چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/ امام‌جمعه قمصر گفت: از دولت انقلابی می‌خواهیم در مقابل مستکبرین داخلی و تعدی‌کنندگان به بیت‌المال هم بایستند و سفره حقوق‌های نجومی را جمع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه قمصر با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: مطابق خواسته و هدف امام راحل و رهبر معظم انقلاب امروز بسیج و تفکر بسیج صادر شده و در هرکجا با نامی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام اولین سالگرد شهادت دانشمند بزرگ هسته‌ای کشور شهید فخری‌زاده و همچنین دوازدهمین سالگرد شهادت دانشمند دیگر هسته‌ای کشورمان شهید علی‌محمدی هستیم که مصادف شده با ازسرگیری مذاکرات وین بین ایران و ۱+۴ با محوریت لغو تحریم‌های ایران و تعهدپذیر شدن طرف‌های غربی در مقابل برجام که در مقطع حساسی است.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: برای برخی شاید سؤال پیش بیاید که چرا عده‌ای در کشور از ابتدا مخالف برجام بوده‌اند و حالا طرف‌دار برجام شده‌اند؟ پاسخ این است که دولت قبل با زیر پا گذاشتن شروط رهبری معظم انقلاب و همچنین شروط شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و عبور از تمامی خطوط قرمز یک‌طرفه و در نهایت اعتماد به دشمن به‌تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرد، قلب رآکتور آب سنگین اراک را با بتن پر کردند، اورانیوم‌های غنی شده را از کشور خارج کردند.

وی بیان داشت: علاوه بر این غنی‌سازی اورانیوم را تقریباً تعطیل کرده و بسیاری از سانتریفوژ را به‌کلی جمع کردند.

امام‌جمعه قمصر بیان داشت: ما در قضیه برجام آنچه تعهد کردیم انجام دادیم و طرف مقابل وقتی دید ما خودمان با دست دولت خودمان همه تعهدات را انجام داده‌ایم لذا هرگز حاضر به انجام تعهدات خود که از اصلی‌ترین آن رفع تحریم‌ها بود نشد.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی باتوجه‌به امضای برجام اگر اعلام کند از برجام خارج می‌شود راه را برای اجماع جهانی علیه خود باز می کند لذا دیگر چاره‌ای جز اجرای برجام را نداریم و باتوجه‌به عمل به تعهدات باید به حداقل منافع برجام اکتفا کنیم نه اینکه برجام شاهکاری بوده که امروز همه عاشقش باشند، برجام همان خسارت محض است که چاره‌ای جر متعهد بودن به آن نداریم مگر اینکه تمامی طرف‌ها از آن خارج شوند.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: البته امریکایی‌ها در حال تلاش برای فشار بر کشورمان هستند تا بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند اما زهی خیال باطل که بتوانند ملت ما را به‌زانو در بیاورند آمریکائی‌ها همان‌هایی هستند که در افغانستان مفتضحانه از ایران شکست خودند در سوریه با وقاحت از شما مردم شکست خودند در عراق از زن و مرد ما شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: از دولت انقلابی می‌خواهیم همین‌طور که مقابل امریکای مستکبر می‌ایستد در مقابل مستکبرین داخلی و تعدی‌کنندگان به بیت‌المال هم بایستند و سفره حقوق‌های نجومی را در دولت و همچنین سایر نهادها مانند شهرداری ها و نهادهای خصولتی را جمع کند و دست دلالان را از اقتصاد کشور قطع و اجرای عدالت اجتماعی را در جلوی چشم مردم نمایان کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha