جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمین باید به سلاح بصیرت و بینش سیاسی و دینی مسلح باشند؛ تنها با بصیرت است که می توان عوامل تفرقه ساز و وحدت بخش در جهان اسلام را به خوبی شناخت.

ماموستا فایق رستمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان با اشاره به لزوم وحدت در جهان اسلام، اظهار داشت: جهان اسلام زمانی می تواند که در بحث وحدت توفیق حاصل کند که پیرو یک رهبری واحد در حرکت باشد، لذا در حال حاضر تنوع و البته تضارت آرا در بین مسلمین باعث شده است که این مهم محقق نشود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسیدن به وحدت نیازمند یک نگاه به اشتراکات مذاهب اسلامی است، طبق اسناد مستند در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از مسائل دینی و شرعی بین مذاهب اسلامی جزو مشترکات است که این یعنی وحدت و وفاق جهان اسلام. باید نگاه ما به این اشتراکات باشد نه اختلافاتی که دشمنان خود می سازند و خود در جهان اسلامی اجرا می کنند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: سکوت در قبال مسائل مهمی همانند «قدس»، «فلسطین» و... نه تنها برای جهان اسلام نتیجه ای در برابر دشمنان به دنبال نخواهد داشت، بلکه این سکوت مرگبار روز به روز بر گستاخی دشمنان مسلمین می افزاید لذا امروز باید جهان اسلام با تاسی از انقلاب اسلامی ایران در بحث وحدت به ویژه موضوع قدس و فلسطین متفق القول باشد.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به ضرورت شناخت عوامل تنش زا در جهان اسلام، بیان داشت: مسلمین باید به سلاح بصیرت و بینش سیاسی و دینی مسلح باشند، تنها با بصیرت است که می توان عوامل تفرقه ساز و نیز عوامل وحدت بخش در جهان اسلام را به خوبی شناخت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: البته نباید در قبال سیاست دوپهلوی برخی از سران کشورهای اسلامی بی تفاوت باشیم، ایجاد روابط دوستانه کشورهای اسلامی با رژیم غاصب اسرائیل یعنی از بین رفتن زیرساخت های وحدت در جهان اسلام، لذا ضروری است که سیاست های این دست از کشورهای اسلامی دوباره بازنگری شود.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: ابزار رسانه و شبکه های ماهواره ای و در کنار آن راه اندازی بسیاری از شبکه های وابسته به جریان های وهابیت و تکفیری به عامل مهمی در ایجاد تفرقه، ظهور گروهک های تروریستی داعش، القاعده و... توسط دشمنان را می توان تلاش هایی برای در انزوا نگه داشتن مسلمین در سطح بین المللی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha