جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب اجتماعی سال هشتم

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از اجرای ۱۲۹ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی از سوی حوزه علمیه خواهران بوشهر خبر داد.

زهرا صداقت، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در کلام بزرگان دین مبین اسلام و اینکه مسئله فرهنگ کتابخوانی یکی از دغدغه های مهم رهبر انقلاب از سال های گذشته تا کنون بوده است همچنین پیشرفت هر جوامعی با میزان مطالعه آن جامعه سنجیده می شود و اهمیت مطالعه و کتاب خواندن برای طلاب و اساتید حوزه های علمیه که خود باید پیشرو در این امر باشند بسیار زیاد است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: موضوع کتاب و نویسندگی در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده و همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون شوند.

صداقت ادامه داد: کتابخوانی، دایره واژگان را توسعه می دهد، باعث بهبود و ارتقای مهارت های ارتباطی می شود و مهارت های گفتاری را تقویت می کند و روان شناسی را توسعه می دهد و ما را قادر می سازد تا افکار و اندیشه هایمان را بهتر بیان کنیم.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران استان بوشهر در هفته کتاب و کتابخوانی ۱۲۹ برنامه را اجرا کردند به اهم فعالیتهای صورت گرفته، گفت: انواع نشست های علمی با عناوین اهمیت مطالعه و آسیب شناسی در این حوزه به صورت حضوری و مجازی تهیه کلیپ های مختلف با مضمون اهمیت مطالعه و کتاب خواندن در فضای مجازی، وبینار علمی - تخصصی با عنوان چیستی و چرایی کتاب، برگزاری گفتمان سیر مطالعاتی، انواع مسابقات علمی، تجلیل از کتابداران مدارس، نمایشگاه کتاب در برخی از مدارس استان، برگزاری نشست پژوهشی نحوه استفاده از سامانه کتابداری توسط آقای حسنوند با همکاری استان های یزد، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و ... از فعالیت های انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha