جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نهاد خانواده و جمعیت، توانمندسازی صنعت گردشگری، ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی_انقلابی، فرهنگ نشاط شهروندی و اجتماعی از اولویت‌های فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به ارایه گزارشی در رابطه با اولویت های فرهنگی استان، اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه امروز شورا بررسی اولویت‌های فرهنگی احصا شده توسط کارشناسان در حوزه فرهنگی استان است.

وی با اشاره به عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان و تاکید بر اهمیت جایگاه شورا، مطرح کرد: جلسات شورا باید به صورت مستمر و منظم برگزار شود و از دبیر جلسه می خواهیم تا نسبت به این موضوع حساس باشد.

امام جمعه همدان افزود: به دلیل شرایط کرونایی، باید مصوباتِ پیشین شورای فرهنگ عمومی استان مورد بازبینی و بازخوانی قرار گیرد تا اگر نیاز بود اصلاحاتی در آن انجام شود.

وی با بیان اینکه برش نقشه مهندسی فرهنگی استان همدان زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، گفت: با توجه به نظر کارشناسان و نخبگان، نهاد خانواده و جمعیت، توانمندسازی صنعت گردشگری، ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی_انقلابی، فرهنگ نشاط شهروندی و اجتماعی از اولویت‌های فرهنگی استان است که باید اقدام به برنامه ریزی در این حوزه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به تدوین سند قرآنی در استان همدان، عنوان کرد: شورای قرآنی، برنامه‌های عملیاتی سند قرآنی استان را تدوین کرده و لازم است تا در این جلسه ضمن بحث و بررسی، نحوه اجرا شدن آن در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شود.

وی با اعلام خبر تدوین و تعیین ضرورت‌های فرهنگی مجموعه‌های ورزشی استان زیر نظر شورا، اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و همکاری همه دستگاه ها، شورای فرهنگ عمومی استان فعال، کنشگر و اقدامات موثر داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha