سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:‌ امروز بیش از هر زمانی دیگر نیاز به همبستگی میان مسلمین احساس می شود. اهل بیت عصمت و طهارات همواره شیعیان را به پرهیز از اختلاف دعوت می نمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با اتحادیه علمای اهل بیت ترکیه، با اشاره به سابقه اسلام در ترکیه گفتند: مردم ترکیه مردم بسیار روشن، متدین و مهربان هستند. در زمانی که در ترکیه بودم، با وجود فرقه‌های مختلف؛ مسلمانان ترکیه را بسیار معتقد به اسلام، مهمان نواز و مهربان دیدم.

معظم له در ادامه با بیان اهمیت وحدت و اتحاد میان مسلمانان افزودند: امروز بیش از هر زمانی دیگر نیاز به همبستگی میان مسلمین احساس می‌شود. اهل بیت عصمت و طهارت همواره شیعیان را به پرهیز از اختلاف دعوت می‌نمودند.

این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت جایگاه علما بیان داشتند: معتقدم افرادی که قصد تبلیغ معارف اسلامی را دارند باید نخست فقیه باشند. تبلیغی کامل است که شخصی در آداب و معارف دینی مهارت و تخصص داشته باشد تا بتواند اسلام را در همه ابعاد به مردم بشناساند، چرا که اسلام دارای ابعاد اقتصادی، اخلاقی، جهادی، سیاسی و حکومتی و معارف کلامی می‌باشد.

حضرت آیت نوری همدانی، با اشاره به تلاش‌های علما برای نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) افزودند: یک فقیه فرزانه‌ای با دلی به وسعت دریاها و اراده کوه‌ها قیام کرد، فلسفه قیام امام راحل (رحمت الله علیه) این بود که هنگامی که اسلام در ضعف بود، امام خمینی در مقابل شرق و غرب و مستکبران جریانی را به وجود آورد که هشت‌سال جوان‌های ما فوج فوج می‌رفتند و به شهادت می‌رسانند. استکبار جهانی تمام امکانات خود را برای از بین بردن انقلاب اسلامی بکار برد؛ اما امام راحل (رحمت الله علیه) توانست این جوانان را بسیج کند و به میدان بفرستد.

معظم له با اشاره به نقشه‌های شوم استکبار جهانی گفتند: امروز، روزی است که مستکبرین کل جهان در مقابل شما قرار می‌گیرند؛ آمریکا، عربستان، صهیونیست‌ها و امثال آن‌ها خودشان به میدان نمی‌آیند، اما پول، اسلحه و نقشه از آن‌هاست. مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند متأسفانه امروز مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، بحرین، افغانستان در شرایط بدی به سر می‌برند باید در مقابل آن‌ها آگاه باشیم.

خبرنگار: یوسف شعبانعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha