پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اولین نشست علمی میز جمعیت مدرسه راهبری علم و عمل، با موضوع «جوانی و حمایت از خانواده» با حضور امیر حسین بانکی پور نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان حوزه خانواده و جمعیت در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۲۱ مانع را در راستای تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی کردیم، گفت: هدف این قانون حفظ هرم جمعیتی است و برای جوانی جمعیت نیاز به رشد جمعیت داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امیرحسین بانکی پور عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در نشست علمی که پیش از ظهر امروز با موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های توسعه در کشور نه‌تنها در راستای خانواده نبوده و در واقع علیه خانواده بوده است.

وی ادامه داد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیشترین تاکید بر روی خانواده است و نگاه این قانون پشتیبانی از خانواده است.

بانکی پور ابراز داشت: در حال حاضر به سمت فاجعه‌ای نزدیک می‌شویم که در تاریخ ایران مانند نداشته است به‌طوری‌که موضوع جمعیت در آینده تبدیل به ابر بحران می‌شود.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اروپا طی ۳۰۰ سال زمان برد تا پیر شود و در این بازه زمانی کشورهای اروپایی توانستند مشکل جمعیت را با ورود مهاجرین برطرف کنند و علاوه بر این در فاصله زمانی ۳۰۰ ساله توانستند خودشان را تطبیق بدهند.

وی ادامه داد: این موضوع در ایران در طی سی‌سال رخ می دهد که فاجعه‌بار خواهد بود درحالی‌که تا چندین سال پیش جزو سه کشور جوان دنیا بودیم.

بانکی پور ابراز داشت: علاوه بر این مردم تمام کشورهای اروپا به یکباره پیر شدند اما در خصوص کشور ما با کشورهای همسایه این موضوع فرق می‌کند و تنها ایران است که در نقشه سی‌سال بعد سازمان ملل پیر شده است.

وی افزود: ایران هر زمانی که در برابر کشورهای منطقه ضعیف‌تر شده کشورهای منطقه به مرزهای جغرافیای کشورمان طمع کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرق دیگر اروپا با ایران است که این کشورها در حالی وارد بحران جمعیتی شدند که توسعه‌یافته و ثروتمند بودند که با کشورمان که درحال‌توسعه است قابل‌مقایسه نیست.

وی با بیان این که ۲۱ مانع را در راستای تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی کردیم، افزود: هدف این قانون حفظ هرم جمعیتی است و برای جوانی جمعیت نیاز به رشد جمعیت داریم.

بانکی پور تصریح کرد: ۷ سال زمان داریم که در سیاه‌چال سقوط نکنیم و بتوانیم به رشد جمعیتی برسیم.

وی ابراز داشت: الگوی مسکن خانواده‌ها، نگرانی از بیکاری سرپرست خانواده، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، هزینه بالای مراکز ناباروری، عقیم‌سازی بی‌رویه در دهه ۷۰، افزایش سزارین، قبح‌زدایی از سقط جنین، عدم اطمینان به زندگی مشترک، نهادینه شدن فرزند کمتر زندگی بهتر و رایگان بودن اقلام پیشگیری از جمله عوامل بازدارنده در افزایش جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    بنده فرزندچهارمم امسال بدنیا آمدبرای استفاده از تسهیلات کجا مراجعه کنیم