جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قم به فاطمه معصومه(س) شناخته می‌شود و حرم مطهر امامزادگانی چون موسی مبرقع(ع) به این شهر برکت داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) که به مناسبت سالروز رحلت این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد اظهار کرد: جناب موسی بن محمد ابن الجواد مشهور به موسی مبرقع(ع)، یکی از شخصیت‌های مشهور و شناخته شده تاریخ اسلام هستند.

وی افزود: شیخ مفید در ارشاد، شیخ کلینی در اصول کافی (کتاب الحجه و کتاب المواریث) و دیگر بزرگان، از حضرت موسی مبرقع نام برده‌اند و یاد کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ماجرایی در ارتباط با زندگی این امامزاده واجب التعظیم(ع) گفت: جناب کلینی نقل می‌کند که متوکل خلیفه عباسی که دشمنی زیادی با ائمه اطهار(ع) و شیعیان داشت، عنوان کرده بود از دست ابن الرضا به ستوه آمده‌ام و منظورش امام هادی(ع) بود، بنابراین مشاورانش به او پیشنهاد کردند حضرت موسی مبرقع(ع) را با مشکل مواجه کند و به این ترتیب به امام هادی فشار بیاورد.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) از این قضیه مطلع شدند و در مسیر حرکت برادرشان موسی مبرقع، با او دیدار کردند و گفتند از این سفر بر حذر باش چرا که توطئه پیچیده‌ای در جریان است و از تو می‌خواهم به هیچ عنوان تسلیم نشوی و مقاومت کنی؛ او در پاسخ گفت متوکل برای پیاده کردن یک نقشه مرا خواسته است، راه گریز چیست و امام هم فرمودند آنها می‌خواهند خاندان رسالت را لکه‌دار کنند و سپس برای او دعا کردند و به این ترتیب تا مدت‌ها مسئله به تاخیر افتاد و متوکل هم مرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، عنوان کرد: هر چه خوبی و خیر در این خاندان وجود دارد، از بیت حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بوده و هست و هر جا نوری دیده می‌شود، نور محمد(ص) و آل ایشان است.

عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه دنیا، بدون وجود این خاندان، ظلمت‌کده‌ای بیش نیست گفت: قم به فاطمه معصومه(س) شناخته می‌شود و حرم مطهر امامزادگانی چون موسی مبرقع(ع) به این شهر برکت داده‌اند.

وی تصریح کرد: باید قدردان این فرصت باشیم که متنعم به نعمت بزرگی هستیم و خدمتگزاری این بقاع متبرکه هم نعمت دیگری است که نصیب اوقاف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حیرت جهانیان را برانگیخته است گفت: هر چند برخی مسئولیت در این نظام الهی را قدر ندانسته و خود را به مال دنیا فروختند ولی این چیزی از ارزش‌ها کم نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سوء تدبیر، دنیا طلبی برخی مسئولان و کم کاری آنها، مشکلات معیشتی را برای جامعه به وجود آورده است خاطرنشان کرد: در عین حال عظمت جمهوری اسلامی دنیا را به شگفتی واداشته و به سمتی می‌رویم که دیگری کسی آمریکا را به ابرقدرتی قبول ندارد و انتقال قدرت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همه این دستاوردها به واسطه رهبری ولایت فقیه است، رهبری حکیمانه‌ای که پرتویی از نورانیت و ولایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به شمار می‌رود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید بر متوسل شدن به ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها برای غلبه بر مشکلات، گفت: امیدواریم با حسن تدبیر و در کنار آن، دعا به درگاه الهی و توسل به این بزرگواران، شاهد حل مشکلات باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha