پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بحران آب مشکل ملی است و نباید از دولت انتظار حل مشکل در چند روز را داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده گفت: اولین گام تربیت فرزند صالح انتخاب همسر صالح است. صفات اخلاقی مادر به فرزندان منتقل می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ما مقابل فرزندان خود در انتخاب مسیری که صفات شایسته‌ای نداشته باشد مسئول هستیم، افزود: تمام مسئولین باید برای حل مشکلات اقتصادی چاره‌ای بیندیشند که این مساله عامل مشکلات فرهنگی و مشکلات جوانان در بحث ازدواج است.

وی ادامه داد: یکی از پایه‌های اصلی تربیت فرزند انتخاب همسری با ایمان و با اخلاق است.

امام جمعه تبریز به سالروز شهادت شهدای هسته‌ای کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه سالگرد شهید دکتر مجید شهریاری و محسن فخری زاده هستیم که جانشان را فدای انقلاب اسلامی کردند و در راستای علم تلاش مجاهدانه کردند.

وی به سالروز حادثه قطار تبریز- مشهد در سال ۹۵ نیز اشاره کرد و گفت: سالگرد شهادت زائران آسمانی قطار تبریز مشهد در سال ۹۵ است. متأسفانه بعد از ۵ سال مسئولین و مسببان آن حادثه مشخص و مجازات نشده‌اند. از دستگاه قضائی خواستار شناسایی و مجازات مسببان آن ماجرا هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به هفته بسیج نیز اشاره کرد و افزود: در سالروز تشکیل بسیج هستیم. امروز در مصلی شاید صحنه‌های بودم که احساس غرور کردم، وجب به وجب مصلا پر از بسیجیان بود و حلقه‌های صالحین را تشکیل داده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: امیدواریم برنامه ریزی شود تا همیشه این حلقه‌های صالحین در مصلا قبل از نماز جمعه تشکیل شود. برادران بسیجی باید بدانند که بسیجی بودن شاخصه‌هایی دارد.

وی گفت: بسیجی باید پرهیزکار باشد، باید اهل از خود گذشتگی، با محبت، اعتقاد راسخ به نظام اسلامی، شهامت، مردمی، علم و آگاهی، نظم و آمادگی برای رزم و هویت ملی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیج متعلق به مردم است همانگونه که امام خمینی (ره) تشخیص داده بودند، افزود: بسیج همچنان با استقامت و استوار در مقابل دشمنان نظام ایستاده، بسیج یک فرهنگ و تفکر بوده و بسیج پاره تن ملت است.

وی با اشاره به اینکه بسیج خادم مردم است، گفت: بسیج از مردم و برای مردم است و یکی از بی نظیر ترین نمونه‌های تشکل‌های مردمی در جهان است.

امام جمعه تبریز همچنین به دلاورمردی اخیر نیروهای دریایی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش یک نیروی بین المللی و یک نیروی اقتصادی است. اسکورت کشتی‌های کشور در مقابل دزدان دریایی و حفاظت از آنها وظیفه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این شاخصه‌ها آن را به نیروی راهبری تبدیل کرده است.

وی سپس در خصوص شهید مدرس نیز گفت: سالروز شهادت آیت الله مدرس به دست رضاخان و روز مجلس است. وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری بوده و امیدواریم تمام نمایندگان مثل شهید مدرس باشند و مصالح کشور را در رای‌های خود در نظر بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امام فرمودند مجلس در رأس امور است چون کار ریل گذاری کشور را برعهده دارد. دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون‌های مجلس انجام وظیفه کنند. اقتدار مجلس باید به دست خود مجلسی‌ها باشد و خود آنها این اقتدار را حفظ و بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید در طراز انقلاب اسلامی بوده و با مردم همراه باشند، افزود: یکی از اصلی ترین شاخص‌های شهید مدرس اهمیت به جایگاه مردم بود و می‌گفت ما وکیل هستیم و باید نظر موکل خود را بدانیم چنان که با مردم کوچه و خیابان به گرمی صحبت می‌کرد که از طرف دیگران مورد مذمت قرار می‌گرفت.

امام جمعه تبریز به تنش آبی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: تنش آبی یک ابر چالش است که به نگاه و تحلیل چند وجهی نیاز دارد. یک وجه تغییرات اقلیمی جهانی و گرم شدن کره زمین است و وجه دیگر شرایط اقلیمی در ایران است، که به دلیل دوری از دریاهای بزرگ مشکل کم آبی داریم و البته کاهش نزولات آسمانی را نباید فراموش کنیم.

وی ابراز داشت: مشکل کنونی فقط کمبود آبی نیست، بلکه مشکل از مدیریت مصرف آن است. باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد. این مشکل یک موضوع ملّی بوده و نگاه استانی به آن اشتباه است.

امام جمعه تبریز گفت: همه باید بدانیم راه حل اصلی مشکل پیچیده است و نباید از دولت انتظار حل آن را در یکی و دو روز داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: از تمامی مسئولین کشوری و استانی می‌خواهیم به موضوع کم آبی در استان ما و خشکی دریاچه ارومیه توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha