جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محبت

زن و شوهر باید برای یکدیگر «ماه» باشند، میم آن به معنای داشتن «محبت» است، الف آن به معنای «احترام» است که زن و شوهر باید در مورد یکدیگر احترام متقابل قائل باشند، چون احترام منجر به احترام می شود. «ه» هم به معنای «همدلی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا محمدی، امروز در جلسه اخلاقی که در مدرسه علمیه امام حسین شهرستان شهرضا، با موضوع «خانواده» برگزار شد، اظهار کرد: نوع نگاه ما به زندگی باعث می شود اختلاف داشته باشیم و اختلاف نظر منجر به دعوا بین زن و شوهر می شود.

وی افزود: یکی از دلایل مهمی که منجر به ایجاد و گسترش اختلافات می شود. این است که در خانواده خوب حرف نمی‌زنیم و یا اینکه مهارت گفتمان صحیح را نیاموخته ایم و نمی توانیم در هنگام صحبت کردن تمام جوانب مدنظر قرار دهیم.

استاد حوزه با بیان اینکه اگر ما نتوانیم صمیمیت را در زندگی ایجاد کنیم با مشکل مواجه می شویم، به بیان راه های ایجاد صمیمیت در زندگی زناشویی پرداخت و تصریح کرد:اصل «پذیرا بودن یکدیگر در زندگی زناشویی» از مهمترین راه های ایجاد صمیمیت در زندگی زناشویی است، اینکه زن و شوهر یکدیگر را آنگونه که هستند بپذیرند.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: زن و شوهر، باید برای یکدیگر «ماه» باشند، میم آن به معنای داشتن «محبت» است، الف آن به معنای «احترام» است که زن و شوهر باید در مورد یکدیگر احترام متقابل قائل باشند، چون احترام منجر به احترام می شود. «ه» هم به معنای «همدلی» است.

وی در پایان، کتاب «۱۲۱ خاطره از سیره بزرگان دین» را معرفی کرد و گفت: در این کتاب خاطراتی از سیره بزرگان دین به ویژه در زمینه ارتباط با همسر و خانواده نقل شده است و پیامبر اکرم(ص) نیز در روایتی می فرماید «خوش اخلاقی و قدر دانی از زحمات همسر رزق را زیاد می کند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیم نجفی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا نسبت به قضایای این روزهای اعتراضات آب ی کشاورزان اصفهانی خبری را پخش نمی کنید؟ بی انصافی است که نقش مهم و اثر گذار امام جمعه و نماینده خبرگان را در خاموش نمودن فتنه آبی بیان نکنید.
  • رضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    اگر پول باشد سخت ترین دعوا ها با یکه طلا حل میشه و اگر نباشد بهترین آدم روی زمین هم که باشی فقظ خدا بهت رحم میکنه