پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یمن

حوزه/ "سلیم المنتصر" نویسنده یمنی نوشت: در صورت سقوط مأرب، رویای متجاوزان و مزدورانی که در آرزوی ولایت بر یمن هستند، فرو می ریزد و پروژه اشغالگران تمام می شود و هرگز برای آنها بازگشتی نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در حالی ملت مظلوم یمن حدود هفت سال است که به جرم استقلال خواهی خود و حق تعیین سرنوشتشان از سوی ائتلاف سعودی و آمریکایی و اماراتی تحت بمباران های نظامی سنگین مستکبران هستند و با محاصره شدید غذایی و دارویی همه جانبه دست و پنجه نرم می کنند که مجاهدان یمنی در آستانه پیروزی بزرگ آزاد سازی منطقه استراتژیک مارب هستند.

در همین راستا "سلیم منتصر "نویسنده یمنی یادداشتی را با عنوان" دستورات فوری اماراتی ها برای عقب نشینی از الحدیده" را به رشته تحریر در آورده که ترجمه آن به این شرح است:

پادگان نظامی امارات واقع در سواحل غربی یمن به نام گارد جمهوری با مدیریت "طارق عفاش" که با لباس مبدل زنانه از صنعا به امارات گریخت، جایی است که پول های غارت شده از یمن در آن قرار دارد، پس از آن با دستورات و پشتیبانی کامل امارات به یمن بازگشت. پس از آن تیپ‌های نظامی به نام تیپ غول‌ آسا تشکیل داد که در واقع شبه‌نظامیانی متشکل از کوتاه قدانی هستند که ناگهان و بدون اخطار در پوشش و سایه تاریکی از منطقه‌ای جغرافیایی در امتداد ساحل استان حدیده که حدود صد کیلومتر تخمین زده می‌شود، عقب‌نشینی کردند. نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر تمامی مکان‌هایی که از آنجا عقب نشینی شده و به حیات، امنیت و ثبات بازگردانده شدند، کنترل کامل را به دست گرفتند.

عقب نشینی ناگهانی، بین رهبران شبه نظامیان اماراتی اختلاف ایجاد کرد و روحیه آنها را تضعیف کرد و آنها دیگر نمی دانستند برای چه کسی می جنگد و حتی گزارش هایی از درگیری مسلحانه بین رهبران شبه نظامیان به دلیل عقب نشینی نامفهوم آنها وجود دارد و دلایل واضحی برای این عقب نشینی وجود دارد که در ادامه به اختصار به آن اشاره خواهم کرد:

اول؛ این عقب نشینی با دستور مستقیم امارات به طارق عفاش مزدور، مبنی بر عقب نشینی بدون قید و شرط از استان حدیده انجام شد که دلیل آن هشدار صریح سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی ارتش و کمیته های مردمی یمن به امارات بود. هشداری که در مورد عملیات نظامی قریب الوقوع که دامنه آن به امارات و به ویژه به دبی و ابوظبی کشیده خواهد شد و ده ها هدف در آنجا برای نابودی شناسایی شده است و اماراتی ها عواقب این حملات را متحمل نخواهند شد و می دانند که سرتیپ سریع در این مورد شوخی نکرده، بنابراین دستور عقب نشینی به طور سریع صادر شد تا از شدت خشم یمنی کاسته شود.

دوم؛ نیروهای مزدور اماراتی در سواحل دریای سرخ مسیری طولی برای استقرار در پیش گرفتند و در این بین از مناطق شرقی ساحل غفلت کردند؛ مناطقی که انصارالله در آن حضور دارند، در صورتی که اگر انصارالله دستور حمله به سمت نیروهای طارق عفاش را صادر می کرد، نیروهای متجاوز به سمت شهر الحدیده در ناحیه خوخه یا مخا را از هم متلاشی می کردند و به این ترتیب پشت خطوط دشمن هجوم آوردند و فرماندهی را از بقیه نیروهای متجاوز جدا کردند و بدین ترتیب، از بین بردن یک تیپ نظامی با تمام تجهیزات و تجهیزات آن آسانتر شد. این عقب نشینی بهترین راه حل برای این نیروهای در معرض دید بود که به هیچ سمتی نمی توانستند جز عقب نشینی و برگشت فرار کنند.

سوم؛ این عقب نشینی در چارچوب عقب نشینی های پی در پی نیروهای دشمن سعودی از استان های مهره، شبوه و عدن صورت گرفت که مقدمه ای برای عقب نشینی کامل از سرزمین های یمن و اعلام توقف تجاوزات به یمن است. در اینجا دشمن سعودی به جای عقب نشینی ذلیلانه ای که ارتش آمریکا از افغانستان به آن روی آورد به دنبال خروج با آبرو از جنگ یمن است. نیروهای آمریکایی در افغانستان برنامه عقب نشینی را اعلام کردند که ظرف ۶ ماه اجرا می شود که این برنامه موجب تقویت روحیه جنبش طالبان و افزایش و تشدید حملات آنها شد و در همان زمان، موجب ناامیدی روحیه رئیس جمهور و اعضای حکومت مزدور افغانستان، سیاستمداران افغانی و ارتش افغانستان و سرنگونی دولت افغانستان شد و رئیس جمهور افغانستان فرار کرد و نهادهای دولتی از جمله ارتش و نهادهای امنیتی سقوط کردند.

امروز بیش از هر زمان دیگری آشکار شده که یمن در آستانه آزادی کامل از چنگال دشمنان و خائنان است و بهترین شاهد، نبردهای داخل شهر مأرب است. در صورت ثبت این حماسه ها و با سقوط مأرب، رویای متجاوزان و مزدورانی که در آرزوی ولایت بر یمن هستند، فرو می ریزد و پروژه اشغالگران تمام می شود و هرگز دیگر برای آنها باز گشتی نیست.

این هفت سال درس عبرتی خواهد بود برای همه نیروهای تاریک استکباری که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد و یمنی ها مرحله جدیدی از مبارزه با نیروهای تاریکی اما با روحیه بالاتر، توانایی های بیشتر و اتحادهای قوی تر را آغاز خواهند کرد.

جنگ هنوز تمام نشده و تا محقق شدن اهداف مسیر انقلابی انصار الله که همان نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ادامه خواهد یافت. برای این اهداف، انصارالله شش جنگ با رژیم خائن سابق انجام داد و هفتمین جنگ با رژیم سعودی و مزدورانش و جنگ هشتم در حجاز برای آزادسازی حرمین شریفین از آلودگی منافقین آل سعود و جنگ نهم در فلسطین اشغالی برای آزادسازی مسجد شریف الاقصی از آلودگی و پلیدی صهیونیست ها خواهد بود.

انصارالله شوخی نمی کند و عقب نشینی نیز نمی کند و اهدافشان روشن و واضح است، حامیان داخلی آنها بیشتر از کسانی هستند که با آنها فاصله دارند و فردا فرزندان جزیره العرب راخواهیم دید که از انصار الله هستند و همان اهدافی را می خواهند که شیرهای صعده یمن برای آن به راه افتادند و تا آن زمان و تا زمانی که خداوند از آنها حمایت و پشتیبانی می کند، هیچ نیرویی در مقابل آنها نخواهد ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha