سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: "جمهوری اسلامی" امانتی است که شهدا با تقدیم خون خود آن را به امانت سپرده‌اند و وظیفه امروز ماست تا با تمام وجود از آن مراقبت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در مراسم یادواره شهدای بخش گیان، با بیان اینکه انسان باید با مشاهده تمثال شهدا به حال آنها غبطه بخورد، اظهار داشت: شهادت در رکاب الهی خواسته ای است که انسان هر لحظه باید از خداوند مطالبه کند.

وی با اشاره به اینکه شهدا هدف از خلقت را به خوبی درک کردند و خود را درگیر عالم خاکی نکردند، گفت: شهدا خدا را در تمام لحظات زندگیشان باور داشتند و
حاضر می دیدند و به ولی خدا ایمان داشتند؛ این دو ویژگی اصلی در سیره شهدا است که باید آن را سرلوحه قرار داد.

امام جمعه همدان افزود: توجه به ولایت و همراهی با ولی خدا مهم ترین نکات در وصیت نامه شهدا به مردم و جامعه است که خود در این راه جان خود را که عزیزترین داشته یک انسان است، تقدیم کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن قدرت نظامی کشور را درک کرده است، مطرح کرد: در کنار مقام معنوی شهدا که باید الگوی همگان باشد، باید از رشادت‌های این عزیزان نیز تقدیر کرد، چرا که اقتدار، قدرت و امنیت امروز کشور ثمره خون پاک شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه ما باید مراقب امانتی که شهدا در بین ما گذاشته‌اند باشیم، خاطر نشان کرد: "جمهوری اسلامی" امانتی است که شهدا با تقدیم خون خود آن را به امانت سپرده‌اند و وظیفه امروز ماست تا با تمام وجود از آن مراقبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید آن را اصلاح کرد، گفت: برخی از مشکلات به دلیل حضور تعدادی از مسئولانی است که شایستگی این جایگاه را نداشته‌اند و با تفکرات غربگرایانه و نگاه به غرب مشکلاتی که امروز با آن مواجهیم را ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، راه حل رفع مشکلات را حذف مسئولانی که اعتقادی به آرمان ها و اهداف امام و رهبری و خون مقدس شهدا ندارند، دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از امانت‌های شهدا، ولایت فقیه و پشتیبانی از ولایت فقیه است که باید با بالا بردن بصیرت خود، مراقب فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن در فضای رسانه ای باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا الگویی کامل برای جامعه و نسل جوان ما هستند، یادآور شد: شهدا هویت بخش جامعه اسلامی هستند و ضروری است تا با ارتباط گیری با شهدا از طریق مطالعه و مشاهده آثار و کتب مرتبط با شهدا، این بزرگان را در جامعه به عنوان الگو معرفی کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هویت را باید از شهدا گرفت، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات انتخاب برخی از افراد و اقشار به عنوان الگو، نه تنها هویت ساز نیست که هویت را هم از انسان خواهد گرفت و پوچی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha