جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون

حوزه/ معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: شهرهای همجوار اصفهان هم کم آب هستند، اما بی‌تدبیری مسئولان در تهیه طرح های اجرایی و در اختیار قرار دادن آب به مردم مشکل اصلی امروز ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست جمعی از اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان اصفهان با حضور فرماندار اصفهان و معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان، به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه استان اصفهان پیرامون مشکلات زاینده رود و کمبود آب، برگزار گردید.

محمد رائجیان، معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان در این جلسه اظهار کرد: آنچه که حقیقت استان همجوار اصفهان است، فقر و محرومیت ناشی از بی تدبیری است، آب در استان همجوار بیش از ۲۰ برابر مصرف شهروندان استان اصفهان در دسترس است، اما تدبیر استفاده از آب و مدیریت صحیح در دسترس نیست.

وی بیان کرد: شهرهای همجوار ما هم کم آب هستند؛ اما بی‌تدبیری مسئولان در تهیه طرحهای اجرایی و در اختیار قرار دادن آب به مردم مشکل اصلی امروز ماست.

معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: اگر آب پشت سد از حدی کمتر شود، این سد بلند به مخاطره می‌افتد؛ چرا که برای سالیان متمادی آب را در تراز های بالا نگه داشته است.

وی تاکید کرد: این سازه بتنی به ظاهر جامد، اما به باطن زنده است و به رفتار آب واکنش نشان می دهد.

رائجیان عنوان کرد: اگر آب پشت سد برداشته شود، آسیب می بیند، چون طی سال‌ها شکل به خصوصی به خود گرفته و تمایل دارد به حالت اولیه برگردد و در نهایت ترک در آن ایجاد می‌شود که به این وضعیت پایداری سد می‌گویند.

وی با بیان اینکه کشاورزان حاضر به پذیرش این مسئله نیستند و خواستار جاری شدن آب می باشند، گفت: بهترین پیشنهاد این است که چون باغات غرب استان در حال حاضر آب کمتری نیاز دارند و شرق که نیاز به آب واقعی برای زراعت دارد، آب بیشتری به شرق بدهیم، ولی کشاورزان غرب به این پیشنهاد تمکین نمی‌کنند و ادعا کرده هر چقدر به کشاورزان شرق دادید، باید به ما هم همان قدر آب بدهید و عمده مشکلات ما این است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha