پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ یادواره سرداران و شهدای جهادگر منطقه کاشان

حوزه /نخستین یادواره سرداران و شهدای جهادگر شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل و نطنز همزمان با هفته بسیج، با حضور وزیر جهاد کشاورزی، در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نخستین یادواره سرداران و شهدای جهادگر شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل و نطنز همزمان با هفته بسیج، شامگاه جمعه ۵ آذر با حضور وزیر جهادکشاورزی ، نماینده ولی فقیه در کاشان ، روحانیون ، امام جمعه نطنز وجمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا در تالار علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تمامی عزت، سربلندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی به برکت شهداست.

وی به نقش جهادگران بسیج در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جهادگران به عنوان سنگرسازان بی سنگر در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و فداکاری خوش درخشیدند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جهادگران در کمک به جبهه و حنگ دردوران دفاع مقدس سنگر به سنگر افتخار آفریدند، گفت: باید از زبان بزرگترین و بی نظیرترین جهادگر و بسیجی تاریخ بشریت حضرت امیرالمومنین(ع) از این عزیزان تعریف شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا هیچ موقع فراموش نخواهد شد، اظهار کرد: رزمندگان و جهادگران بسیجی در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

در این مراسم پس از اجرای گروه سرود و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط یکی از پیشکسوتان جهادگر، از کتاب خاطرات شهدای جهادگر رونمایی شد .

شایان ذکر است، شهرستان کاشان در دوران دفاع مقدس با اعزام ۷هزار نیروی جهادگر به جبهه ها بیش از ۶۶ شهید و ۳۱۳ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۱۱ سردار شهید و تنها روحانی جهادگر (شهید رضا زاده) می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha