پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان بر استفاده نیروی انتظامی از داده‌های روانشناختی در ایجاد آرامش در جامعه تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی از ظریف‌ترین شیوه‌ها در برخورد با هنجارشکنان و جلوگیری از التهاب در جامعه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در جمع فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های معزز شهدای انتظامی استان که با عنوان «اخلاق و اخوت» در سالن شهدای ناجای گیلان برگزار شد اظهار داشت: آیه قرآن می‌فرماید؛ روز قیامت خوب‌ها و بدها با عمل نیک و گناه خود می‌آیند و این دنیا محل جمع‌آوری زاد و توشه است.

وی به تهیه زاد و توشه توسط انبیا و اولیای الهی در این جهان مادی برای آخرت اشاره کرد و افزود: انسان تا زنده است باید به تمام کارهای خود رنگ الهی دهد تا عملی که برای آخرت می‌برد، ارزشمند باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر به دو موضوع غفلت و غارت توسط قدرت‌های استکباری علیه ملت‌ها اشاره فرمودند، تصریح کرد: دنیای غرب به دلیل داشتن اندک قدرت توانسته بین ملت‌ها غفلت ایجاد کند و در سایه این غفلت آنها را غارت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بیان کرد: ملتی که خودباوری را فراموش کند آن ملت مورد هجوم دشمنان واقع می‌شود.

وی، مهر و قهر را دو صفت مهم نیروهای انتظامی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی باید از ظریف‌ترین شیوه‌ها در برخورد با هنجارشکنان و جلوگیری از التهاب در جامعه استفاده کند ضمن اینکه با استفاده از داده‌ها و اصول روانشناختی و روانشناسی افراد موجب آرامش در جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه  وآله وسلم در برخورد با مومنان مهربان و با دشمنان شدید بود، خاطرنشان کرد: مهربانی با مردم و قهر با دشمنان شعار نیروی انتظامی است زیرا امنیت جامعه، شهرها و مرزها با هدایت، حمایت و کنترل این نیرو محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به طرح «هزار ضربه چاقو» دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی در ایجاد آرامش و جلوگیری از التهاب در جامعه باید زودتر از دیگران افق‌ها را ببیند.

وی با بیان اینکه ایجاد التهاب و فضای آرام جامعه را به طرف فضای ناآرام بردن از برنامه‌های دشمن است، اظهار کرد: نیروی انتظامی با نگاه عمیق و تحلیل قوی شرایط را بررسی کند و با بهره‌گیری از دانش روز موجب جلوگیری از التهاب در جامعه شود.

امام جمعه رشت به تقدیم هزاران شهید توسط ملت ایران اشاره کرد و افزود: دشمن بداند در راس جامعه اسلامی رهبری فقیه، آگاه و عالم قرار دارد و این جامعه که الگوی دنیای مقاومت شده، شکست ناپذیر است.

ملتی که خودباوری را فراموش کند مورد هجوم دشمنان واقع می‌شود

ملتی که خودباوری را فراموش کند مورد هجوم دشمنان واقع می‌شود

ملتی که خودباوری را فراموش کند مورد هجوم دشمنان واقع می‌شود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha