پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 992473
۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این که روحانیت، امام و راهبر ۲۲ قشر دیگر بسیج است، گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب جهانی رسول الله(ص) است و امتداد آن، بسترساز و زمینه آفرین دولت فراگیر ولی عصر(عج) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب(علیه السلام) قم در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، حضور در جمع نورانی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه و نمایندگان پاسداران حریم افکار و عقاید جامعه را مایه مباهات و خرسندی دانست و ابراز داشت: اگر دل‌های خود را با خدای متعال گره بزنیم، قطعا باری تعالی دعای انسان را مستجاب و در دنیا مبلغ، مبین و مفسر احکام نورانی خویش قرار خواهد داد.

وی عشق به پیامبر و اهل بیت رسول الله(علیهم السلام) را رهایی بخش آدمی از منجلاب، گرفتاری‌ها، مشکلات و ناهنجاری‌ها دانست و اذعان داشت: بهره‌مندی عالم از محضر انبیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) نشان دهنده جایگاه عظیم ایشان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب(علیه السلام) قم، ضمن تاکید بر تزکیه نفس و با بیان این که در تبلیغ دین باید گام های مستحکم و استوارتری برداریم، اذعان داشت: تمام کسانی که در طول تاریخ اسلام عزیزترین هستی خود یعنی جان را برای حفظ دین عطا کردند بسیجی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به این که بسیج در عرصه های مختلف کشور افتخارآفرینی کرده است، ابراز داشت: بسیج امروز در گستره عالم ایفای نقش می‌کند و جبهه مقاومت مستحکمی را در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی تشکیل داده است.

وی به دایره برکت بسیج و فداکاری، حماسه‌سازی و از خودگذشتگی بسیج اشاره و با بیان این که روحانیت، امام و راهبر ۲۲ قشر دیگر بسیج است، اذعان داشت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته و برگرفته از انقلاب جهانی رسول الله(صلی الله علیه و آله) است و امتداد آن، بسترساز و زمینه آفرین دولت فراگیر ولی عصر و امام زمان(عج) خواهد بود. این اتفاق نخواهد افتاد مگر این که امامان این مسیر خود را آماده این حرکت الهی نمایند.

روحانیت، راهبر ۲۲ قشر دیگر در بسیج است

وی در ادامه، ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی با تاکید بر این که رسالت مهمی برعهده طلاب و روحانیون نهاده شده است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون با تمام ظرفیت و توانمندی وجود خود را برای اعتلای نظام اسلامی در طبق اخلاص قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: اگر روزی دین در خطر بیافتد، طلاب و روحانیون باید نخستین خاکریز در مقابل بدخواهان و زیاده خواهان عالم را تشکیل داده و جلوی بسیاری از بدعت‌ها را بگیرند و اگر در این وظیفه کوتاهی کنیم، گرفتار عذاب‌های عظیم، الیم، مقیم و مهین خواهیم شد.

وی بر اهمیت توجه به گسترش ناهنجاری‌های در جامعه اسلامی تاکید کرد و با بیان این که باید همچون حوزه سخت در جنگ نرم نیز مستحکم و استوار ایستادگی نماییم، خاطرنشان کرد: علما طلایه داران جنگ نرم هستند و در صورت عدم قیام علما و فضلا در مقابل تهدیدگران جنگ نرم، این جنگ به سمت نابودی اسلام و دین سوق خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب(علیه السلام) قم، با اشاره به این که زمینه حضور طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی باز است، یادآور شد: پیوند دو عنصر اصلی اسلامیت و جمهوریت در ایران اسلامی توانست ابهت تمام قدرت‌های عالم را درهم تنیده، قدرت تاثیرگذاری در منطقه و جهان داشته باشد.

وی بر حضور فعال، مؤثر و کارآمد و ماندگار طلاب و روحانیون در صحنه های جنگ نرم تاکید کرد و با اشاره به این که دشمنان اسلام هیچگاه آرام نخواهند گرفت، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به دنبال بازسازی ابهت از دست رفته شان هستند که توسط ملت ایران و در دوران انقلاب اسلامی رو به زوال نهاده.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که «بای» بسیج، بصیرت؛ «سین» آن به معنای سازماندهی؛ «یاء» آن به معنای یارگیری، کادرسازی و تربیت نیروی انسانی و «جیم» بسیج به معنای جهاد، ایستادگی و پایداری است، اظهارداشت: ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی جامعه همواره بر عهده علمای دین نهاده شده است؛ نیاز است تا طلاب بسیجی بیش از پیش در برابر ناملایمات و نقشه بدخواهان ایستادگی نمایند.

روحانیت، راهبر ۲۲ قشر دیگر در بسیج است

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد هفته بسیج را روز مبارزه با منافقین و استکبار و مقابله با ناامن کنندگان مرزهای ایران اسلامی دانست و اذعان داشت: پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در مدینه با تفکر بسیجی با کفر مقابله نمودند.

وی با تاکید بر این که درصد زیادی از نمایندگان طلاب و فضلای حوزه از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه شیاطین و نفوذی ایادی استعمار در برخی از شهرها مشکلات فراوانی را برای شهروندان مناطق مرکزی کشور ایجاد و زاینده رود را به سمت خشکی سوق داده‌اند تا بتوانند از قبل آن، تهدیداتی را برای امنیت کشور ایجاد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، کشتار دام‌های مولد و جوجه‌های یکروزه را تنها بخشی از توطئه‌های نفوذیان علیه ملت برای ایجاد نارضایتی در کشور دانست و تصریح کرد: جان و آبروی ما بسیجیان فدای راه دفاع از اسلام و انقلاب بوده، جانفشانی در این مسیر را بزرگترین افتخار می‌دانیم.

روحانیت، راهبر ۲۲ قشر دیگر در بسیج است

حجت الاسلام علی زنگویی نماینده طلاب شهرستانهای تربت جام ، باخرز، تایباد ، صالح آباد و خواف در مجمع نمایندگان طلاب به عنوان سخنران نخست پیش از دستور ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با بیان این که امیدواریم بتوانیم این شجره طیبه که درخشش مکتب اهل بیت علیهم السلام را هدف قرار داده است را قدر بدانیم، اظهار داشت: بسیج مستضعفین عنصری مهم در مبارزه با استکبار جهانی و مقابله با دست درازی ایادی استعمار است.

وی بر اهمیت جایگاه تفکر بسیجی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: بسیج در مجمع نمایندگان آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است، این تفکر می تواند پایه و اساسی از شکل گیری شبکه سراسری نخبگان مومن را در جهان به دنبال داشته باشد.

نخستین ناطق پیش از دستور این جلسه با بیان این که روحانیت علمدار کاروان بزرگ بسیج هستند، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی توانسته نقش آفرین بوده و در صورت نیاز با ورود قوی به عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی، ثمرات ارزشمندی را از خود به یادگار گذارد.

حجت الاسلام زنگویی در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از ظرفیت های تبلیغی منطقه خواف، تربت جام ، باخرز، تایباد و صالح آباد ارائه کرد.

روحانیت، راهبر ۲۲ قشر دیگر در بسیج است

حجت الاسلام قلی پور نماینده طلاب و فضلای بهشهر نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور مجمع عمومی بر اهمیت توجه به انتخاب و مسئولیت در برابر انتخاب تاکید کرد و ابرازداشت: هر فردی با انتخاب خود عرصه جدیدی را پیش روی زندگی اش می گشاید و روحانیت به عنوان شاگردان امام صادق(علیه السلام) از مسئولیتی بسیاری سنگین و حساس برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حضور در دوران انقلاب اسلامی، مسئولیت روحانیت را بسیار حساس و سنگین نموده است، خاطرنشان کرد: مردم انتظارات فراوانی از طلاب و روحانیون دارند؛ احترام و تکریم ریش سفیدان و سالخوردگان به عالمان دین ناظر به ویژگی‌های بارز طلبگی علوم الهی و تمسک به سیره نبوی و اهل بیت علیهم السلام است؛ باید قدردان محبت مردم نسبت به روحانیت باشیم.

نماینده طلاب و فضلای بهشهر نوکری اباعبدالله الحسین(ع) و شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را مهمترین شاخص طلاب علوم دینی عنوان کرد و یادآور شد: عموم مردم عزیز همان انتظار از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) را از آراستگان به لباس روحانیت و خدمت به دین نیز دارند.

حجت الاسلام قلی‌پور در بخش پایانی سخنان خود پیروی از ولایت را از الزامات طلبگی علوم آل الله عنوان کرد و یادآور شد: بسیجیان فدایی امام و ولایت بوده، جان خود را در راه دفاع از ولایت تقدیم می‌کنند؛ بر طلاب و روحانیون بسیجی لازم است تا نیروهای نخبه و فعالی را برای دفاع از ولایت تربیت کنند؛ هیچ فردی، همچون رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حامی ملت و عزت آفرین جامعه اسلامی نیست.

روحانیت، راهبر ۲۲ قشر دیگر در بسیج است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha