جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر اعتماد نباشد هر چقدر الگو معرفی کنیم بازهم نمی‌توان موفق شد، گفت: لازمه تشکیل دولت اسلامی هم وجود ساختار اسلامی و هم محتوای اسلامی است و صرف حضور انسان‌های مخلص و مسلمان، دولت اسلامی شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با سردار عزیز جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، با تاکید بر اینکه در برابر شبیخون فرهنگی باید فعالیت‌های مناسب و برنامه‌ریزی شده‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: امروز نیازمند انسجام و هماهنگی بین مجموعه‌های دولتی برای ایجاد اعتماد سازی در بین مردم هستیم.

وی افزود: گاهی از اوقات پس از فعالیت‌های مثبتی که زمینه ساز ایجاد اعتماد در بین مردم است، همانند حضور بسیجیان و طلاب در سیل و زلزله، شاهد یک تصمیم غلط مانند ماجرای بنزین در سال ۹۸ هستیم که دیوار این اعتماد را به هم می ریزد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) با یک سخنرانی همه مردم را منسجم می کردند، مطرح کرد: نفوذ در قلب مردم کار پیچیده‌ای برای ایشان نبود، همانند کاری که انبیای الهی با نفوذ در قلب‌ها، می‌توانستند مردم را منسجم کنند.

وی با بیان اینکه اگر اعتماد نباشد هر چقدر الگو معرفی کنیم بازهم نمی‌توان موفق شد، خاطر نشان کرد: لازمه تشکیل دولت اسلامی هم وجود ساختار اسلامی و هم محتوا اسلامی است و صرف حضور انسان‌های مخلص و مسلمان، دولت اسلامی شکل نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: برای رفع مسائل، نیازمند مدیر دغدغه‌مندی هستیم که توانایی ساختار شکنی و اصلاح ساختار ها را داشته باشد، در غیر این صورت بدون اصلاح ساختار ها علیرغم حضور مدیری دغدغه مند و کارآمد بازهم نتایج یکسان خواهد بود چرا که ساختارها یکسان است.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاسیون خود را برای مردم و نظام فدا کنند، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات، دولت‌ها به مسایل روزمره مبتلا شده اند و با درگیری در این عرصه نمی‌توان انتظار تحول را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خواستار حضور و استفاده از ظرفیت نخبگان در عرصه‌های سیاسی برای فکر و تولید شد و اظهار داشت: نهادهای علمی با استفاده از ظرفیت نخبگان باید در مسیر اصلاح ساختارهای سیاسی و اقتصادی با انجام کارهای پژوهشی و خون دل خوردن‌های شبانه روزی حرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha