانی و اضطراب روبه رو هستند، اظهار داشت: ناآرامی های انسان از نوع سبک زندگی و جهان بینی اش نشأت می گیرد و طلاب باید از اول زندگی خود به دنبال آرامش باشند و این امر جز با شناخت مسیر میّسر نمی شود.

وی اضافه کرد: انسان در هر لحظه در حال تجارت است و عمر و عمل خود را می دهد و در مقابل آن کیفر و پاداش به دست می آورد. خداوند در قرآن کریم به این مسئله اشاره دارد و می فرماید شما را به تجارتی دلالت می کنم که از آتش جهنم نجات تان بدهد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: انسان عمر و وقت خود را می دهد و اگر آن چه را که به دست می آورد ارزش بالاتری داشته باشد در این صورت سود کرده است و انسان زمانی می تواند سود کند که کارهایش برای خداوند باشد؛ در همه امور باید پروردگار را در نظر گرفت.

وی با بیان این که مؤمن هم باید به باطن و ظاهر خود توجه کند، گفت: ملاک رفتارهای ما باید رضایت امام عصر (عج) باشد و اگر در این راه فحش و ناسزا هم به خاطر پروردگار بشنویم، عین عبادت است و اعمال ما معلوم نیست چه اندازه دارای اخلاص است، اما در ناسزاهایی که تحمل می کنیم، نمی تواند در آن ریا باشد.

حجت الاسلام قاسمخانی در پایان با بیان این که، طبق روایات حضرات معصومین به اعمال ما آگاه هستند، افزود: ائمه معصومین (ع) و حضرت زهرا (س) ناظر و اگاه به اعمال ما هستند و نباید با رفتارهای و اعمال خودمان موجب ناراحتی آن ها باشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha