جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 993183
۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
آیت الله جنتی

آیت الله جنتی از ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله احمد جنتی از ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استعفاد داد و با حکم رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، جایگزین او شد.

حجت الاسلام موسی پور متولد ۲۲ آبان ۱۳۳۹ در کرمان است.

استاندار قم در دولت دهم، معاونت سازمان بازرسی کل کشور، معاون ارتباطات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، معاون امور اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی، معاون حقوقی مجلس و بین‌الملل وزارت کشور، رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، عضو هیئت امنای مجتمع فرهنگی نور، عضو شورای مرکزی و معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در کارنامه حجت الاسلام موسی پور دیده می شود.

متن حکم رهبر معظم انقلاب:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شمار نهادهای قانونی فعال و اثرگذار در طول چند دهه و منشاء بصیرت‌افزائی و آرمانگرائی در بزرگداشت یادبودها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی بوده و در سایه‌ی مدیریت موفق جناب آیت‌الله آقای جنتی دامت برکاته خدمات ارزشمندی به کشور کرده است. اکنون با عنایت به استعفای جناب آقای جنتی و با تشکر و تقدیر از زحمات فراوان ایشان، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسین موسی‌پور دام توفیقه را به مدیریت این شورا منصوب میکنم.

انتظار می رود مشی این شورا به تبعیت از شیوه‌ی راهنمایان بزرگ دینی، براساس تبیین و عمق بخشی به شعارها و رساندن پیام صادقانه و صمیمی به دل‌های مخاطبان باشد. این شورا از آغاز بر این اساس شکل گرفته و حرکت کرده و باید هرچه بیشتر به آن اهتمام ورزد.

توصیه‌ی اینجانب مردمی کردن بزرگداشت‌ها، و فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی، و به کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان انقلابی، و طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم دینی و انقلابی است. توصیه‌ی دیگر چابک و سبک کردن تشکیلات و زدودن زائده‌ها و فرسودگی‌های آن است.

از خداوند متعال توفیقات ایشانرا مسألت میکنم و مجدداً از آیت‌الله آقای جنتی تشکر مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۸ آذر ۱۴۰۰

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یک نگاه:

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و استقرار جمهوری اسلامی ایران، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نماد و تبلور عینی جمهوریت مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) و سایر مسئولان کشور قرار گرفت.

نهادهای انقلابی در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری، انقلاب اسلامی را حفظ نمایند. این تلاش در تمامی امور بویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس، پوستر و کتاب گرفته تا برگزاری راهپیمایی و مراسم و صدور اعلامیه و بیانیه مشاهده می گردید. هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب را تبلیغ نموده و حرکت های مردمی را سازماندهی نماید. این احساس مسئولیت تبلیغی و اینکه همه در امور تبلیغی انقلاب شرکت داشتند، گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می گردید.

تعدد دستگاه ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هریک در مواجهه با چالش ها و رخدادهای پیش‌روی انقلابی نوپا، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاه ها را بیش از پیش بر همگان روشن می ساخت تا اینکه با تدبیر حکیمانه و به موقع امام خمینی(ره) در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ نهادی با عنوان «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» تشکیل گردید.

این شورا در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌های با صداقت و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزشهای آن و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاستهای استکبار جهانی نقش برجسته‌ای را ایفا کرده است.

در تاریخ ۱۳۷۳/۴/۱۹ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در فهرست نهادهای عمومی غیردولتی قرار گرفت و باستناد ماده واحده قانون مصوبه سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، اساسنامه آن در جلسه ۱۳۸۸/۷/۲۶ به تصویب هیأت وزیران رسید.

ارکـان شـورا:

نمـاینده ولی‌فقیه و رئیس شورا

شورای سیاستگذاری

قـائم‌مقـام

مجمع نمایندگان

اهداف:

۱ـ ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم

۲ـ زنده نگاه‌داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی

۳ـ اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه، به ویژه نسل جوان، از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت‍‌های ملی آن

۴ـ برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور به منظور بزرگداشت مناسبت‌های جهان اسلام با همکاری مراجع ذی‌ربط مانند وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

۵ـ تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری نظام

وظـایف و مأموریت ها:

۱ـ اتخاذ تدابیر، سیاست‌ها و خط مشی‌ها و تنظیم تقویم مناسبت‌های سالیانه و تدوین برنامه، برای هر یک از مناسبت‌ها به منظور حسن اجرای تمامی مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی کشور

۲ـ ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت‌ نهادها و دستگاه‌های مؤثر فرهنگی - تبلیغی و تشکل‌های مردمی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و مناسبت‌ها

۳ـ سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت‌های کشور در چهارچوب وظایف و اهداف شورا

۴ـ تشکیل ستادهای برگزاری مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی کشور به منظور تحقق مأموریت‌های شورا

۵ـ برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز

۶ـ انجام پژوهش و مطالعات راهبردی و کاربردی در موضوعات مرتبط با وظایف شورا

۷ـ نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای همکار در اجرای مراسم و اعلام نتایج به مراجع ذی‌ربط

۸ـ اعلام مواضع در موقعیت‌ها و شرایط ویژه (با هماهنگی مبادی ذی‌ربط)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha