جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی

آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، از علمای تهران و اساتید پیشکسوت حوزه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، از علمای تهران و اساتید پیشکسوت حوزه، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی، ساعتی قبل در سن ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت الله شیرازی سال ۱۳۰۷ در نجف اشرف دیده به جهان گشود و تا سی سالگی در نجف به تحصیل مراحل علمی، اعم از مقدمات، سطح و خارج فقه و اصول پرداخت.

برجسته‌ترین استادان آیت الله سیدرضی شیرازی در نجف بزرگانی همچون والدشان سید محمد حسین شیرازی، جد مادری ایشان محمدکاظم شیرازی و حسین حلی بوده‌اند. او نخستین اجازه اجتهاد را در سالهای جوانی از مرحوم محمد حسین کاشف الغطاء دریافت کرد.

پس از این دوره در تهران رحل اقامت افکند. خارج فقه را به مدت ۷ سال از آیت الله محمد تقی آملی کسبفیض کرد. کتب فلسفه و عرفان از قبیل شرح منظومه، اشارات، اسفار و شرح فصوص را نزد بزرگانی چون آقا میرزا مهدی الهی قمشه‌ای، آقا میرزا ابوالحسن شعرانی، سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، آقا میرزا احمد آشتیانی، فاضل تونی، میرزا محمد علی حکیم شیرازی و حائری سمنانی فرا گرفت.

مرحوم آیت الله شیرازی از سال ۱۳۳۸ شمسی تدریس سطوح عالی حوزهه، خارج فقه، اصول و فلسفه پرداخت. حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است.

او علاوه بر اشتغالات علمی از سال ۱۳۴۴ به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفتگو با اقلیت های مذهبی پرداخت و عده ای زیادی از پیروان ادیان مختلف در محضر او به دین اسلام مشرف شده‌اند.

آیت الله شیرازی تیرماه سال ۱۳۵۸ مورد سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha