جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: وجود ۴ هزار طلبه اهل سنت در کردستان راه را بر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب بسته است که این یک موهبت الهی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز در «همایش طلاب و روحانیون، نخبگان حوزه و بانوان فرهیخته» کردستان که با حضور حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ همواره علمای این منطقه محور وحدت و برادری بین مسلمان بوده اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کردستان به عنوان استان وحدت محور شناخته می شود، گفت: با وجود اینکه شاهد وجود مراکز دینی و نیز دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان هستیم باید اذعان کرد که این مراکز با مشکلاتی، مانند مشکلات مالی روبرو هستند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: امید بسیاری داریم که دولت سیزدهم بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی علما و روحانیون اهل سنت را حل کند.

ماموستا رستمی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه وجود ۴ هزار طلبه اهل سنت در کردستان راه را بر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب بسته است که این یک موهبت الهی و دینی است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در سخنانی با اشاره به اینکه روحانیون و علما دِین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده اند، گفت: کردستان در راه ایجاد وحدت و نیز جلوگیری از پیاده شدن توطئه های دشمنان تاکنون ۵۴ شهید روحانی تقدیم اقتدار و حفظ این نظام نموده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: از جمله این علمای شهید که محور وحدت در استان کردستان بوده اند می توان به شهیدان ماموستا برهان عالی، ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا حیدر فهیم اشاره کرد.

حجت الاسلام عسگری در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چه زیبا فرمودند که کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است، این استان در دل خود شخصیت های دینی بزرگی را پرورش داده است که محور اصلی حرکت این بزرگان رسیدن به وحدت بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha