پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امیر خان متقی

حوزه/امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان (طالبان) در دیدار با تام وست نماینده ویژه آمریکا در افغانستان خواستار آزادی بدون قید و شرط ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در توییتر نوشت: مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان، گفتگوهای مفصل دو روزه را با تام وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در دوحه انجام داده است.

به گفته بلخی دو طرف روی مسایل سیاسی، اقتصادی، بشری، سلامت ، تعلیمی، امنیتی، کمک‌رسانی و همچنان فراهم‌آوری تسهیلات لازم بانکی و نقدی گفتگو کردند.

در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: هیئت افغانستان به طرف آمریکایی امنیت اطمینان داده و از آنها خواست تا پول بلوکه شده افغانستان را بدون قید و شرط آزاد کند و همچنان فهرست‌های سیاه و تحریم‌ها خاتمه یابند و مسائل انسانی از مسائل سیاسی جدا شوند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از نشست‌های جداگانه میان دو طرف به منظور پیشرفت بهتر در موضوعات نیز خبر داده است.

وزارت خارجه افغانستان نشست دو طرف را در مجموع، مثبت خوانده و گفته که دو طرف توافق کردند تا درآینده نیز به برگزاری چنین نشست‌ها ادامه دهند.

گفتنی است که با سقوط حکومت پیشین افغانستان، آمریکا بیش از ۹.۵ میلیارد دلار سرمایه‌های افغانستان را بلوکه کرده است و گفته این پول سرمایه مردم افغانستان است و نباید طالبان به آن دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha