پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته بسیج

حوزه/ فرمانده پایگاه بسیج موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان گفت: امام خمینی(ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج استناد کرد که فرمودند: «دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی امری است که در مواقع خطر، تکلیف شرعی و الهی و ملی است و برتمام قشرها و گروه‌ها واجب است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم محیاپور در نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با محوریت «اهداف تشکیل بسیج» با حضور جمعی از طلاب و کارکنان موسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: بسیج، یادگار امام خمینی(ره) و شجره طیبه است و اگر به مبانی تشکیل بسیج توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توجه کنیم، هدف از تشکیل آن مشارکت مردم‌سالاری دینی یعنی مشارکت مردم در اداره حکومت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می‌کند که در مقابل خطرات و تهدیدات، به گونه‌ای منطقی و شیوه‌ای صحیح با آن برخورد کند؛ و در این زمینه به سخن امام خمینی(ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج استناد کرد که فرمودند: «دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی امری است که در مواقع خطر، تکلیف شرعی و الهی و ملی است و برتمام قشرها و گروه‌ها واجب است».

فرمانده پایگاه بسیج اساتید و نخبگان الزهراء(س) گرگان، مهمترین ویژگی بسیج، ایمان و اعتقاد قلبی به خالق یکتا معرفی کرد و در این زمینه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشاره کرد که فرمودند: «ایمان به خدا رابطه مستحکم نیروهای بسیجی با حق تعالی است زیرا بسیج رضایت حق‌تعالی را مبنای حرکت و فعالیت خود می‌داند؛ بنابراین مهمترین مشخصه بسیجی مکتبی بودن آن است».

محیاپور خاطرنشان کرد: جهاد همه جانبه در راه خدا، نگهبانی از انقلاب، دستاوردهای نظام مقدس اسلامی از دیگر جنبه‌های مکتبی بودن نیروهای بسیجی است.

وی، وجود بسیج را موجب اطمینان‌بخشی به ملت ایران، ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان انقلاب اسلامی و ناامیدی آنها در اجرای توطئه‌ها برشمرد و تصریح کرد: بسیج و بسیجیان در همه زمینه‌ها از جمله جنگ تحمیلی، سازندگی، مبارزه با بیماری‌ها بخصوص کرونا، کمک به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، شناسایی تروریست‌ها و ... فعالیت مستمری داشته است.

استاد حوزه خواهران، با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که بسیج را یک نهاد فرهنگی و فعالیت یک بسیجی را عبادت می‌دانستند، افزود: پایگاه بسیج این مدرسه از سال ۱۳۷۹ با موافقت آیت‌الله نورمفیدی و به عنوان یک نهاد فرهنگی در جهت رشد و ارتقای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه شروع به کار کرد؛ که فعالیت های وسیع و چشم‌گیر این پایگاه در طی سال‌های مختلف موجب کسب رتبه‌های استانی و کشوری آن شده است.

محیاپور با توجه به فرموده امام خمینی(ره) که فرمودند: «من به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم مرا با بسیجیان محشور گرداند چراکه در دنیا افتخارم این است که یک بسیجی ام»، ادامه داد: بسیج از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ شهدای بسیجی گرچه معصوم نبودند اما به سبب اخلاصی که داشتند به یکی از مقامات معصومین(علیهم‌السلام) یعنی شفاعت بندگان رسیده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha