جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر بیان

حوزه نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:موسسه امیر بیان ظرفیتی برای بیان موعظه حسنه و پند و حکمت به شکل تاثیرگذار برای مخاطبان گوناگون جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار سرپرست و اعضای شورای راهبردی مؤسسه امیربیان لرستان، در دفتر امام جمعه خرم آباد، گفت: عرصه منبر و تبلیغ در طول تاریخ توفیق و افتخاری است که نصیب روحانیت شده و برترین ساحت تبلیغ دین است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم ساحت‌های دیگری که برای بحث تبلیغ فراهم شده، اما اینکه جمعی، مستمع خطابه‌ای باشند، ساحتی است که ارزشی مضاعف دارد، افزود: مؤسسه امیر بیان ظرفیتی برای بیان موعظه حسنه، پند و حکمت به شکل تأثیرگذار برای مخاطبان گوناگون در رده‌های مختلف است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در موقعیتی که دولت اسلامی در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی است نیازمند ظرفیت‌هایی مانند مؤسسه امیر بیان هستیم، اضافه کرد: لازمه رسیدن به تمدن اسلامی داشتن تکنولوژی و اختراعات و فرهنگ صحیح استفاده از آن است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه اختراعات و تکنولوژی و چیزی که کار را برای مردم آسان می‌کند از لازمه‌های رسیدن به تمدن اسلامی است، افزود: دیگر لازمه رسیدن به تمدن این است که فرهنگ صحیح اختراعات و اکتشافات را در جامعه گسترش بدهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تلفن همراه تکنولوژی است و باید به شکل صحیح از آن استفاده کرد، اما اگر فرهنگ استفاده صحیح از آن رعایت نشود مشکل‌ساز می‌شود، افزود: وسیله نقلیه در شمار تکنولوژی و اختراعات است، اما اگر به طرز صحیح از آن استفاده نشود، نتیجه آن مرگ سالانه هزاران نفر بر اثر تصادف است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی دو بال اختراعات و فرهنگ صحیح استفاده از آن است، خاطرنشان کرد: اهل خطابه و منبر، فرهنگ درست استفاده از اکتشافات و اختراعات را به مردم عرضه کنند کمااینکه بهترین رسانه برای فرهنگ‌سازی منبر و خطابه است.

وی با تاکید بر اینکه مؤسسه امیر بیان با استفاده از شیوه‌های نو و اثرگذار دولت اسلامی را یاری داده و فرهنگ صحیح اسلامی را در لایه‌های جامعه از طریق منبر گسترش دهد، اظهار کرد: در بحث عدالت، عدم شایسته‌سالاری، عدم توسعه متوازن و عدم توزیع عادلانه منابع مشکلاتی داریم در سطح استان نیز تبعیض و فاصله گرفتن از عدالت را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه خرم آباد در پایان با اشاره به اینکه باید به جوانان به عنوان پایه‌های جامعه دقت کنیم، خاطرنشان کرد: کسی که در عرصه تبلیغ است و می‌خواهد معارف اسلامی را به تشنگان حقیقت منتقل کند باید از خصوصیات اخلاقی نیکو برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha