جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلیعه حضور سمنان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: بانوان طلبه در گام دو مانقلاب اسلامی باید در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی برجسته باشند و به تبلیغ، پژوهش و آموزش بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی نجم، عصر پنج شنبه در اختتامیه همایش استانی طلیعه حضور بانوان جدید الورود سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۴۰۱ اظهار داشت: خداوند در آیه ۳۵ سوره مائده«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» می فرماید: ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

وی تصریح کرد: در این آیه افراد خاص را در بر می گیرد که تقوا که به معنای انجام واجبات و ترک محرمات وملاک سنجش افراد است تا بتوانند در واجبات استقامت و پایداری نمایند و خداوند مقامات بالاتر را هم به ایشان عطا خواهد کرد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: اگر انسان نتواند به ائمه اطهار علیهم السلام وصل شود به هیچ جای دیگری نخواهد رسید و در قرآن، سوره نجم آمده است مفسدین، ایمان و عمل صالح را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خودشان دانستند در حالی که انسان با تلاش و همت بلند می تواند پله های ترقی را طی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین نجم گفت: همان طور که یک پزشک با جسم آدمی و امراض جسمانی سرو کار دارد؛ طلبه نیز با روح و جان انسان سرو کار دارد و وظیفه او تبلیغ، پژوهش و آموزش است.

وی تصریح کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، طلاب باید در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی برجسته باشند و طلاب باید نقش خودشان را از برجسته ترین نقش ها بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha