جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب جدید

حوزه/مدیر مرکز نشر المصطفی از چاپ جدیدترین اثر این مرکز با عنوان «اندیشه‌نامه کلامی امامیه و فِرق اسلامی به روایت شیخ مفید» به قلم سیدعابدرضا نوشادرضوی از طلاب هندی المصطفی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی نوبخت، مدیر مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: کتاب «اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات»، مهم‌ترین اثر کلامی فقیه برجسته و متکلم اثرگذار امامیه شیخ مفید و برخوردار از جایگاه و اهمیت خاصی است.

وی افزود: کتاب «اوائل المقالات...» در سنجش با دیگر متون کلامی از این ویژگی برخوردار است که شیخ مفید در آن، آراء کلامی امامیه را با آراء کلامی مذاهب و متکلمان فرق دیگر مقایسه کرده و افتراقات و اشتراکات آن‌ها را نشان داده و مواضع اعتقادی خود را عرضه کرده است.

مدیر مرکز چاپ و نشر المصطفی ادامه داد: شیخ مفید در این کتاب مختصر، ضمن ۱۵۶ گفتار، از موضوعات گوناگون کلامی و بعضا فقهی، اصولی، حدیثی و علوم قرآنی بحث، و دیدگاه‌های گوناگون موجود را معرفی کرده است. بر این اساس، اوائل المقالات نه تنها اثری کلامی بلکه یک منبع فرقه‌شناختی است.

در ادامه حجت‌الاسلام نوبخت یادآور شد: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی در سالی که مزین است به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، با هدف ترویج و نشر فرهنگ غنی اسلامی و تولید ارزشمند آثار علمی، کتابی با عنوان نام امسال را تهیه، تدوین و آماده نشر کرده است تا گام دیگری در این راه برداشته باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha