جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه فرهنگ و دین مداری ویژگی بارز مردم کردستان است، گفت: هرگز نمی توان از دفاع و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی نام برد و به یاد کردستان و دلاوری مردمان این دیار نیفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در دیدار با مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج اظهار داشت: تلاش ما این است که ظرفیت های کمی و کیفی دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان را ارتقا دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی مکانی مناسب و علمی برای ایجاد تعامل بین تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی است که در این دانشگاه می توان اندیشمندان بزرگی تربیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ و دین مداری ویژگی بارز مردم کردستان است، اظهار کرد: عملکرد دانشگاه مذاهب اسلامی در کردستان بسیار مثبت و مطلوب است و امیدواریم که این دانشگاه سهم بزرگی در ارتقا دین و فرهنگ در بین مردم و جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مردم اهل سنت و تشیع استان کردستان زندگی مسالمت آمیز و برادرانه با هم دارند که این می تواند برای تمام کشور به عنوان الگو شناخته شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: هرگز نمی توان از دفاع و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی نام برد و به یاد کردستان و دلاوری مردمان این دیار نیفتیم؛ مردم کردستان در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی در دفاع از نظام و انقلاب داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار کرد: یکی از برنامه های ما ارتباط دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان با اقلیم کردستان است، زیرا عملی شدن این مهم حرکتی در راستای وحدت بیشتر بین دو کشور و دو ملت است.

در ادامه این دیدار، عثمان یوسفی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج با ارائه گزارشی، اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج در سال ۸۸ در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان شروع به ساخت شد و یکسال بعد افتتاح گردید و اکنون در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویانی از سطح کشور و حتی اقلیم کردستان عراق دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه فقه شافعی ۹۶ دانشجو و ۱۱۱ فارغ التحصیل در فقه جعفری داریم و همچنین۳۷ دانشجو اهل سنت و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش داشته ایم که ۲۶ نفر آنها فارغ التحصیل شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha