پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید نصیر حسینی:

حوزه/نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در دیدار گروه جهادی شهید رمضانی با اشاره مشکلات اقتصادی را باعث کاهش ازدواج جوانان دانست و گفت: وقتی جهیزیه با قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد شاهد افزایش ازدواج هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، گروه جهادی شهید رمضانی تهران، پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: کمک به نیازمندان کار خداپسندانه و ارزشمندی است. اینکه با دغدغه گروه جهادی تشکیل دادید جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) توصیه کرده اند به فکر نیازمندان باشید، بیان کرد: نمی شود که انسان از محرومین جامعه غافل باشد، خاصیت اسلام نیز این است که در هر جای عالم مظلومی باشد به او کمک شود و هر گاه ظالمی باشد باید به او تاخت.

امام‌ جمعه یاسوج بیان کرد: این حرکت‌ها بسیار ارزشمند و خدا پسندانه است، از طرفی فرهنگ سازی و هم باعث می شود خیلی ها جلو بیایند و در اینگو کارهای خیر شرکت کنند .

وی به تامین جهیزیه برای زوج های نیازمند اشاره کرد و گفت: تورم موجود باعث کاهش ازدواج در سطح کشور شده است، وقتی جهیزیه با قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد شاهد افزایش ازدواج نیز هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: پرداختن به موضوعاتی چون صنایع دستی و دست بافت ها نیز موضوع مهمی است، اشتغال خانگی توسط زنان و مردان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد که این قشر تنها به دنبال نهادهای حمایتی نباشند و خود مشغول کار شوند.

حسینی بیان کرد: فرهنگ کار باید ایجاد شود و کار کردن را آموزش دهیم؛ در این استان نیز ظرفیت های خوبی در بخش آب، دامداری، کشاورزی و ... دارد؛ ۲۰۰ بقعه امامزاده داریم و یک سوم جمعیت استان سادات هستند.

وی افزود: هرچند که کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد، اما این استان موقعیت گردشگری بسیار خوبی دارد که می تواند برای توسعه استان تاثیرگذار باشد.

رمضانی، مسول گروه جهادی شهید رمضانی نیز در این دیدار گفت: از ابتدای کرونا تاکنون ۳۲۰ جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا کردیم؛ با توجه به اینکه طلاب شرایط مالی خوبی ندارند تعداد نیز کارت هدیه به این قشر داده شد.

وی بیان کرد: از جمله فعالیت های این گروه جهادی در زمینه های جهیزیه، کمک به ازدواج آسان، تامین معیشتی، مسکن، وام های فوری و سایر موارد فعالیت داشته است.

رمضانی اظهار کرد: اکنون برخی از اعضای این گروه جهادی در منطقه شوت آور شهرستان کهگیلویه استان در حال فعالیت هستند؛ برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست استان نیز طرح هایی را مد نظر داریم؛ امروز ظرفیت سنجی و نیازسنجی هایی در استان انجام می دهیم تا متناسب با آن ها حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha