جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم ضعف در اراده را به خاطر ضعف در نظم دانست و گفت: ما روایات زیادی در رابطه با نظم داریم زیرا نظم اراده انسان را قوی می کند و بیشترین عامل از دست دادن توفیقات در زندگی به خاطر بی انضباطی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دستورات قرآن جامع است، اظهار کرد: قرآن دستورالعمل‌های ناب برای سعادت دنیا و آخرت ما دارد و فقط برای آباد کردن آخرت نیست.

وی با بیان اینکه برخی دستورات قرآن، روشن‌گر راه ما در دنیا است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند، قرآن هدایت گری است که هیچ ضلالتی ندارد، بنابراین باید به قرآن اهتمام ورزید و در روایت دیگری ایشان به محمد حنفیه تأکید می‌کنند که در منزل قرآن بخوان که زنگار را از فضای منزل و قلب می‌زداید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بهترین زمان برای قرآن خواندن سحرها و نیمه‌های شب است، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند مؤمنان کسانی هستند که نیمه شب برمی‌خیزند و قسمتی از شب را به قرائت قرآن اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن معجزه می کند و اثر دفعی و آنی در قلب انسان دارد، گفت: مرحوم مفید فرمودند وقتی قلب انسان مبتلا به اضطراب و استرس است روزی ۱۴ مرتبه آیه اول آیة الکرسی را بخواند تا به آرامش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه دستورالعمل امام زمان(عج) به آیت الله مرعشی نجفی این بود که هر روز صبح سوره یاسین را بخوان، گفت: بنده سال‌ها پیش در مسجد بالاسر حرم، در حال خادمی بودم فردی آمد یک قرآن بزرگ که شیرازه آن از هم پاشیده بود را داخل حرم گذاشت به او گفتم این قرآن را برای چه اینجا می‌گذارید چراکه کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند بعد گفت بنده هم  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha