جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه المصطفی

حوزه/ (نشریه بین‌المللی و بین رشته ای حیات طیبه با موضوع حیات معنوی و سبک زندگی دینی) پس از بررسی کمیسیون نشریات علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه اطلاعات شناسنامه ای نشریه، سردبیر و گروه دبیران به منظور رتبه بندی نشریات بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نظر به بین المللی سازی نشریات علمی، با تلاش معاونت پژوهش و تولید دانشگاه مجازی و به همت اداره کل امور پژوهشی معاونت پژوهش جامعةالمصطفی، نخستین نشریه بین المللی جامعةالمصطفی به زبان انگلیسی به نام: International Multidisciplinary Journal of Pure Life (نشریه بین‌المللی و بین رشته ای حیات طیبه با موضوع حیات معنوی و سبک زندگی دینی) پس از بررسی کمیسیون نشریات علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه اطلاعات شناسنامه ای نشریه، سردبیر و گروه دبیران به منظور رتبه بندی نشریات بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مورد تأیید قرار گرفت.
شایان ذکر است این نشریه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ به چند زبان در حوزه تخصصی «معنای زندگی و زیست معنوی (حیات طیبه) در عصر مدرن» آغاز نموده و مقالات متعددی در موضوعات متنوع مانند مطالعات تطبیقی و میان ‌رشته‌ای در حوزه دین و زندگی، سبک زندگی، گفت وگوی ادیان و مذاهب، تبلیغ در فضای مجازی دریافت و به چاپ رسانده است. این نشریه، که با هدف تقویت بنیه های علمی و پژوهشی دانشجویان راه اندازی شد، موفق گشته است تاکنون ۲۲۰ مقاله را در ۲۶ شماره منتشر نماید.
مشارکت ۳۴۱ نویسنده از سی ملیت، ۳۹ عضو هیئت تحریریه از پانزده ملیت، ۱۶۲ داور و ارزیاب از ۲۸ ملیت، چهارده مرتبه نمایه در پایگاه های علمی داخلی و نوزده مرتبه نمایه در پایگاه های علمی بین المللی، برخی از ویژگی های حائز اهمیت این نشریه به شمار می رود.
در هیئت تحریریه این نشریه، استادان برجسته ای از جامعةالمصطفی، دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام)، دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه قم، دانشگاه پیام نور، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قدس سره) و دانشگاه هایی از هند، آلمان، آمریکا، کامرون، اندونزی، ترکیه، الجزایر، اتیوپی، لبنان، آذربایجان و سوریه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha