شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاسیه

حوزه/ اجلاسیه معاونان پژوهش استانی سراسر کشور با هدف تقویت و فعال‌سازی کانون‌های علمی مدارس علمیه برگزار شد.

به گزارش‌ خبرگزاری‌حوزه، اجلاسیه معاونان پژوهش استانی سراسر کشور با هدف تقویت و فعال‌سازی کانون‌های علمی مدارس علمیه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.
بر اساس این گزارش: حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و چند تن از مدیران ستادی معاونت پژوهش و معاونین پژوهش مدارس علمیه به صورت حضوری و معاونین پژوهش مراکز مدیریت استانی نیز به صورت بر خط در این اجلاسیه،حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی، با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند کانون‌های علمی در پرورش استعدادهای پژوهشی و تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی، خواستار توجه بیشتر معاونین پژوهش استان‌ها به فعالیت و توسعه کیفی کانون‌ها شدند. ایشان همچنین ضمن توجه به مکمل بودن برنامه‌های پژوهشی برای پیشبرد اهداف آموزشی طلاب حوزه، تخصیص بودجه مختص کانون‌های علمی برای اولین بار را، حاکی از عنایت ویژه مدیریت حوزه‌های علمیه به رشد و بالندگی کانون‌های علمی دانسته و اذعان کردند: رشد و توسعه کیفی کانون‌های علمی مدارس علمیه، از برنامه‌های ویژه این معاونت می‌باشد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدرا مازنی به بیان تاریخچه راه‌اندازی کانون‌های علمی، کیفیت فعالیت آن در چند سال گذشته و توسعه کمی کانون‌ها در دوره جدید از ۶۰ کانون به بیش از ۷۰۰ کانون اشاره کرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین اسحاقی، ضمن اشاره به حمایت های معاونت پژوهش از کانون‌های علمی، به بیان انواع فعالیت ها و راهکارهای فعال سازی کانون های علمی پرداخت.

در پایان نیز چند تن از معاونین پژوهش استان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در راستای فعال‌سازی کانون‌های علمی پرداخته و تجربیات موفق خود در این عرصه را با حاضرین به اشتراک گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha