سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست بصیرت افزایی سیاسی در مدرسه امیرالمومنین(ع) رشت

حوزه/ سردار حزنی گفت: کسانی که در راه و مسیر شهدا و آرمان‌های آنها حرکت می‌کنند، خاطرات و قهرمانی آنان را ثبت می‌کنند، نه تنها برای مردم، عزیز هستند، بلکه نزد خداوند نیز پاداش خواهند داشت. بعضی‌ها می‌گویند چرا این نکات را یادآوری می کنید؟ به آنها می گوییم که حقایق باید گفته بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، سردار سید ضیاءالدین حزنی، در نشست بصیرت افزایی سیاسی که پنجشنبه ۴ آذرماه از سوی مدیریت حوزه علمیه استان گیلان، در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که همه در آن مشارکت کرده اند. در ۸ سال دفاع مقدس از تمامی صنف‌ها، گروه‌ها و اقلیت‌های دینی شهید به جامعه تقدیم کرده‌ایم و باید این رشادت‌ها و کارهایی که رزمندگان و شهدا در جبهه‌ها انجام داده‌اند و جنایت‌های دشمنان را سینه به سینه به فرزندانمان انتقال بدهیم.

وی در ادامه اشاره‌ای به جنایت‌های صدام کرد و گفت: جنگنده‌های عراقی، فرانسوی، اماراتی و سعودی در یک روز با بمباران مردم کرمانشاه، زمانی که مردم کرمانشاه برای تشییع جنازه‌ شهدا به خیابان‌ها آمده بودند، ۸۰۰ نفر را شهید کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: جنایت‌های از جمله استفاده از ۶۰۰۰ هزار بمب شیمیایی در ۸ سال جنگ تحمیلی چیز کمی نیست و بزگترین قربانی سلاح شیمیایی کشور ما است.

وی اظهار کرد: سازمان ملل با خوش خدمتی به دشمنان، سابقه خوبی در پرونده خود به ثبت نرسانده است؛ این سازمان ۸ سال سکوت کرد و وقتی رزمندگان اسلام پیشروی می‌کردند، مردم ایران را دعوت به خویشتنداری می‌کرد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی سپاه پاسداران با اشاره به بررسی یک هزار و ۱۴۰ جنگ انجام شده در ۲ هزار و ۷۲۰ سال از تاریخ کشور ایران، خاطرنشان کرد: با بررسی این جنگ‌ها متوجه می‌شویم که شهدای ما چقدر مظلوم و البته قهرمان بودند.

وی گفت: در طول تاریخ؛ در ۶۷۰ جنگ پیروز شدیم، ۴۴۰ جنگ شکست خوردیم، ۵۵ جنگ به صلح انجامید و یازده جنگ نیز به مرور زمان به فراموشی سپرده شد، اما بعد از انقلاب اسلامی یک جنگ صورت گرفت که با همه آنها فرق دارد.

سردار حزنی با اشاره به قداست و معنویت دوران دفاع مقدس، گفت: فیل آبی، اسب آبی، خرگوش سفید و … از جمله رمزهای عملیات عراقی‌ها بود، اما تمامی رمزهای ما برگرفته از اسامی بابرکت ائمه اطهار(ع) بود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی سپاه پاسداران ادامه داد: امام(ره) بهترین فرمانده جنگ بود و مدیریت جنگ را به نحو احسن انجام می‌داد به طوری که فرانسوی‌ها مات و مبهوت مانده‌ بودند؛ جنگی که به صورت مستقیم با ۶ کشور و به صورت غیر مستقیم با چندین کشور انجام بگیرد و یک وجب خاک هم به دشمن ندهد قطعا با فرماندهی شخصی هوشمند انجام گرفته است. ابرقدرت‌های دنیا از بلوک شرق و غرب گرفته تا کشورهای اروپایی تمام زورشان را زدند تا ایران اسلامی را ساقط کنند، اما با تدابیر و فرماندهی امام این نقشه شوم دشمنان با خاک دفن شد.

سردار حزنی ادامه داد: در زمان رضاشاه در پیمان سعدآباد، آرارات را به آتاتورک داد که آرارت منشاء پرآب‌ترین رودخانه‌های جهان است و هیرمند را به افغانستان داد و حق کشتیرانی اروند را به عراق داد که مردم ایران اگر می‌خواستند کشتیرانی کنند باید مجوز کتبی از استاندار بصره می‌گرفتند و محدرضا شاه هم در دهه پنجاه بحرین را دو دستی تقدیم کرد.

وی افزود: رمز موفقیت ما این است که ارزش شهدای خودمان را فراموش نکرده‌ایم و کسانی که در راه و مسیر شهدا و آرمان‌های آنها حرکت می‌کنند، خاطرات و قهرمانی آنان را ثبت می‌کنند، نه تنها برای مردم گرامی عزیز هستند، بلکه نزد خداوند خویش نیز پاداش خواهند داشت. بعضی‌ها می‌گویند که چرا این نکات را یادآوری می‌کنید؛ باید به آنها گفت که حقایق باید گفته بشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha