جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد، ولایت فقیه و نظام اسلامی را استمرار حرکت انبیاء دانست و اظهار کرد: مستقل بودن حوزه تضادی با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست پژوهشی با حضور حجت الاسلام علی امینی، اطهر دبیر کمیسیون تحقیقات علمی مجمع نمایندگان طلاب و مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام رضا کمائی دبیر میز تعاون، مشارکت و سرمایه های اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید حسین جعفری نسب معاون پژوهشی مجمع نمایندگان، پیرامون موضوع «پژوهش» در دفتر قرارگاه حوزه انقلابی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی و آسیب های اجتماعی در حوزه علمیه خواهران گفت: طرح های فرهنگی مثل ترویج روضه خانگی و محله ای در شهر یاسوج با محوریت اساتید حوزه خواهران برگزار شد.

وی اعلام آمادگی کرد که از ظرفیت اساتید جهت تدریس بر خط برای حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.

افتخاری، ولایت فقیه و نظام اسلامی را استمرار حرکت انبیاء دانست و اظهار کرد: مستقل بودن حوزه تضادی با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ندارد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی امینی اطهر، دبیر کمیسیون تحقیقات علمی مجمع نمایندگان طلاب کشور نیز گزارشی از هیئت اندیشه ورز پژوهشی قرارگاه حوزه انقلابی و معاونت پژوهشی مجمع و کمیسیون تحقیقات علمی ارائه کرد.

دبیر کمیسیون تحقیقات علمی مجمع نمایندگان طلاب کشور اظهار کرد: طرحی با همکاری معاونت پژوهش حوزه به عنوان «طرح تجمیع مراکز پژوهشی» در دست اجرا می باشد که جهت عدم موازی کاری و پر کردن خلاء های موجود و سهولت کار محققان را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام امینی اطهر، بر استفاده حداکثری از ظرفیت طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه پژوهشی تاکید کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رضا کمائی، مدیر اداره منابع و پشتیبانی مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری به بیان شرح وظایف و ظرفیت های این مرکز پرداخت.

دبیر میز تعاون، مشارکت و سرمایه های اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طلاب برادر و خواهر داری مدرک دکتری و ارشد مقیم قم یا ساکن در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان همکار پژوهشی و مجری پژوهش دعوت به عمل می آید.

حجت الاسلام کمائی یادآور شد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می تواند از طلاب خواهر و برادر متخصص در حوزه اقتصاد تعاونی، مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی در قالب نشست ها و ارائه دیدگاه ها و طرح ها در حوزه تخصصی مذکور استفاده کرد.

در پایان این نشست، حجت الاسلام سید حسین جعفری نسب، معاون پژوهشی مجمع نمایندگان طلاب، بر تقویت بُعد پژوهشی طلاب تاکید کرد تا از این طریق در پرتو نور ولایت و هدایت الهی، به شبهات پاسخ گفته و مسائل علمی مربوط به نظام اسلامی را حل نمایند.

وی پیشنهاد کرد که به روش پدیدار شناسانه نیز توجه شود. با این رویکرد نوین می توان به نتایج کاربردی و شناخت مشترکات افراد در جامعه دست یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha