جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمانی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: متاسفانه تلویزیون و سینما در پرداختن به شهدای مدافع حرم عملکرد مطلوبی نداشته‌اند. همین کم کاری باعث به وجود آمدن برخی شبهات شده است.

سعید کمانی، تهیه‌کننده تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه سینما و تلویزیون در پرداختن به شهدا و خانواده معظم آنها موفق نبوده، بیان کرد: یکی از الزامات امروز تلویزیون پرداختن به شهدای مدافع حرم است، چون اگر در این حوزه ما عملکرد موفقی داشتیم برخی شبهات پیرامون شهدای مدافع حرم مطرح نمی‌شد. کم کاری ما سبب رنجش خانواده شهدای مدافع حرم شده است، زیرا عده‌ای به آنها این نقد را وارد می‌کنند، چرا همسران یا فرزندانشان برای جنگیدن به سوریه رفته‌اند.

وی افزود: کم‌کاری در تصویرسازی مناسب از شهدا تنها از طرف تلویزیون نیست و دیگر رسانه‌ها نیز در این زمینه مقصر هستند.‌ نکته عجیب‌تر اینکه وقتی می‌خواهیم اثری هم در این زمینه تولید کنیم با همراهی مسئولان مواجه نمی‌شویم. برای مثال من سریالی درباره شهید حججی و فرمانده شهید حسین قمی داشتم ولی متاسفانه همراهی لازم برای ساخت این مجموعه رخ نداد.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه کم کاری‌ها باعث شده جوانان با انقلاب و مقاومت آشنا نباشند، تاکید کرد: اگر به منفعل بودن خود ادامه دهیم جوانان را از انقلاب و مقاومت کرده‌ایم. جوانان باید بدانند مقاومت به معنای تجاوز و کشورگشایی نیست بلکه ایستادگی در مقابل افرادی وحشی است که صلح کل منطقه را در معرض خطر قرار داده است. در این رابطه من جوانان را مقصر نمی‌دانم بلکه کم کاری رسانه باعث به وجود آمدن چنین فضایی شده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: از ریاست جدید سازمان صدا و سیما درخواست می‌کنم نسبت به ساخت سریال‌هایی با محوریت شهدا توجه بیشتری داشته باشد. منظور از شهدا تنها به هشت سال دفاع مقدس یا مدافعان حرم بر نمی‌گردد بلکه حتی مدافعان سلامت نیز قادرند محور کارهای متعدد نمایشی باشد.

وی در پایان این گفت‌وگو اعلام کرد: سریالی با عنوان اپیدمی آماده پخش دارم که از شنبه از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت این مجموعه درباره تلاش کادر درمان برای مبارزه با بیماری کروناست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اخبار و اطلاعات مدافعین حرم چنان طبقه بندی نگه داشته شده که اصلا در سطح جامعه مردم هیچ شناختی از فعالیت ها و مظلومیت شهدای مدافع حرم ندارند چه برسد فیلم بسازند