جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از شخصیت های  دینی ترکیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس هیئت امنای مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه با اشاره به فعالیت این مجمع با عضویت اکثریت علمای شیعه از این مرکز به عنوان مرجع تأمین مطالبات جامعه شیعی کشور ترکیه یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قدیر آکاراس، رئیس هیئت امنای مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه، موسوم به (اهلادر) در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با بیان اینکه مجمع علمای اهل بیت ترکیه سال ۲۰۱۱ با مرکزیت استانبول تشکیل شد، اظهارکرد: این مجمع متشکل از اکثریت علمای فعال شیعه در ترکیه است.

رئیس هیئت امنای مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه افزود: ساماندهی مسائل مربوط به مساجد و حسینیه‌های فعال شیعی در ترکیه، ارتباط مستمر بین مبلغان شیعی در ترکیه و کشورهای غرب اروپا از جمله بالکان و قفقاز، ارتباط جامعه شیعی با حکومت و دولت‌های ترکیه و رفع مشکلات سیاسی و حقوقی شیعیان، ایجاد هماهنگی بیشتر بین شیعیان، ایجاد ارتباط با علما و فرهیختگان اهل سنت در چارچوب وحدت، اطلاع‌رسانی اخبار جهان شیعه از طریق سایت www.ehlibeytalimleri.com و همکاری با شبکه تلویزیونی ۱۴ و دیگر شبکه‌های تلویزیونی برای برآورده شدن نیازهای این شبکه‌های تلویزیونی در حوزه‌های علمی و معارفی از جمله اهداف و سیاست‌هایی است که در این مجمع دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: هیئت امنای مجمع تاکنون به دفعات مختلف با رئیس سازمان دیانت ترکیه و وزیر مربوطه دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند و در خصوص مسائل مربوط گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند؛ رئیس سازمان دیانت ترکیه یک شخصیت میانه‌رو و منصف است که برای ایجاد وحدت بین شیعه و اهل سنت تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد.

آکاراس یادآور شد: با دیگر وزرای ترکیه و نمایندگان مجلس از احزاب مختلف نیز دیدارهای متعددی داشته‌ایم و آن‌ها نیز بازدیدهایی از مجمع علمای اهل بیت(ع) شیعه در استانبول داشته‌اند و بازدید آن‌ها از مجمع، نشان‌دهنده اعتماد متقابل و ایجاد زمینه‌های همکاری بوده است.

وی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه تأمین مساجد، حسینیه‌ها و همچنین تأمین و اعزام مبلغ برای این مناطق یکی از مشکلات عمده جامعه شیعه در ترکیه است و این مجمع تلاش دارد، نیازهای جامعه شیعه را در اولین فرصت تأمین کرده و مشکلات موجود را تا حد امکان مرتفع کند.

این فعال اجتماعی اظهار کرد: هم‌اکنون برای تأمین مبلغان خود هم از روحانیون مقیم و هم از علمایی که در حال حاضر در حوزه علمیه قم و حوزه نجف مشغول به تحصیل هستند، استفاده می‌کنیم و در ایام تبلیغی سعی می‌کنیم از وجود آن‌ها بهره‌مند شویم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha