پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image-20211201134207-1.jpeg

حوزه/ امروز با گذر زمان و با وجود دلسوزانی که این مسئولیت پذیری و دلسوزی ناشی از میدان شناسی، عرصه شناسی، موضوع شناسی و حل مسئله است، سبب شده بتوانیم با تولید آثار فاخر در مباحث نوپیدا تا اندازه ای پاسخ گوی نیازها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت فقه معاصر برای پاسخ گویی به نیاز روز جامعه اسلامی گفت: وقتی سخن از فقه معاصر می شود یعنی همه عرصه هایی که مورد نیاز برای بشر و جامعه اسلامی است، فقهاء باید ورود کنند و در آنجا ها تولید فکر اثر فقهی داشته باشند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: با توجه به شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ایران و امروز گسترش جبهه مقاومت، به طور طبیعی نیازها خود نمایی کرده و با گسترش فضای ارتباطات و فضای مجازی نیازها هم دو چندان شده است.

وی بیان داشت: پس "نیاز" وجود دارد، ولی در گذشته نه چندان دور، حوزه با وجود گستره نیاز، به خوبی نتوانسته خود را آماده پاسخ گویی کند.اما امروز با گذر زمان و با وجود دلسوزانی که این مسئولیت پذیری و دلسوزی ناشی از میدان شناسی، عرصه شناسی، موضوع شناسی و حل مسئله است، سبب شده بتوانیم با تولید آثار فاخر در مباحث نوپیدا تا اندازه ای پاسخ گوی نیازها باشیم.

این استاد حوزه افزود: روز گذشته شاهد رونمایی از آثار فاخری از دفتر فقه معاصر در موضوعاتی چون فقه پزشکی، فقه پول، فقه بورس، فقه رمز ارزها، فقه حقوق و اعتبارات مالی، فقه عقود مستحدثه بودیم. این ها محصولاتی است که به کوشش و پژوهش اساتید مبرز ما در حوزه رسیده است و در همان بحث نیاز روز تولید شده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه، با بیان این که به زودی هم شاهد کارهای درخشان تری از اساتید فقه معاصر خواهیم بود، بیان داشت: با همه این اوصاف و این آثار در این زمان فعلی اما هنوز با جایگاه اصلی در بحث پاسخ گویی به مسائل نوپیدا فاصله داریم و باید تلاش شود این فاصله جبران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha