جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد باقر ملکی میانجی رضوان الله تعالی علیه مجاهدی بزرگ بود که با محاسن اخلاقی و فضایل عالی انسانی و خدمات عامّ المنفعه ای که داشت، محبوب مردم و مورد احترام علما و بزرگان دین و جامعه بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به همایش نکوداشت مرحوم آیت الله محمّد باقر ملکی میانجی رضوان الله علیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لا فَضْـلَ إلّا لِأَهْلِ العِلْـمِ إِنَّهُم
عَلَی الهُدی لِمَـنِ اسْتَهْدی أَدِلّاءُ

با عرض سلام و احترام خدمت اساتید محترم و فضلای ارجمندی که در این مجلس نورانی شرف حضور دارند و تجلیل و تکریم از یک عالم بزرگ دینی را وظیفه شرعی خود دانسته و نسبت به ایشان ادای احترام می نمایند.

روحانی والامقامی که در عصر خود زحمات بسیار زیادی را برای هدایت و ارشاد مردم و تربیت و تهذیب نفوس متحمّل گشت و با تألیف آثار ارزنده در تفسیر قرآن کریم و فقه و کلام و معارف نورانی اهل بیت علیهم السّلام و الصّلوة، در نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج محاسن کلمات وحیانی عترت طاهره موفّق بود.

مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد باقر ملکی میانجی رضوان الله تعالی علیه مجاهدی بزرگ بود که با محاسن اخلاقی و فضایل عالی انسانی و خدمات عامّ المنفعه ای که داشت، محبوب مردم و مورد احترام علما و بزرگان دین و جامعه بود.

آن عالم ربّانی از خادمان و شیفتگان حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف و از مدافعین حریم اعتقادی مکتب حقّه بود. حضور همیشگی آن فقید سعید در سنگرهای مختلف علمی، اعتقادی، اجتماعی و نگهبانی از حدود و ثغور مذهب در طول زندگی مبارک خود برای آقایان طلّاب و فضلای عالی مقام، درس و پند است.

این عالم مجاهد نشان داد که باید در میدان جهاد و عمل و نصرت دین و حفظ و حراست ارزش های مقدّس و سنّت های الهی همواره آماده به خدمت بود و مانند سدّی محکم ایستاد. انزوا و گوشه‌نشینی، بی تفاوتی و بی مسئولیتی مقبول نیست.

حوزه‌های علمیه، علما و فضلا، محقّقان و دانشجویان ارجمند، باید قدر این دانشمندان بزرگ را بدانند و با مطالعه، تحقیق و نشر میراث گرانسنگ آنان، نسبت به مکتب حقّه شیعه ادای وظیفه نمایند و موجبات بسط و گسترش معارف حیات بخش ثقلین را در سراسر جهان فراهم آورند.

ان‌شاءالله همگان در ظلّ عنایات حضرت بقیّة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء موفّق و مؤیّد باشند.
والسّلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

ربیع الثّانی ۱۴۴۳
لطف الله صافی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha