پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضور قائم مقام مدیر حوزه در جمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی در نشستی با نمایندگان طلاب، تقویت دانش مدیریتی در مدارس علمیه، تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی و پیگیری دغدغه های معیشتی طلاب را بخشی از رویکردهای نوین مجموعه قائم مقام حوزه های علمیه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، در جلسه هم اندیشی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با بیان این که افتخارات کشور مرهون روحیه بسیجی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال همه ما را با روحیه بسیجی زنده نگه داشته و با همین روحیه بسیجی تا آخر عمر پای ولایت بایستیم.

قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه در امور استانها، بر اهمیت زندگی مجاهدانه و نیز مجاهد و انقلابی ماندن تا آخر عمر تاکید کرد و ابراز داشت: همواره باید دعا کنیم و درگاه خداوند متعال استعانت بطلبیم که جزو کسانی باشیم که زندگیمان سرشار از جهاد در راه خدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه ضمن اشاره به آیه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنَا» (آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت)، تصریح کرد: هرکسی به دو عنصر «جاهدوا» و «فینا» جامه عمل بپوشاند، قطعا به مسیر هدایت الهی راه خواهد یافت.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه  ارائه کرد و ابراز داشت: تقسیم کشور به ۳ منطقه حوزوی و پیگیری طرح ها، دغدغه‌ها و احصای نیازهای میدانی حوزه های استانی و مدارس علمیه کشور از جمله رویکردهای جدید مرکز مدیریت حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به روز رسانی اطلاعات علمای بلاد و تشکیل بانک جامع ظرفیت‌های این عزیزان را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: هم اکنون بانک جامعی از استعدادها و ظرفیت های علمی - تبلیغی علمای بلاد تشکیل و این مهم در فرایند تکمیل و به روز رسانی قرار دارد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان‌ها، ضمن اشاره به ظرفیت‌های سامانه سفیر و با بیان این که به طور روزانه بالغ بر ۵۰ گزارش و مطالبه طلاب در آن ثبت و ارائه می‌گردد، خاطرنشان کرد: پیگیری مصوبات ستاد و مدیران استانی از دیگر کارهایی است که جدیدا بر عهده مجموعه قائم مقام حوزه‌های علمیه نهاده شده است.

وی بازدیدهای کلان از مراکز استانی حوزه و بررسی شکایات حوزوی را از دیگر وظایف مجموعه قائم مقام حوزه های علمیه عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری اجلاسیه‌های سالیانه با مدیران مدارس علمیه کشور و مدیران استانی حوزه های علمیه از دیگر رویکردهایی است که ناظر به دیدگاه ها نظرات و دغدغه‌های مدیران پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش پایانی سخنان خود تقویت دانش مدیریتی در مدارس علمیه، تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی و پیگیری دغدغه های معیشتی طلاب را تنها بخشی از رویکردهای نوین مجموعه قائم مقام حوزه های علمیه دانست .

حجت الاسلام و المسلمین ملکی از رویکردهای نو در مجموعه قائم مقام حوزه های علمیه خبر داد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اخیر مجمع نمایندگان و با اشاره به این که نیاز است تا نمایندگان طلاب در جریان طرح‌ها و برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه قرار گیرند، ابراز داشت: در تاریخ حوزه قم و نجف، بزرگان و اساتید در مواجهه با مشکلات طلاب، پیشتاز بوده، در منزل طلاب حضور به هم رسانده و تسلی خاطر عزیزان بودند.

وی با اشاره به این که در این دوران بازدید از منزل طلاب معزز و تسلی خاطر ایشان بر دوش نمایندگان طلاب و فضلا به عنوان سنگ صبور طلاب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا نمایندگان طلاب در جریان طرح‌ها، اقدامات، فعالیت‌ها، راهبردها و راهکارهای نوین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این که لازم است تا اساتید و بزرگان حوزه با کاهش تشریفات، خود را همتراز زندگی طلاب قرار گیرند، خاطرنشان کرد: علی رغم تمام مشکلات دوران کرونا، الحمدلله اکنون انسجام خوبی میان طلاب و نمایندگان برقرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بر اهمیت اجرایی سازی ارتباطات میان مرکز مدیریت حوزه و مجمع نمایندگان تاکید کرد و ابراز داشت: هر اندازه رابطه مرکز مدیریت حوزه علمیه و مجمع نمایندگان طلاب منسجم تر و فعال و کاربردی تر شود، قطعا برای حل مسائل طلاب تاثیرگذارتر خواهد بود.

گفتنی است: در بخش پایانی این دیدار، تعدادی از نمایندگان دغدغه ها و انتظارات خود را از مرکز مدیریت حوزه های علمیه مطرح کردند که از جمله آن: «لزوم اهمیت تقویت صفوف و بدنه عملیاتی حوزه های علمیه»، «تقویت کارگاه های روش تحقیق ویژه طلاب و حداکثر استفاده از ظرفیت پژوهشی طلاب»، «پیگیری دغدغه های معیشتی طلاب و فضلا»، «پیگیری طرح ویژه ای ناظر به حمایت از معمرین، اساتید و خانواده مرحومین»، «پرهیز از فعالیت های جزیره ای مراکز و مجموعه های دینی و حوزوی»، «اهمیت تسریع ساماندهی موقوفات حوزوی»، «تقویت تعاملات شوراهای استانی حوزه و مدیران استانی حوزه‌های علمیه با نمایندگان طلاب استان» و ... بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    آره از وضع طلاب کاملا پیداست
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      سانسور شد سانسور نکنید چیز بدی نگفتم نترسید
  • محسن IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    نمک ب زخم مان نپاشید سکوت کنید بهتر است کدام پیگیری