جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 992806
۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
جستار اعتقادی توحید

حوزه/ جستارهای اعتقادی «توحید» مجموعه مقالاتی است که در حوزه مطالعات اعتقادی اسلامی تدوین یافته و به موضوع توحید و وحدانیت، به عنوان یکی از مهمترین صفات الهی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جستارهای اعتقادی«توحید» مجموعه مقالاتی است که در حوزه مطالعات اعتقادی اسلامی تدوین یافته و به موضوع توحید و وحدانیت، به عنوان یکی از مهمترین صفات الهی می پردازد.

این اثر که از سلسله جستارهای اعتقادی محسوب می شود به مانند مجلدات دیگر، گزیده ای است از بهترین مقالات نگارش شده در موضوع توحید آفریدگار که پژوهشگران حوزه مطالعات اسلامی را با آراء متفکران و اندیشمندان آشنا می‌کند. این جستار مشتمل بر ۲۴ مقاله برتر و چهار بخش است که به ترتیب ، ۷ مقاله به دانش کلام، ۸ مقاله به دانش فلسفه، ۳ مقاله به دانش عرفان نظری و ۶ مقاله به حوزه قرآن و حدیث اختصاص دارد.

در بخش کلامی به براهین توحید، اقسام توحید و برخی شبهات پیرامون توحید عبادی پرداخته شده است. در بخش فلسفی تلاش شده مقالاتی انتخاب شود که علاوه بر تبیین ادله توحید ذاتی، صفاتی و افعالی از نگاه مکاتب مهم فلسفی، نقد و بررسی آنها نیز از نظر گذرانده شود. مقالات توحید عرفانی نیز به مسئله وحدت وجود و تطبیق توحید خالق بر توحید وجود از دیدگاه ابن عربی و پیروان وی می پردازد. در بخش معارف وحیانی نیز براهین توحید و معناشناسی توحید در آیات و روایات توضیح داده شده است.

این اثر در پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام و زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی فرآیند تحقیق تا نشر را سپری کرده است. «توحید»، هشتمین اثر از مجموعه جستارهای اعتقادی است که در این پژوهشکده، تدوین و منتشر شده است. از این مجموعه ۲۶ جلدی تا پایان سال جاری ۴ مجلد دیگر به چاپ خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha