شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباسی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس جامعةالمصطفی در ابتدای این دیدار، ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و هیئت همراه، اظهار داشت: مجموعه کادر درمان کشور در دوران شیوع بیماری کرونا فصل درخشانی از خدمت و ایثارگری از خود برجای گذاشتند و جامعه ما مدیون و قدردان این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هاست. بخش عمده آرامش نسبی کنونی نیز مربوط به تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان است و در اینجا از زحمات و ازخودگذشتی‌های شما عزیزان صمیمانه تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی، مقاطع و رشته‌های آموزشی، واحدهای آموزشی و پژوهشی داخل و خارج از کشور و ویژگی‌های این نهاد آموزشی بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: یکی از خدمات ارزشمند جامعةالمصطفی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان است که به اذعان مسئولان کشور، بیشترین نقش را در گسترش زبان و ادبیات فارسی در نقاط مختلف جهان داشته است و این دستاورد، سرمایه فرهنگی عظیمی برای بخش‌های مختلف کشور به شمار می‌آید.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به اثرات شیوع بیماری کرونا بر مراکز علمی و دانشگاهی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی از ابتدای این اپیدمی، به سرعت آموزش‌های خود را به بستر آموزش‌های غیرحضوری و مجازی برخط انتقال داد که در این زمینه، از مراکز پیشرو کشور به شمار می‌آید و خوشبختانه نظام آموزشی جامعةالمصطفی در این دو سال با آسیب جدی مواجه نگردید.
وی با اشاره به اقدامات جامعةالمصطفی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: متأسفانه در ابتدای این اپیدمی، شایعات و اتهامات نادرستی به قم و طلاب غیرایرانی وارد گردید که البته مسئولان و متخصصان همه آنها را رد کردند. جامعةالمصطفی از روزهای نخست شیوع بیماری، ستادی به منظور مقابله با کرونا راه‌اندازی نمود و برای همه اقدامات لازم راهکارهای مناسب اندیشید که به همت مسئولان و همکاری کادر پزشکی کشور، خوشبختانه، با کمترین تلفات در این زمینه روبه‌رو بودیم.
رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه دوران کرونا برای طلاب غیرایرانی و خانواده‌های آنان، ابراز داشت: از زمان آغاز روند واکسیناسیون عمومی، پایگاهی برای واکسیناسیون طلاب، استادان و کارکنان جامعةالمصطفی راه‌اندازی شد و خوشبختانه، تاکنون نصاب خوبی از المصطفائیان واکسینه شدند و اکنون در میان کارکنان و استادان جامعةالمصطفی، تنها کمتر از یک‌درصد واکسینه نشده‌اند.
دکتر قدیر نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: قم به عنوان قلب پیروان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در جهان اسلام، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ جایگاه معنوی و حوزوی قم باید تقویت گردد و به همین دلیل ما نیز نگاه ویژه‌ای به حوزه علمیه و جامعةالمصطفی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: بیماری کرونا در کنار همه حوادث دلخراش، فرصت‌هایی نیز پدید آورد که مهم‌ترین آن، اصلاح سبک زندگی بهداشت عمومی بود. اگر از این بیماری درس نگیریم، مرتکب خطایی بزرگ شده‌ایم و باز نیز شاهد تکرار چنین شرایط وخیمی خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به اقدامات کادر پزشکی استان قم برای مقابله با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: با وجود کمبودها و مشکلات فراوان، کادر پزشکی با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی توانست به ارائه خدمات به هموطنان عزیز بپردازد و در این مدت، هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان بدون دریافت خدمات پزشکی باقی نماند.
دکتر قدیر، ضمن تقدیر از همکاری جامعةالمصطفی با کادر درمان در مدت شیوع بیماری کرونا، ابراز داشت: روند واکسیناسیون عمومی در استان قم با وجود برخی چالش‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد و ذخایر واکسن در استان نیز از شرایط خوبی برخوردار است و امیدواریم هرچه سریع‌تر و با همکاری همه شهروندان، روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha